۰
plusresetminus
یاداشت؛

درباره ۲ رای‌گيری مجلس ايران و مجلس آمریكا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
برای 68 نماینده مجلس ايران اقدام خصمانه آمریكا اهمیتی نداشته است!
درباره ۲ رای‌گيری مجلس ايران و مجلس آمریكا
به گزارش "حافظ نیوز"،صبح امروز و بعد از چند روز تأخیر، مجلس به قانون غيرمتمدانه ترامپ درباره ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع ايرانی واكنش نشان داد و آن را محكوم كرد. این بيانیه به امضای 220 نماینده از مجموع 288 نماینده مجلس رسيد. به عبارت ديگر برای 68 نماینده مجلس ايران اقدام خصمانه آمریكا اهمیتی نداشته است!
 یكماه قبل، آمریكایی‌ها قانون ISA را عليه كشورمان برای مدت 10 سال تمدید كردند. هر 99 سناتور آمریكایی حاضر در جلسه به اين طرح رای مثبت دادند و تنها 1 نفر تعمداً در اين جلسه غائب بود. به عبارت ديگر همه نمایندگان مجلس آمریكا در انجام عمل خصمانه علیه ايران متحدند.

برجام مسئله ملی است و اگرچه كشمكش‌ها بر سر مثبت بودن يا منفی بودن آن رنگ‌وبوی  جناحی پيدا كرده اما انتظار می‌رود در مواجهه با دشمن، وحدت نظر و رويكرد داشته باشيم.  اين گزاره، به هيچ‌عنوان متناقض با وظيفه نخبگان برای تبیین دستاوردهای مثبت و منفی برجام و عواقب آن در افكار عمومی داخل كشور نيست.
سياستمداران ما به جای اقدام اساسی به دنبال مثبت‌نمایی از رزومه كاری خود هستند. داستان موضع‌گيری‌ها سياستمدارن ايرانی شبيه سياست‌ورزی ما، تا حد بسياری به خاله‌بازی شباهت پيدا كرده  و متاثر از عوامل بيرونی همانند فضای مجازی است.  
نویسنده:علی رجبی
کد مطلب : ۱۶۳۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما