۰
plusresetminus
جانشین استاندار فارس:

آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در فارس

فارس پیشتاز در واکسیناسیون  
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز شنبه 15 آبان در نشست مجازی که با حضور خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه مشمولین دریافت واکسن، هرچه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند،گفت : از ابتدای آذرماه سال جاری اجازه آموزش حضوری به مدارس متوسطه اول و ابتدایی به شرط رعایت دستورات داده شده است.
عبدالرضا قاسم‌پور
عبدالرضا قاسم‌پور
به گزارش حافظ خبر، عبدالرضا قاسم‌پور با اشاره به ثبات شیوع کرونا در فارس افزود : توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان ادامه داشت باشد.
 وی ضمن اینکه استان همچنان در حوزه واکسیناسیون در کشور پیشتاز است، عنوان کرد :تزریق دوز سوم واکسن کرونا ویژه سنین بالای ٦٠ سال، افراد دارای نقص ایمنی و مشاغل پرخطر آغاز شده است ، که از هفته گذشته تاکنون در فارس در حال انجام است.
 جانشین استاندار فارس در ادامه سخنان خود تصریح کرد : درصد تجمعی تست‌های مثبت در استان ٣٠ درصد و درصد بهبودی هم به ٩٧ درصد رسیده است.
 وی به چگونگی فرآیند بازگشایی مدارس در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت : در خصوص مدارس تاکید استاندار فارس مبنی بر بکارگیری تهویه مناسب در مدارس است و باید آموزش وپرورش از ظرفیت خیرین و اداره‌کل نوسازی مدارس برای نصب دستگاه‌های تهویه مناسب در مدارس، استفاده کند.
 معاون استاندار فارس اضافه کرد: نظارت و بازدیدهای مشترکی بین به آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی شیراز شکل گرفته و اجازه بازگشایی حضوری مدارس منوط به بررسی مشکلات و نواقص است.
 
آموزش حضوری مدارس متوسطه دوم از امروز
 به گفته قاسمپور، اجازه آموزش حضوری به مدارس متوسطه دوم که از نظر تهویه و رعایت فاصله گذاری مشکلی نداشته باشند از امروز ۱۵ آبان ماه داده شده است.
  همچنین مدارس متوسطه اول و ابتدایی هم از ابتدای آذرماه اجازه آموزش حضوری به شرط رعایت دستورات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس داده شده است.
 او خواستار ورود بیشتر و جدی رسانه‌ها، هنرمندان، ورزشکاران و ...برای تشویق کسانی که تاکنون واکسن را دریافت نکرده‌اند، شد و گفت: محدودیت‌های تردد روزانه و شبانه همچنان به قوت خود برقرار است و اگر طرح لغو شود، پیام خطرناک عادی سازی به همراه دارد و مردم هم کمتر پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.
 
اجرای محدودیت‌های هوشمند در فارس
 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: محدودیت‌های هوشمند در بخش‌های مختلف سفر، ارائه خدمات و ادارات و ...نیز از ابتدای آبانماه جاری در حال اعمال است.
 قاسم‌پور تاکید کرد: در مناطق قرمز پروتکل‌ها مشابه قبل اعمال می‌شود و اکیپ‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان‌های قرمز و نارنجی برای کمک به خروج شهرستان از وضعیت پرخطر اعزام می‌شوند.
 او مجددا تصریح کرد که بازگشایی‌ها در همه سطوح حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، چرا که حفظ سلامت دانش آموزان، دانشگاهیان، کارگران، بازاریان و همه اقشار برای ستاد استانی بسیار مهم است.
 معاون استاندار فارس ادامه داد: به فرمانداران و بخش‌های بهداشت و درمان تاکید شده که نظارت‌ها را بر مراکز تجمعی به ویژه سالن‌ها و تالارهای پذیرایی تشدید کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما