۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

رویکرد برخی مسئولان فرهنگی در شیراز، تنها اجرای کنسرت است

تاریخ انتشارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: رویکرد برخی از مسئولان فرهنگی شیراز در برپایی جشن‌ها و آئین‌های فرهنگی فقط توجه به اجرای کنسرت موسیقی و تئاتر است.
محمدرضا هاجری
محمدرضا هاجری
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس، محمدرضا هاجری در دومین گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی ویژه‌برنامه‌های روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه نواحی شیراز در سخنانی اظهار داشت: تاکنون برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مدون و اصولی که در خور و شان و نیز متناسب با شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)  باشد انجام‌ نشده و برخی به دنبال وضعیت فرهنگی پیش از انقلاب هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: رویکرد برخی از مسئولان فرهنگی شیراز در برپایی جشن‌ها و آئین‌های فرهنگی فقط توجه به  اجرای کنسرت موسیقی و تئاتر است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی برگرفته از تفکرات و دیدگاه‌های برخی از مسئولان است، افزود: در فضای دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌جای معارف و علوم اسلامی از دیدگاه‌های علوم انسانی مبتنی بر تفکرات غربی مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین سیاست‌ها، اهداف و اولویت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز توجه به مسائل  اجتماعی و مذهبی و گسترش کانون‌های فرهنگی در مناطق مختلف است.
هاجری با تاکید بر اینکه در دل هر مسجدی باید یک پایگاه مقاومت ساخته شود، افزود: احداث سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های بسیج در مساجد با حمایت شورا و شهرداری و نیز اختصاص 60 قطعه زمین برای احداث مسجد در شیراز از دیگر برنامه‌های این نهاد مردمی در راستای اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی است.
وی در مورد اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی که معظم‌له بارها به آن اشاره فرموده‌اند، گفت: به دلیل نگاه به خارج از کشور و بی‌توجهی به توانمندی‌های داخلی از سوی برخی از مسئولان این طرح با کندی پیش می‌رود که باید تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و دلسوزان انقلاب اسلامی در تحقق این طرح  بیش از گذشته گام بردارند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: عده‌ای در حوزه صنعت نفت نیز دست به دامان دلال‌های شرکت‌های غربی شده‌اند و در این زمینه نگاه مثبتی بر اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد که برای برون‌رفت از این معضل باید بازنگری جدی صورت گیرد.
کد مطلب : ۱۱۶۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما