۰
plusresetminus
جعفر قادری:

شرايط براي بنگاه‌داران عرصه توليد آماده‌ شود/ منابع کلان نقدينگي تنها با رانت در اختيار عده‌اي خاص قرار مي‌گيرد

منابع کلان نقدينگي تنها با رانت در اختيار عده‌اي خاص قرار مي‌گيرد
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۳
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: نگاه نظام پولي مالي کشور که همانند بنگاه‌هاي اقتصادي تنها به فکر سود يک‌طرفه است، اشتباهي بزرگ است.
جعفر قادري
جعفر قادري
به گزارش "حافظ نیوز"، جعفر قادري با اشاره به اين که مشکلات حوزه‌هاي توليدي کشور تنها مختص به نقدينگي يا قوانين کشور نيست، گفت: اصولاً تأمین نقدينگي يا برطرف کردن نواقص قانوني توسط قانون‌گذار تمام مشکلات حوزه‌هاي توليدي کشور را برطرف نمي‌سازد بلکه ساير بخش‌هاي مؤثر در بهبود شاخص کسب‌وکار نظير نحوه اجرايي شدن يا نظارت بر اجراي قوانين از مهم‌ترين عوامل بهبود وضعيت توليد در کشور است.

وي ادامه داد: البته استفاده از کالاهاي خارجي که داراي نمونه مشابه داخلي دارد يا تسهيلات بانکي، مشکلات نظام بانکداري، فسادهاي اخير اداري، تفاوت در استاندارد بازارهاي هدف، کيفيت ضعيف توليدات داخلي، از ديگر شاخص‌هاي مشکلات بر
بايد مسئولان از شعارزدگي دست‌ بردارند
سر راه بهبود وضعيت کالاهاي توليدي در کشور است.

عضو کميسيون برنامه و  بودجه مجلس با اشاره به اين که بايد مسئولان از شعارزدگي دست‌ بردارند، گفت: زماني که قوانين مختص به توليد نوشته شد، بايد ريل و مسير توليد کالاي باکيفيت را آماده کنيم و با آسان‌سازي فضاي کسب‌وکار، شرايط را براي بنگاه‌داراني که در عرصه توليدي فعاليت مي‌کنند، آماده‌ سازيم.

قادری با اشاره به اجراي قانون و نظارت بر اجرايي شدن آن، تصريح کرد: متاسفانه نظام پولي بانکي کشور، تنها در سود واحدهاي توليدي شريک هستند و در زيان واحدهاي توليدي تنها به فکر اخذ جريمه در ازاي ديرکرد و معوقات تسهيلات آن‌ها هستند و نسبت به زيان واحدهاي توليدي کاملاً بي تفاوت عمل می‌کنند، گويا آن‌ها اصلاً شريک واحدهاي توليدي نبوده‌اند.

وي تاکيد
نگاه نظام پولي مالي کشور که همانند بنگاه‌هاي اقتصادي تنها به فکر سود يک‌طرفه است، اشتباهي بزرگ است
کرد: نگاه نظام پولي مالي کشور که همانند بنگاه‌هاي اقتصادي تنها به فکر سود يک‌طرفه است، اشتباهي بزرگ است؛ زيرا در اين سياست، تنها با افزايش هزينه خدمات بانکي، ما عملاً افزايش اين هزينه‌ها بر دوش واحدهاي توليدي که نيازمند تأمین نقدينگي‌اند، تحميل مي‌شود.

نماینده شیراز با انتقاد از همين سيستم بانکي که تسهيلات را با رانت به بعضي از توليدکنندگان بزرگ، اعطا مي‌کنند، گفت: در همين گير و دار، بسياري از بنگاه‌هاي توليدي از کسب تسهيلات بانکي در شرايطي که رکود، توليد کشور را فراگرفته است عاجز هستند و اين منابع کلان نقدينگي تنها با رانت در اختيار عده‌اي خاص قرار مي‌گيرد.

عضو کميسيون برنامه، بودجه مجلس در پايان خاطرنشان کرد: البته مشکلات نظام بانکي مانند کمبود منابع مالي و بالا بودن نرخ تسهيلات بانکي ريشه در عامل تورم داشته که از اختيارات نظام بانکي خارج بوده و باعث افزايش نرخ تسهيلات بانکي مي‌شود.
 
 
کد مطلب : ۹۹۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما