۰
plusresetminus
بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

تابوی خودساخته نقد در رسانه ها باید شکسته شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ابراز تأسف از آنچه نبود فضای نقادی در رسانه‌ها عنوان مي‌كرد، شكستن تابوي خودساخته ممنوعيت نقد را از الزامات ارتقا كيفي رسانه‌ها و فعاليت رسانه‌اي دانست.
بهزاد مریدی
بهزاد مریدی
به گزارش "حافظ نیوز" بهزاد مريدي شنبه 19 ديماه در ديدار با تعدادي از سرپرستان روزنامه‌هاي كشوري در استان فارس، گفت: روزنامه‌هاي كشوري براي ترويج فضاي نقد و نقادي در رسانه‌ها، دست بازتري دارند و از حمايت‌هاي قوي‌تري برخوردار هستند.
وي نقادي و داشتن نگاه نقادانه را نيازمند ويژگي‌هايي نظير جسارت و شجاعت دانست و  با طرح اين انتقاد كه روزنامه‌ها تنها به انعكاس خبر مي‌پردازند، گفت: كار انتشار خبر را خبرگزاري‌ها در اسرع‌ وقت منتشر و نياز جامعه را در اين موضوع برطرف مي‌كنند، لذا مطبوعات بايد به تحليل و نقد و جريان‌سازي بيشتر توجه داشته باشند.
مریدی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت ارشاد در مورد سرپرستی‌های روزنامه‌های کشوری در استان‌ها باید تعدیل شود، از پیگیری مسائل و مشکلات این‌گونه رسانه‌های سراسری در فارس خبر داد و ناديده گرفتن فعاليت روزنامه‌هاي كشوري در استان‌ها را عادلانه ندانست.
وي از تنظیم و تصویب شیوه‌نامه جدید در مورد دفاتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: شخصیت‌های کاسب‌کار و غیرفرهنگی شایستگی سرپرستی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های کشوری در سطح استان‌ها را ندارند و این اداره کل از افرادی که شان مدیریت روزنامه را دارند حمایت می‌کند.
مريدي در خصوص توزيع عادلانه آگهي‌هاي دولتي بين روزنامه‌ها، گفت: با نرم‌افزار جدیدی که طراحی‌شده تقسیم آگهی‌ها به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود که امکان مداخله سلايق فردي را از بين مي‌برد.
وي از تعامل وزیران نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تعیین آگهی‌های شرکت‌های وابسته به وزارت نفت به روزنامه‌های موردنظر این وزارتخانه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این نرم‌افزار دیگر امکان تخصیص آگهی‌های مربوط به وزارت نفت به روزنامه‌های موردنظر این وزاتخانه وجود ندارد و تقسیم و تخصیص این نوع آگهی‌ها نیز به‌صورت دیجیتال و بدون دخالت فرد یا افراد انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از صدور جواز تأسیس دفاتر نمایندگی روزنامه‌های کشوری در استان‌ها توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اضافه کرد: این دفاتر تنها با ارائه مدارک لازم در نظر گرفته‌ شده در شیوه‌نامه جدید می‌توانند در استان‌ها فعالیت کنند که انتظار داریم با قانون‌مندی و نظارت بر مواردی که در سطح این استان برخلاف قانون انجام می‌شود اطلاع‌رسانی کنند.
وی توزیع ویژه‌نامه و نیازمندی‌ها را فقط همراه با روزنامه قانونی برشمرد و از برپایی آیین جشن ویژه موزعان روزنامه‌ها به‌منظور قدردانی از تلاش‌های آنان خبر داد و گفت: برای دعوت از این زحمتکشان دفاتر سرپرستی روزنامه‌های کشوری در این استان آنان را به این اداره کل معرفی کنند.
مريدي در خصوص فروش محصولات غير فرهنگي توسط مالكان دكه‌هاي مطبوعات در شيراز، گفت: تاكنون با سازمان ساماندهي ميادين و مشاغل شهرداري شيراز در اين خصوص به يك تفاهم و نتيجه مناسب نرسيده‌ايم، اعتقاد داريم اوضاع دكه‌هاي مطبوعاتي در شان اين شهر نيست.
مديركل ارشاد فارس با ابراز تأسف از اینکه دكه‌هاي مطبوعاتي به محلي براي فروش سيگار و تنقلات تبديل شده است، گفت: از عمده‌ترین عوامل کاهش تیراژ روزنامه‌ها در شیراز نبود مکان مناسب براي عرضه است.

منبع: ایسنا
کد مطلب : ۱۲۷۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما