۰
plusresetminus
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

شناخت حافظ راهی باید ترویج فرهنگ حافظ

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
آیت‌الله دژکام بیان کرد: نسل جوان در این ایام، شروع به حافظ خوانی کنند و برای ترویج فرهنگ حافظ تلاش کنند.
شناخت حافظ راهی باید ترویج فرهنگ حافظ
به گزارش حافظ خبر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام با گرامیداشت یاد روز حافظ اظهار کرد: 20 مهرماه یاد روز لسان‌الغیب حافظ شیرازی، نه‌تنها برای شیرازی‌ها و اهالی فارس بلکه برای همه علاقه‌مندان، ادب و معرفت را زنده می‌کند آنچه مسلم است حافظ در طول تاریخ مورد تفسیر‌های متعدد قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درباره بهترین راه شناخت حافظ گفت: بهترین راه برای شناخت حافظ مراجعه به غزلیات پربار اوست که از این شاعر نامی برای ما به یادگار مانده است.

امام‌جمعه شیراز ضمن قدردانی از ابتکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برای تبدیل یاد روز گرامیداشت حافظ به اجرای برنامه‌های متنوع در طول یک هفته، بیان کرد: نسل جوان در این ایام شروع به حافظ خوانی کنند و برای ترویج فرهنگ حافظ تلاش کنند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: بزرگانی مثل علامه طباطبایی و آیت‌الله سعادت پرور و دیگران که در قرن اخیر به تأمل و تعمق در غزلیات حافظ پرداخته‌اند به همه جهانیان اثبات کردند که حافظ در اوج معارف اسلامی و انسانی حرکت می‌کند و آنچه ما در غزلیات حافظ می‌بینیم به‌نوعی بازتاب معارف قرآن است.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه در راستای شناخت حافظ مرحوم آیت‌الله شهید مطهری بسیار سخنرانی‌های جالبی داشته است، تأکید کرد: خیلی باید تلاش کنیم چهره معنوی حافظ تحت‌الشعاع نگاه‌ها و تفاسیر دیگری که می‌خواهند این شخصیت بزرگ را به نفع خود مصادره کنند، قرار نگیرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما