۰
plusresetminus
سازمان صمت:

افتتاح و به بهره‌برداری کارخانه موقوفه دانش سلامت کوثر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸
کارخانه موقوفه دانش سلامت کوثر با حضور نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، استاندار فارس و رئیس سازمان صمت فارس و همچنین جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی و عوامل این شرکت تولیدی در زمینه تجهیزات پزشکی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
افتتاح و به بهره‌برداری کارخانه موقوفه دانش سلامت کوثر
به گزارش حافظ خبر، حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بخشی از فرآیند آیین این افتتاحیه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فرهنگ وقف می‌تواند در توسعه همه‌جانبه کشور و این استان تاثیرگذار باشد، مطرح کرد: فرهنگ وقف یک سنت دیرینه در این مرز و بوم دارد که با نگرشی خاص در راستای توسعه و آبادانی و تامین منافع جمعی هدفمند است.

وی افزود: مجموعه تولیدی دانش سلامت کوثر هم توانسته است با استفاده از ظرفیت فرهنگ وقف در صنعت پزشکی و تولید محصولات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان به صورت جهادی و جدی در زمینه خودکفایی کشور از واردات فعالیت کند و ما هم بنابر وظیفه‌ای که داشتیم پروانه بهره‌برداری این کارخانه بزرگ را طی چند روز صادر کردیم.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به آغاز به کار نخستین واحد تولیدی دانش‌بنیان سلامت کوثر در شهرک صنعتی شیراز، اظهار داشت: این کارخانه در حالی زمینه تولید تجهیزات پزشکی ارتوپدی به بهره‌برداری می‌رسد که توان تولید محصولات مختلفی را نظیر مش جراحی، پیچ و پلاک ارتوپدی، نیل ارتوپدی، پیچ و پلاک فک و صورت و جمجمه و همچنین ایمپلنت‌های دندانی سانترال و مولار را دارد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها بر ما واجب بود که در کنار بخش تولید باشیم، افزود: شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر با طرح تولیدی محصولات و تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۴۱۰۰ میلیارد ریال در کمتر از یک سال، سرمایه‌گذاری، اجرا و به بهره‌برداری رسید که امکان ۹۵ نفر اشتغالزایی را برای جوانان نخبه و متخصص بومی استان فارس فراهم کرده است.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مشابه با این اقدامات به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ وقف و سازمان اوقاف نیز طرح‌های دیگری در فارس به ویژه شهر شیراز در زمینه موقوفات سلامت اجرایی شود.
 
کد مطلب : ۲۴۵۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما