۰
plusresetminus
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس:

استاندارد سازی ۴۷واحد بوم گردی استان فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۹
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان فارس از آغاز استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، خبر داد.
استاندارد سازی ۴۷واحد بوم گردی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، هادی شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات بهتر و باکیفیت در واحدهای بوم‌گردی استان 47 واحد از این اقامتگاه‌ها توسط انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس استانداردسازی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان فارس با اشاره به اینکه قیمت خدمات واحدهای اقامتی در دنیا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، بیان کرد: درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان فارس باعث ایجاد رقابت، توسعه و پیشرفت خواهد شد و کیفیت آن‌ها رضایت‌مندی مشتریان را به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل گردشگری که قصد اقامت در یک اقامتگاه بوم‌گردی را داشته باشد باید بدانند در چگونه اقامتگاهی اقامت دارند.

وی افزود: درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری انجام می‌شود.

عبدالله افشاری، نائب رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس در این زمینه نیز بیان کرد: اهمیت حقوق میهمانان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی امری ضروری است و به همین دلیل استانداردسازی و اعمال نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی لازم است.

نائب رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس گفت: رعایت ضوابط استاندارد قطعاً با حیات اقامتگاه‌ها عجین است و به‌خصوص با شیوع بیماری کرونا و به دلیل جلوگیری از ورشکستگی واحدهای بوم‌گردی و بالا بردن سطح بهداشت و استانداردسازی آن‌ها در اولویت است و آنچه در پسا کرونا در حوزه گردشگری اهمیت دارد ارائه خدمات باکیفیت و رضایتمندی گردشگران است که باعث توسعه گردشگری خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما