۰
plusresetminus
شهرداری منطقه ۲ شیراز:

رنج مناطق کم‌برخوردار شیراز از عقب‌ماندگی تاریخی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۵
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه عدم توزیع امکانات تفریحی و ورزشی موجب بروز مشکل در مناطق کم برخوردار شده است، گفت: متاسفانه مناطق کم برخوردار از یک عقب ماندگی تاریخی در رنج هستند.
رنج مناطق کم‌برخوردار شیراز از عقب‌ماندگی تاریخی
مهدی نصیری در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه دو شهرداری شیراز، خواستار تخصیص بودجه برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف در مناطق کم برخوردار شد.
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲‌ شیراز، او با تاکید بر اینکه باید به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری شود، اظهار کرد: با رسیدگی به مناطق کم برخوردار و فراهم کردن امکانات تفریحی و ورزشی در این مناطق می‌توانیم از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.
نصیری با بیان اینکه در این مناطق استعدادهای خوبی در زمینه‌های ورزشی و دیگر رشته‌ها وجود دارد که باید شناسایی و رشد کند، گفت: سرانه امکانات تفریحی و ورزشی در مناطق کم برخوردار بسیار پایین است و عدم این امکانات موجب شده تا مردم برای استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی به نقاط دیگر شهر سفر کنند که این موضوع موجب افزایش ترافیک و دیگر مشکلات می‌شود.
او تصریح کرد: در این دوره شورا باید تلاش کرد تا امکانات تفریحی و ورزشی در این مناطق به اندازه کافی فراهم شود تا استعدادها در این مناطق نیز رشد کنند و بتوانیم آینده اجتماعی بهتری را برای شهر داشته باشیم.
احداث زمین چمن استاندارد
عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: احداث زمین چمن در منطقه محروم قلعه شاهزاده بیگم اقدامی خوب و شایسته به شمار می‌رود که باید با تخصیص بودجه لازم به تکمیل آن کمک کرد.
نصیری افزود: این زمین دارای کیفیت مناسب و استاندارد است و امیدواریم در آینده به ورزشگاهی برای برگزاری مسابقات فوتبال تبدیل شود.
او بیان کرد: چنین ورزشگاهی با چنین ظرفیتی در این محدوده باعث حضور شهروندان و ورزشکاران به این منطقه خواهد شد و این موضوع رونق اقتصادی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
پردیس سینمایی منطقه کوزه گری را متحول می‌کند
ناظر شورا در شهرداری منطقه دو شیراز با بیان اینکه در حال حاضر پردیس سینمایی شهر شیراز در شمال غرب شیراز قرار دارد، اظهار کرد: با احداث پردیس سینمایی جوان در این منطقه بسیاری از نیازمندی‌های فرهنگی منطقه بر طرف خواهد شد.
نصیری با بیان اینکه وجود این پردیس همراه با دیگر امکانات می‌تواند ظرفیت گردشگری را در این منطقه ایجاد کند، گفت: این مجموعه ظرفیت پذیرش گردشگران داخل استان و خارج از استان را دارد.
او با بیان اینکه در اثر بی توجهی منطقه کوزه گری به محلی برای حضور متکدیان و معتادین تبدیل شده بود، عنوان کرد: منطقه کوزه گری با تکمیل آبنما و فضای شهری اطراف ان، پردیس سینمایی، پارک جوان و زمین چمن استاندارد متحول خواهد شد و به محلی با ظرفیت گردشگری و زیبا تبدیل خواهد شد.
 رفع ترافیک منطقه‌ای با تکمیل ۴۵ متری جدید
او در ادامه این بازدید با اشاره به ۴۵ متری جدید ترافیکی خیابان محراب به سمت محله‌ی آبجواراشاره و گفت: این ۴۵ متری موجب سهولت رفت و آمد شهروندانی که از سمت جنوب و شهرک صنعتی و شهرک‌های اطراف که قصد سفر به مرکز شهر را دارند، می‌شود.
نصیری افزود: احداث جهادی این ۴۵ متری بار ترافیکی منطقه را کاهش و خطر تصادف را در منطقه رفع می‌کند.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به احداث پارک ۴ هکتاری در مجاورت این ۴۵ متری، گفت: با توجه به حضور شهروندان در منطقه، سرعت بخشی به تکمیل این پروژه الزامی است.
نصیری با بیان اینکه رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد، گفت: در این راستا تخصیص بودجه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام الزامی است.
رئیس هیئت فوتبال شیراز نیز با بیان اینکه شهرداری شیراز بویژه شهرداری منطقه دو که برای اولین بار اقدام به احداث چنین ورزشگاهی با قابلیت زمین چمن طبیعی و استاندارد کرده، جای تقدیر دارد، اظهار کرد: این اقدام خوب در منطقه محروم قلعه شاهزاده بیگم موجب شناسایی و رشد استعدادها در مناطق جنوبی شهر می‌شود.
حسینی افزود: با افتتاح این ورزشگاه، حدود ۵۰ تا ۶۰درصد بار از روی دیگر زمین‌های ورزشی برداشته خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این ورزشگاه قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی را دارد، عنوان کرد: در کنار مجموعه شهرداری بویژه شهرداری منطقه دو تا به سرانجام رسیدن این پروژه خواهیم بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما