۰
plusresetminus
شهید محراب آیت‌الله دستغیب:

چهلمین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
چهلمین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب امروز شنبه ۲۰آذر در خرم مطهر شاهچراغ (ع)برگزار شد ،در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: نباید فراموش کرد که تراوشات ذهنی افراد اروپایی نمی‌تواند مسیر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت کند.
چهلمین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد
به گزارش حافظ خبر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، بیان کرد: همانگونه که امام راحل در خصوص شهید دستغیب فرموده‌اند "شهید دستغیب عالمی عامل بود" و مقامی که او به دست آورد مقام شهادتی است که آرزوی هر مجاهد درگاه خداوند است. 
 
وی افزود: نظام ارزشی دین مبین اسلام مقام علم را از مقام شهادت والاتر قرار داده و بر این اساس و بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام در روز قیامت خداوند تمام انسان‌ها را در یک جا جمع کرده و پس از محاسبه اعمال، خون شهید را با مرکبی که عالم بر کاغذ آورده می‌نویسد. 
 
امام جمعه شیراز با طرح این پرسش که کدامین علم از خون شهید والاتر است؟ گفت: با توجه به اینکه علوم زیادی در جهان هستی وجود داشته و تمام دانش‌ها و تعالیم برای انسان ارزشمند است با این حال علم اگر می‌خواهد از خون شهید والا تر باشد باید این ویژگی قرآنی که خداترسی است را داشته باشد. 
 
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نشانه دانشمند بودن، خداترسی است و اگر کسی مدعی دانشمند بودن است اما از خداوند ترسی ندارد باید در ادعای وی تردید کرد، افزود: نباید فراموش کرد که تراوشات ذهنی افراد اروپایی نمی‌تواند مسیر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت کند بلکه بهترین مسیر و هدف آن هدفی است که در قرآن توصیه شده است. 
 
وی در خصوص عالم و ویژگی‌های این شهید والا مقام نیز گفت: عالم کسی است که حرف و عملش در جامعه اسلامی یکسان باشد و شهید دستغیب از جمله چنین عالمانی بود که در زندگی همان گونه عمل می‌کرد که در منبرها بیان می‌کرد. 
 
به گفته نماینده ولی‌فقیه در فارس، شهید دستغیب ویژگی‌های منحصر به فردی داشت و این شهید محراب به واسطه نفس گرمی که داشت مبلغی عالم و دانشمندی به نام بود.
آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: به واسطه خدماتی که شهید دستغیب در جامعه ارائه کرده، هیچ جایگاهی به جز شهادت برای این عالم عامل نمی‌توان متصور شد. 
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم دستغیب، نوه شهید دستغیب نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: شهید دستغیب چشمه جوشان جامعه است و آثار فاخری داشته که هنوز در اختیار جامعه قرار نگرفته است و شهید دستغیب کتب متعددی داشته که این مطالب تاکنون به صورت گسترده در اختیار جامعه قرار نگرفته است. 
 
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: یکی از مطالباتی که در جامعه وجود دارد آن است که آثار شهید دستغیب در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد، از این رو امیداست دستگاه‌های متولی نقش ویژه‌ای در انتشار این آثار داشته باشند. 
 
دستغیب ادامه داد: بنیاد شهید دستغیب مدت‌هاست که مغفول مانده و این بنیاد بدون نیاز به پشتیبانی مالی در تلاش است تا آثار شهید دستغیب را در جامعه منتشر کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در میان آثار شهید دستغیب علاقه به شیراز و خطه استان فارس مشهود است و این شهید محراب حتی زمانی که در کشور عراق در حال تحصیل بود دل گرو شیراز داشت. 
 
دستغیب اظهار کرد: شهید دستغیب در حالی در شیراز نسبت به برپا کردن منبر خود اقدام کرد که تمام آحاد جامعه علاقه ویژه‌ای به این شهید محراب داشتند و منبرهای این شهید همواره مملو از تعالیم و تذکر برای مومنان بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما