۰
plusresetminus

گشایش نمایشگاه خوشنویسی مجنون آن لیلی در آباده

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
بیش از 65 اثر خوشنویسی در نمایشگاه مجنون آن لیلی، نمایش داده شده است؛ که برخی از این آثار، سال گذشته در گالری تار و پود شیراز نیز به نمایش گذاشته شد.
گشایش نمایشگاه خوشنویسی مجنون آن لیلی در آباده آثار محمدرضا صفاییان
گشایش نمایشگاه خوشنویسی مجنون آن لیلی در آباده آثار محمدرضا صفاییان
به گزارش حافظ خبر؛ نمایشگاه خوشنویسی مجنون آن لیلی در نگارخانه استاد ذوالفنون آباده گشایش یافت.
با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و تنی چند از مسئولین آباده، آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی محمدرضا صفاییان برگزار شد.
هادی فرخی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هنر و هنرمند، پیوندی ناگسستنی و برگرفته از ذات کبریایی حضرت باری تعالی هستند که در آثار هنری جلوه بی‌بدیل آن به چشم می‌خورد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده افزود: هنر خوشنویسی از هنرهایی است که با حس و حال مخاطب ارتباط مستقیم دارد؛ این هنر والا بُعد فرهنگ و ترویج آن را در راه عشق می‌پیماید و پس از نقشی دلنشین به دوست‌داران و هنردوستان عرضه می‌شود. امروز رخدادی نو در زمینه خوشنویسی را می‌بینیم. نمایشگاه هنرمند صاحب سبک و جوان شهرمان، مایه سربلندی و سرافرازی است.
دبیرشورای فرهنگ عمومی آباده ادامه داد: نمایشگاه مجنون آن لیلی با آثار خوشنویسی و نقاشیخط هنرمند جوان و صاحب سبک محمدرضا صفاییان زمینه‌ای است تا دوست‌داران هنر خوشنویسی از این نمایشگاه بازدید کنند و با آشنایی سبک‌های نوین خوشنویسی تجربه خود را در برگزاری چنین نمایشگاه های را افزایش دهند.
محمدرضا صفاییان، هنرمند فوق ممتاز خوشنویس آباده شرح حال کاری خود را با بیتی از خواجه ی اهل راز حافظ شیرازی آغاز کرد و گفت: نمایشگاه مجنون آن لیلی، برآیند سال‌ها تلاش در هنرهای تجسمی است. سبک آثار دیگرگونه از کارهای خوشنویسی و در حقیقت سبکی نو بود.
وی افزود: بیش از 65 اثر خوشنویسی در نمایشگاه مجنون آن لیلی، نمایش داده شده است؛ که برخی از این آثار، سال گذشته در گالری تار و پود شیراز نیز به نمایش گذاشته شد.
هنرمند فوق ممتاز آباده‌ای، نگارخانه ذوالفنون را برای هنرمندان بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان هنرهای تجسمی به ویژه خوشنویسان آباده، نبود فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن آثار هنری بود.
یادآور می‌شود این نمایشگاه در نگارخانه استاد ذوالفنون آباده، یک هفته پذیرای دوست‌داران هنر خواهد بود.
کد مطلب : ۲۳۱۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما