۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

اجرای طرح آبا در آموزش و پرورش فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طرح آبا (آشتی با آموزش) باهدف شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با کمک خیرین تعلیم و تربیت در سراسر فارس در سال تحصیلی 1401-1400 اجرا می شود.
اجرای طرح آبا در آموزش و پرورش فارس
به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی در نشست بر خط با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: این یک تکلیف قانونی و شرعی برای  همه متولیان تعلیم و تربیت است که نسبت به بازماندگان از تحصیل حساسیت نشان دهند و این دانش آموزان را به مدارس بازگردانند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با رایزنی های لازم با خیرین استان مقرر شده است با حمایت های اقتصادی لازم 2 هزار تن از دانش آموزان بازمانده از تحصیل فارس را با حمایتهای این نیک اندیشان به مدارس بازگردانند.
 
وی بیان کرد: همه ادارات آموزش و پرورش استان باید با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به کمک واحدهای مشاوره و انجمن اولیا اقدامات لازم را به عمل اورند.

اسماعیلی گفت: از اول آذرماه که بحث بازگشایی رسمی در مدارس رقم خورد نگرانی ها اولیا افزایش پیدا کرده است و مدیران مدارس باید با رعایت کامل دستورالعمل ها و آغاز یک بازگشایی هوشمند و تدریجی نگرانی های اولیا را برطرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بازگشایی حضوری مدارس به این معنا نیست که همه دانش اموزان در یک زمان در مدرسه باشند بلکه هر مدرسه به اقتضا فضای و امکانات خود باید این بازگشایی را انجام دهد.

اسماعیلی ادامه داد: در رابطه گروه بندی دانش آموزان، دروس هدف و ساعات تدریس شورای مدرسه تصمیم گیری خواهد کرد و دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند نباید در مدرسه حضور پیدا کنند و  هیچ گونه تعهدی از دانش اموزان در رابطه با حضور آنان در مدرسه نباید گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر سطح نظارتی بین اولیا و مدیر در مدارس برقرار شود بهترین لایه نظارتی شکل خواهد گرفت و مشکلات آموزشی مرتفع خواهد شد و دستورالعمل بازگشایی مدارس شبانه روزی  بسیار سخت گیرانه است و سعی ما بر این است که کلاسهای شبانه روزی پایه دوازدهم را برقرار کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما