۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

اجرایی شدن مصوبات شورای شهر شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۷
سی و یکمین جلسه صحن علنی ششمین شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، ۲۸ آذرماه در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد که مروری بر مصوبات این جلسه داریم.
اجرایی شدن مصوبات شورای شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، در این جلسه طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره تهیه نشانه (لوگو) شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، به شماره ثبت ۶۸۲۹/۱۴۰۰/و مورخ ۲۰/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا شهرداری شیراز مکلف است در جهت معرفی و شناساندن شهر شیراز در عرصه ملی و بین‌المللی به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، با فراخوان و برگزاری مسابقه طراحی و تعیین جوایز نفیس، ظرف مدت یک ماه نسبت به برگزاری مسابقه طراحی «نشانه (لوگو) شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی» اقدام کند. رونمایی از نشانه (لوگو) مذکور در روز شیراز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) انجام شود.
 
همچنین طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره پیشنهاد طراحی، تولید و نصب المان ایثار و از خودگذشتگی مردم شریف شهر شیراز در سیل سال ۱۳۹۸، به شماره ثبت ۷۰۹۰/۱۴۰۰/و مورخ ۲۵/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا شهرداری شیراز مکلف است نسبت به طراحی، تولید و نصب المان ایثار و از خودگذشتگی مردم شریف شیراز در سیل سال ۱۳۹۸ در محل دروازه قرآن با تأمین بودجه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کند.
 
همچنین نامه شماره ص۱۴۰۰/۸۹۱۰/۵۶۴۱ مورخ ۲۴/۹/۱۴۰۰ فرمانداری شهرستان شیراز، درباره ایراد فرمانداری به مصوبه شماره ۳۴۴۱/۱۴۰۰/ص مورخ ۸/۹/۱۴۰۰ درخصوص «الزام شهرداری به پیگیری مذاکره و انعقاد تفاهم نامه در خصوص ساخت سریال حضرت احمد ابن موسی (ع)»، به شماره ثبت ۷۰۹۹/۱۴۰۰/و مورخ ۲۵/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا به استناد بندهای ۴- ۵ و۶ ماده ۸۰ قانون شوراها و بند ۱۰ ماده ۴ اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و برنامه ششم توسعه کشور، شورای اسلامی شهر شیراز به مصوبه شماره ۳۴۴۱/۱۴۰۰/ص مورخ ۸/۹/۱۴۰۰ اصرار می‌کند.
 
طرح کمیسیون تلفیق شورا، درباره الزام شهرداری شیراز به تنظیم قرارداد (توافقنامه) جدید با بنیاد زائر امام رضا(ع)، به شماره ثبت ۶۳۱۳/۱۴۰۰/و مورخ ۲۵/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در همین راستا شهرداری شیراز مکلف است نسبت به تنظیم قرارداد جدید، فی مابین شهرداری شیراز و بنیاد زائر امام رضا(ع) جهت مشارکت در تکمیل و ساخت بنیاد زائر سبحان به شرح ذیل اقدام کند:
 
۱- در قرارداد جدید ترتیبی اتخاذ شود، مالکیت معینی، در حد یک طبقه کامل از زائرسرا، به جهت سرمایه‌گذاری و همچنین تأمین و توسعه سرانه رفاهی کارکنان شهرداری شیراز به نام شهرداری شیراز تنظیم شود.
 
۲- تضمین میزان بهره‌برداری و روش پرداخت سهم شهرداری شیراز از مشارکت در ساخت و احداث پروژه مذکور از طرف بنیاد زائر امام رضا(ع) در قرارداد جدید مشخص شود.
 
۳- با مشخص کردن سهم شهرداری، توافق قطعی انتقال سند معادل سهم مشارکت به نام شهرداری صورت پذیرد.
پیرو مصوبه شماره۲۴۰۰/۹۴/ص مورخ ۱۵/۵/۹۴ قرارداد شهرداری شیراز به شماره ۳۴۵۲۴۷/۹۴ مورخ ۲۳/۷/۹۴ مبلغ بیست میلیارد ریال به این بنیاد در سال ۱۳۹۴ توسط شهرداری شیراز جهت تهیه زمین، پرداخت شده است که باید قیمت مذکور به روزرسانی شده و به میزان سهم و مشارکت شهرداری در متن قرارداد جدید اضافه شود و همچنین قرارداد جدید پس از تنظیم فی مابین شهرداری شیراز و بنیاد زائر امام رضا(ع) جهت تطبیق و تصویب به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شود.
در ادامه طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره تهیه اطلس جامع اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهر شیراز، به شماره ثبت ۶۸۰۱/۱۴۰۰/و مورخ ۲۰/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا شهرداری شیراز مکلف است به منظور ایجاد دسترسی مناسب به اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهر شیراز نسبت به راه‌اندازی سامانه اطلس جامع اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهر شیراز اقدام کند و رونمایی از اطلس جامع مذکور در روز شیراز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) انجام شود.
 
همچنین طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره تأمین نیرو به منظور«ایجاد ساختار فرهنگی و اجتماعی در معاونت، سازمان‌ها و مناطق شهرداری»، به شماره ثبت ۶۸۳۰/۱۴۰۰/و مورخ ۲۰/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا شهرداری شیراز مکلف است نسبت به ایجاد ساختار فرهنگی به عنوان مدیریت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و رابط معاونت فرهنگی در معاونت‌ها و سازمان‌ها و مناطق شهرداری به همراه دو نفر کارشناس فرهنگی- اجتماعی اقدام کند. تأمین نیرو و شناسایی و معرفی و ابلاغ شرح وظایف باید توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز صورت گیرد.
 
سازمان فرهنگی مکلف است ظرف مدت یک ماه نسبت به تعیین شرح وظایف مدیریت فرهنگی و تصویب در کمیسیون فرهنگی اقدام کند و شهرداری شیراز هم مکلف است در اصلاح چارت سازمانی پیشنهادی خود به وزارت کشور نسبت به تعیین معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق و مدیریت فرهنگی در معاونت ها و سازمان ها در اولین اصلاحیه اقدام کند. تأمین نیروهای مذکور از پرسنل موجود شهرداری است و هرگونه جذب و به کارگیری نیرو خارج از شهرداری ممنوع است.
 
طرح دیگر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره طرح تولید مجموعه فیلم‌های مستند زندگی مفاخر فارس، به شماره ثبت ۶۴۷۷/۱۴۰۰/و مورخ ۲۵/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شوراي اسلامي شهر شيراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

علاوه بر اینها طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره طرح رویداد بزرگ فرهنگی شهر شیراز (راوی شو)، به شماره ثبت ۶۴۵۵/۱۴۰۰/و مورخ ۲۵/۹/۱۴۰۰ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون مذکور، در سی و یکمین جلسه علنی (عادی) شوراي اسلامي شهر شيراز مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰، با حضور اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا شهرداری شیراز مکلف است در جهت شناسایی، معرفی و انتقال مفاهیم و میراث معنوی دوران دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی با محوریت ایثار و از خود گذشتگی به نسل‌های آینده، با تنظیم تفاهم‌نامه همکاری با مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس طرح رویداد بزرگ فرهنگی شهر شیراز (راوی شو) را به منظور برگزاری مسابقه تلویزیونی راوی شو و همچنین تولید محتوا نظیر چاپ کتاب، پویانمایی، کلیپ و تولید نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای ویژه جوانان و نوجوانان را با پیش‌بینی مبلغ پانزده میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با پیوست‌های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما