۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

نامگذاری معابر و اماکن عمومی شیراز به نام شهدا و قهرمانان ورزشی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰
رییس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در مصوبات این هفته صحن علنی شورا، اماکن عمومی و معابر شهر به نامهای شهدای سرافراز، مدال آوران و قهرمانان ورزشی شیراز نامگذاری شدند.
افسانه خواست خدایی
افسانه خواست خدایی
به گزارش حافظ خبر،  افسانه خواست خدایی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و نام شهدا افزود: نامگذاری بلوار تازه تأسیس حد فاصل بلوار خلیج فارس و بلوار نصر شرقی به نام «شهید سرلشکر عبدالرسول استوار محمودآبادی» و تونل های بی نام واقع در بلوار سردار سلیمانی به نام «شهید منصور خادم صادق» در دستور کار کمیسیون نامگذاری بود که با اکثریت آرا در صحن علنی شورا تصویب شد.
همچنین وی از نامگذاری مجموعه فرهنگی ورزشی لاله به نام «محمدرضا و محمدعلی گرایی» و تغییر نام سالن تیر اندازی واقع در بوستان مادر به نام «ساره جوانمردی» یاد کرد و افزود: به منظور تقدیر از تلاش های پرثمر و کسب مدال طلای المپیک توسط محمدرضا گرایی در رشته کشتی فرنگی و کسب مدال طلای پارالمپیک توسط ساره جوانمردی در رشته تیراندازی، نامگذاری این اماکن به نام قهرمانان با موافقت اعضای شورا همراه شد. 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به دیدار با خانواده های شهیدان فهیمی و صفرزاده افزود: با توجه به اولویت نام خانواده هایی که چند شهید تقدیم دفاع مقدس کرده اند برای نامگذاری معابر شیراز، خیابان گفتار در بلوار دولت به نام «شهیدان احمد، محمود و حسین فهیمی» و خیابان پیوند حد فاصل خیابان قائم و بلوار گفتار به نام «شهید حسن صفرزاده» مزین شدند.
رییس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در این جلسه نام خیابان حد فاصل روگذر شهیدان اوجی تا خیابان بوستان به نام «شهید ناصر نیکو» و نام مجموعه ورزشی یاران واقع در شهرک استقلال به نام «شهید محمد کاظم فراروئی» تغییر داده شد.
رییس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به برخی نامگذاری های تکراری در سطح شهر خاطرنشان کرد: در راستای هماهنگی اطلاعات مکانی برای مجموعه های خدمات رسان، عدم تکرار و اصلاح این اسامی در نامگذاری معابر و اماکن عمومی سطح شهر ضرورت دارد.
 اسامی پیشنهادی برای نامگذاری چندین کوچه در سطح شهر نیز در این جلسه به تصویب رسید.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما