۰
plusresetminus

دانشجویان جدید دانشگاه شیراز، سال تحصیلی را مجازی آغاز کردند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
آیین استقبال و معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه شیراز برگزار شد و آنها سال جدید را به صورت مجازی آغاز کردند.
دانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز
به گزارش حافظ خبر؛ سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشجویان دانشگاه شیراز از امروز پنجشنبه در حالی آغاز شد که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و تکمیل نشدن فرآیند واکسیناسیون دانشگاهیان، خبری از آموزش حضوری در نیمسال اول نیست.
امسال دومین سال و چهارمین ترم آموزش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است که به دلیل شیوع کرونا ویروس، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و دانشجویان امکان حضور فیزیکی در محیط دانشگاه را ندارند.
حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز پنج‌شنبه در آیین استقبال و معارفه دانشجویان نوورود دانشگاه شیراز، اظهار کرد:فعالیت‌های دانشگاه در دوران پاندمی کرونا متوقف نشد و ما فعالیت‌های خود را به صورت مجازی و با همان قوت پیش بردیم.
رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: امیدواریم با تمهیداتی که از سوی مسئولین کشور اندیشیده می‌شود بتوان دانشگاه‌ها را به تدریج به سمت  آموزش حضوری سوق داد. 
وی یادآوری کرد: دانشگاه بزرگ شیراز یکی از سیزده دانشگاه‌ برتر کشور و همچنین به عنوان یک سرمایه ملی و معنوی در جنوب کشور محسوب می‌شود که بیش از هفتاد سال قدمت دارد.
نادگران اضافه کرد: دانشگاه شیراز با بیش از ۲۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و ۷۵۰ عضو هیأت علمی و استاد برجسته با سابقه ملی و بین‌المللی از جایگاه مطلوبی در سطح کشور بهره می‌برد،همچنین نزدیک به پانزده دانشکده داریم.
وی عنوان داشت: دانشگاه شیراز یک دانشگاه جامع است که بر تارک آموزش عالی کشور می‌درخشد و از اغلب رشته‌ها در زمینه‌های مختلف علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و دیگر رشته‌های مهم علمی و آموزشی برخوردار است.
نادگران با بیان اینکه دوران دانشجویی و دوران تحصیل علم در دانشگاه تفاوت زیادی با دوران تحصیل علم در دبیرستان دارد،گفت: ملاحظات دانشجو بودن و در شاخص و تراز دانشگاهی قرار گرفتن از الزامات هر دانشجو به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه باید وقت و انرژی دانشجو صرف کنجکاوی شود، تصریح کرد: فراگرفتن علم در دانشگاه به میزان ۹۰ درصد بستگی به عملکرد و وضعیت علمی دانشجویان دارد. لذا یادگیری و آینده سازی برای دانشجو در درجه اول به نوع عملکرد و سطح علمی دانشجویان برمی‌گردد.
این مقام مسئول افزود: همه رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه شیراز وجود دارند علمی، پژوهشی و آموزشی هستند و دانشجویان باید بکوشند تا با علاقه و جدیت، در رشته خود موفق باشند.
وی ادامه داد: در کنار درس خواندن فعالیت فوق برنامه نقش بسزایی دارد. فعالیت‌های فوق برنامه نباید تحت‌الشعاع درس‌خواندن قرار بگیرد و درس خواندن نیز نباید تحت تأثیر فعالیت‌های فوق برنامه باشد.
نادگران اعلام کرد: دانشگاه شیراز از امکانات بسیاری در زمینه‌های ورزشی، شرکت در کانون‌های فرهنگی دانشجویی، شرکت در تشکل‌های دانشجویی و دیگر برنامه‌های فوق برنامه بهره می‌برد و بهتر است که دانشجویان از همان ابتدای ورود به دانشگاه فعالیت‌های خود را حداقل در یک برنامه فوق‌برنامه آغاز کنند.
رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: دوران دانشجویی دوران بسیار شیرین و ذی قیمتی است که وقتی به پایان برسد باعث غبطه خوردن و حسرت فرد می‌شود. بنابراین دانشجویان بایستی با برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای پیشبرد اهداف زندگی خود در این دوران از وقت و انرژی‌شان به شکل بهینه استفاده کنند.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما