۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

برگزاری ویژه‌برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴
محمدحسین شیخی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش و فناوری، ویژه‌برنامه‌های دانشگاه شیراز در این ایام را بیان کرد.
برگزاری ویژه‌برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش
به گزارش حافظ خبر، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز با یادآوری این موضوع که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵آذر‌ماه به نام روز پژوهش، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی، به نام «هفته پژوهش» نام نهاده و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی و فناوری وزارت عتف سپرده است؛ تصریح کرد: شعار هفته‌ی پژوهش سال 1400، «پژوهش و فناوری با پشتیبانی تولید» در نظر گرفته شده است و دانشگاه شیراز نیز به‌رسم هرساله در هفته‌ی پژوهش، در دو سطح استانی و دانشگاهی ‌برنامه‌های متعددی را با هدف تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرده است.
وی افزود: برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش در سطح استانی، قراردادی بین دانشگاه شیراز و استانداری فارس برای برگزاری مراسم استانی منعقد می‌گردد و در آن تمام فعالیت‌هایی که لازم است انجام شود، پیش‌بینی می‌شود. در سال جاری نیز، اولین جلسه هماهنگی هفته پژوهش و فناوری استان ساعت 10 صبح چهارشنبه 12 آبان با حضور نماینده دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در تالار مجازی برگزار شد و در این جلسه مقرر گردید، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، با حضور 16دانشگاه و دستگاه اجرایی که استانداری مشخص کرده برپا شود.
 شیخی در ادامه درخصوص برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان عنوان کرد: در هفته‌ی پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس از تاریخ ۲۱تا ۲۴ آذرماه، به ‌دو صورت مجازی از طریق لینک researchweek.shirazu.ac.ir و حضوری، در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی، از ساعت ۹تا۱۶ با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همزمان به‌ برگزار می‌شود. 
وی ضمن دعوت از علاقه‌مندان، اعلام کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، با ارائه‌ی ۱۵ غرفه، روز دوشنبه ۲۲آذرماه، ساعت ۱۰صبح با حضور مسؤولان استان افتتاح خواهد شد و رونمایی از محصولات جدید حوزه علم و فناوری برای عموم مردم، همزمان با برپایی این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز در ادامه به اسامی منتخبین حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری پرداخت و گفت: در نمایشگاه هفته‌ی پژوهش دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی فارس، پارک علم و فناوری فارس، دانشگاه پیام نور فارس، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای فارس، آموزش و پرورش فارس، دانشگاه جامع علمی-کاربردی فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اتاق بازرگانی فارس به‌عنوان نماینده بخش خصوصی، شهرداری شیراز، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای و  مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی  و منابع طبیعی فارس حضور خواهند یافت.
وی در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته‌ی پژوهش اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش است که روز سه‌شنبه ۲۳آذرماه، در محل نمایشگاه با حضور استاندار  فارس برگزار خواهد شد. در این مراسم از ۵۵تن از پژوهشگران استانی دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌های استان تقدیر خواهد شد که ملاک تقدیر از ایشان، امتیازدهی به فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها بوده است. همچنین در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، کارگاه‌های پژوهشی به‌صورت مجازی نیز طراحی شده است.
ایشان درخصوص شیوه‌ی برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز توضیح داد: این مراسم به‌دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا با حضور محدود مسؤولان و برگزیدگان و همزمان به‌صورت مجازی برای عموم علاقه‌مندان از طریق لینک آپارات به‌نشانی:
https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live برگزار خواهد شد.
 شیخی درخصوص برنامه‌های هفته‌ی پژوهش در سطح دانشگاه نیز توضیح داد: در سطح دانشگاه، براساس شیوه‌نامه‌ای که در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب شده است، پژوهشگران برتر مشخص می‌شوند و در مراسمی که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در هفته پژوهش برگزار می‌گردد، از پژوهشگران برتر که امسال تعدادشان ۳۰نفر است، تقدیر می‌شود که به‌طور معمول فهرست پژوهشگران برتر و روز برگزاری مراسم ازسوی هیات رئیسه دانشگاه تایید می‌ شود.
وی افزود: نشست‌های تخصصی دانشگاه و صنعت نیز توسط دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه معین استان درنظر گرفته شده است که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما