۰
plusresetminus
رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلب همراهی مردم برای تسریع در روند واکسیناسیون

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس فرهنگ‌سازی در جامعه برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا جهت بازگشایی مدارس را الزامی دانست.
ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلب همراهی مردم برای تسریع در روند واکسیناسیون
به گزارش ایمان مرتجز/ حافظ خبر؛ جلسه کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی این اداره با حضور رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس، رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، روسای اداره های آموزش و پرورش خشت و کنارتخته و جره و بالاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون و تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه همگی باید دست به دست هم دهیم تا واکسناسیون را فرهنگ سازی کنیم، اظهار داشت: اگر توانستیم واکسیناسیون خوبی انجام دهیم، می توان بازگشایی مدارس را صورت داد.
محمدعلی زارعی افزود: در گروه 12 تا 18 ساله استان فارس حدود 84 درصد دوز اول واکسن کرونا را تاکنون دریافت نموده اند.
وی، با اشاره به اهمیت تسریع در روند واکسیناسیون، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، ائمه جمعه و بسیج برای فرهنگ سازی این قضیه و آگاه سازی خانواده ها به اهمیت این مسئله استفاده کرد.
زارعی به آسیب های وارد شده به دانش آموزان در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد وگفت: با همدلی و هم افزایی باید بهترین تصمیم را برای افزایش ایمنی دانش اموزان بگیریم.
امیرحسین جمشیدی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون، با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس این ضرورت وجود دارد که تمامی دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان واکسینه شده باشند، گفت: با توجه به تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان امیدواریم هر چه زودتر مدارس بازگشایی شوند، چون از آسیب های ناشی از عدم حضور دانش آموزان در مدارس بسیار نگران هستیم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و سلامت آنها مورد تاکید است، افزود: بازگشایی مدارس بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم.
دکتر بندر برامکی، ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون، نیز با بیان اینکه در حال حاضر مسئله اصلی ما واکسیناسیون عمومی جامعه است، اظهار داشت: برای ورود دانش اموزان به مدرسه اول باید زیرساخت ها را مهیا کنیم و اولین شرط آن انجام واکسیناسیون است.
وی به بیان مصادیقی از تاثیر واکسیناسیون در سلامت عمومی جامعه پرداخت و گفت: با تشکیل کمیته واکسن در فرمانداری و آوردن اصناف پای کار می توان به توسعه واکسیناسیون عمومی کمک کرد.
دکتر برامکی از روسای آموزش و پرورش کازرون، خشت و کنارتخته و بالاده درخواست کرد که طی برگزاری جلسه با مدیران مدارس، آنان و خانواده ها را به اهمیت واکسیناسیون برای سلامت عمومی جامعه آگاه کنند.
خوبیار جعفری، رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون اولویت اول کشور می باشد، اظهار داشت: زمانی به ایمنی جمعی دسترسی پیدا می کنیم که حداقل 80 درصد جمعیت واکسینه شده باشند و اکنون فارس رتبه چهارم کشور در بحث واکسیناسیون را دارا می باشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 68 درصد از دانش آموزان 12 تا 18 ساله کازرون دوز اول واکسن کرونا را دیافت کرده اند، افزود: مدیران مدارس باید با فعال کردن انجمن اولیا و مربیان و راهکارهای دیگر دانش آموزان و خانواده ها را به اهمیت واکسیناسیون در سلامت جامعه آگاه کنند.
در پایان، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس با مربیان بهداشت مدارس کازرون در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمانی نیز جلسه ای برگزار کرد.
کد مطلب : ۲۴۰۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما