۰
plusresetminus
سازمان صمت:

نشست تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۲
نشست تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه به ریاست استاندار فارس و با معاونین و مشاوران استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای دانشگاه‌ها و صنعتگران مطرح فارس با هدف اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های مربوط به پژوهش و ارتقاء بهره‌وری تولید و خدمات برگزار شد.
نشست تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست ضمن گرامیداشت سالگرد شهید قاسم سلیمانی و ایام سوگواری با تاکید بر اینکه فارس باید در تمامی حوزه‌ها سرآمد باشد، مطرح کرد: استان فارس در همه عرصه‌ها نظیر تولید، خدمات، صنعت و همچنین پژوهش در کشور سرآمد باشد.

وی با اشاره به همکاری پژوهشی و دانشگاهی در بخش صنعت گفت: اقدامات پراکنده خوبی انجام شده ولی هم‌راستا نبوده و نتایج آن هم شایسته این همه زحمت انجام شده نیست.

ایمانیه با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید نتیجه‌گرا و آخرین تولیدات علمی خود را به دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف عرضه کنند، تصریح کرد: استان فارس باید اقتصاد دانش‌بنیان و پویا داشته باشد و بتواند تولید ثروت کند که لازم است در این زمینه ساز و کارهای نحوه همکاری استفاده ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌ها نیز تهیه و تدوین شود.

گنجاندن معیارهای لازم در رابطه با هم‌اندیشی دانشگاه‌ها با صنایع در ارزیابی و عملکردها، توانمندسازی بنیاد امور نخبگان و نخبه‌پروری، تدوین آیین‌نامه اجرایی دستگاه‌های اجرایی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها، اجرایی کردن حضور دانشجویان در فرآیند تولید و تلاش برای جذب اعتبارات پژوهشی جدید وزارت نفت از دیگر موضوعات بیان شده توسط استاندار فارس در این نشست بود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این برنامه با بیان اینکه همگان از ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه آگاهی دارند، مطرح کرد: واقعیت این است پراکندگی تصمیمات و برنامه‌های متعدد اجرا شده و در حال اجرا که توسط دانشگاه، صنعت، پارک علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر برنامه‌های خاصی که وجود دارد، همراستا نیستند.

وی گفت: ما به ارتباط صنعت و دانشگاه اعتقاد و باور داریم و بایستی این دو حوزه در تمامی عرصه‌ها نظیر آزمایشگاه‌ها، تجهیزات و همچنین اهداف و برنامه‌ها نیز همسو و همراستا باشند.

وی در ادامه گفت: در حوزه صنعت هم ۴ طرح با دانشگاه همکاری داشته‌ایم که دو طرح و برنامه نقشه راه معادن استان و عارضه‌یابی واحد‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از پروژه‌های شاخص این حوزه می‌باشد که بنا داریم در آتی شورای سیاستگذاری صنعت و معدن هم در استان فارس راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان خاطرنشان کرد: بایستی دغدغه‌های لازم واحد‌های تولیدی در صنعت به جهت کمک به تربیت نیروی انسانی وجود داشته باشد و در آن سو هم ضعف در ساختار آموزشی دانشگاه‌ها و ضرورت بروزرسانی آن متناسب با نیازهای واقعی جامعه از طریق اتاق مشترک همکاری تحقیق و توسعه دانشگاه و صنعت نیز برنامه‌ریزی و راهکارهایی اندیشیده شود تا بتوانیم راندمان مدیریتی مربوط به حوزه صنعت را افزایش دهیم.

 
کد مطلب : ۲۴۴۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما