۰
plusresetminus
رئیس آتش نشانی شیراز خبر داد:

بازیگوشی و قطع انگشتان دست کودک

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: دست پسر 2 ساله بر اثر یک اتفاق دلخراش درون دستگاه چرخ گوشت رفت و قطع انگشتان این کودک را در پی داشت.
بازیگوشی و قطع انگشتان دست کودک
به گزارش حافظ خبر، هادی عیدی پور رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: عصر ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ در پی تماس و اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، بلافاصله گروه عملیاتی از دو ایستگاه ۲ و ۱ آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه و تماس عوامل اورژانس بیمارستان نمازی، پسر بچه ای دو ساله در یک لحظه غفلت دستش را به داخل گلویی چرخ گوشت فرو می‌برد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه به جمع شدن انگشتان کودک در قسمت انتهایی میله حلزونی با باز کردن قسمت خروجی بدون برش کار، انگشتان را خارج کردند و جهت انجام عمل پیوند تحویل کادر بیمارستان دادند. 

عیدی پور ادامه داد: درسالهای دورتر، حادثه چرخ گوشت بیشتر رایج بود اما چون استفاده از این وسیله در منازل کمتر شده است، کمتر در دسترس کودکان قرار می‌گیرد اما همچنان اینگونه حادثه رخ می‌دهد و از شروع سال جاری تا کنون اتش نشانان شیرازی به ۴ عملیات مرتبط به چرخ گوشت اعزام شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز توصیه کرد: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی افراد بزرگتر ضمن حفظ خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی و اورژانس از مشاوره تلفنی و کمک حضوری نیروهای متخصص عملیاتی استفاده کنند ، والدین در صورت نیاز به استفاده از چرخ گوشت آن را در ارتفاع از سطح زمین قرار داده و به طوری که برای کودکان قابل دسترس نباشد و در زمان‌های عدم استفاده حتما دوشاخه برق چرخ گوشت یا سایر وسایل از این قبیل را از پریز خارج کرده و آن را در جای امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند یا برای کارهای فوری مثل پاسخگویی با تلفن یا زنگ منزل به هیچ عنوان کودکان را با چرخ گوشت تنها نگذارید همچنین از بکار بردن چرخ گوشت در حضور کودکان خود داری کنید زیرا تجربه نشان داده که کودکان به علت کنجکاوی با یک حرکت ناگهانی و غیره منتظره دست را به داخل ان فرو میبرند،در صورت بروز حادثه، برق دستگاه را سریعا قطع کنید و به هیچ عنوان اقدام به جدا سازی دست کودک نکنید.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۴۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما