۰
plusresetminus

گشایش نمایشگاه نقاشی ویرانه‌های شهر من در فیروزآباد

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
در این نمایشگاه 40 تابلو نقاشی اثر ساناز سهرابی، نقاش فیروزآبادی، با بهره‌گیری از سبک بازنمايانه و نيمه انتزاعي به نمایش درآمده‌اند.
گشایش نمایشگاه نقاشی ویرانه‌های شهر من اثر ساناز سهرابی در فیروزآباد
گشایش نمایشگاه نقاشی ویرانه‌های شهر من اثر ساناز سهرابی در فیروزآباد
به گزارش حافظ خبر؛ نمایشگاه طراحی و نقاشی ویرانه‌های شهر من، در سالن آفرینش‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد با حضور برحی از مسئولین و هنرمندان این شهرستان گشایش یافت.
دکتر سلیمان شریفی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در این آیین گفت: این اداره با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و هنرمند فرهیخته، ساناز سهرابی و با هدف کمک به ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار هنری و معرفی هنر طراحی و نقاشی، اعطای فرصت به هنرمندان جوان و پیشکسوت برای ارئه آثار خود و آشنایی علاقمندان هنرهای تجسمی با این هنر اصیل و فراگیر، اقدام به برگزاری این نمایشگاه نموده است.
وی افزود: در این نمایشگاه 40 تابلو نقاشی اثر ساناز سهرابی، نقاش فیروزآبادی، با بهره‌گیری از سبک بازنمايانه و نيمه انتزاعي به نمایش درآمده‌اند.
دکتر شریفی ادامه داد: هنر ابزاری بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقاء سطح فرهنگ و انتقال ارزش‌ها و آداب و سنن و تمدن هر جامعه است. پس در این نمایشگاه نیز آثار به نمایش گذاشته شده همگی با الهام از آثار تاریخی و باستانی شهرستان فیروزآباد خلق و به معرض تماشای علاقمندان، گذاشته شده است.
سهرابی نیز درباره آثار به نمایش گذاشته شده خود در این نمایشگاه گفت: براي هر هنرمندي انتخاب موضوع دغدغه ي اصلي است. چرا كه هر اثر هنري داراي سه مؤلفه است؛ موضوع، فرم و محتوا. آثار پيش رو با موضوع ويرانه هاي شهرمن محصول تفكر سالهايي است كه در اين شهر زيسته ام و همواره اين ويرانه های ارزشمند را اطراف شهرم ديده ام، ويرانه ها  هويت، موجوديت و نماد شهر من هستند كه با بر داشت هاي دروني من آميخته شده و به فرم هايي تبديل شده اند كه گاهي بازنمايانه و گاهي خصلت نيمه انتزاعي به خود گرفته اند.
ساناز سهرابي، طراح و نقاش و خالق آثار این نمایشگاه، متولد ١٣٦٩ که فعالیت هنری خود را از سال ١٣٨٥شروع نموده است. او مدرس مدارس غير دولتي و آموزشگاه هاي آزاد هنری و دارای ليسانس نقاشي از دانشگاه هنر و معماري صدرا و فوق ليسانس از دانشگاه هنر شيراز می‌باشد.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت 10 روز و تا تاریخ 22 اسفندماه در سالن آفرینشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد آماده بازدید علاقمندان به هنر طراحی و نقاشی می‌باشد.
کد مطلب : ۲۳۲۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما