۰
plusresetminus
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

شورای شهر از تصمیم اعزام کارشناسان شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو2020 دبی بازگردند

مولف : آرش جوکار
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۲
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در خصوص اعزام کارشناسان شهر داری به نمایشگاه اکسپو2020 دبی از شوری شهر شیراز خاستار برگشت شوری شهر از این تصمیم شد.
شورای شهر از تصمیم اعزام کارشناسان شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو2020 دبی بازگردند
به گزارش حافظ خبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در خصوص اعزام کارشناسان شهرداری به نمایشگاه اکسپو2020 دبی در نامه ای  از شوری شهر شیراز خاستار برگشت شوری شهر از این تصمیم شد که متن کامل این نامه به شرح ذیل است.
 
امام خمینی (ره):
«اگر یک افراد نابابی در جمهوری اسلامی مقدرات یک شهری را در دست بگیرند و بعد کارهای خلاف بکنند، علاوه بر این‌که برای خود آن شهر مضر است، وجهه جمهوری اسلامی را بد نمایش می‌دهد و آن‌هایی که با شما و با ما و با اسلام غرض دارند این‌ها می‌خواهند که یک افرادی باشند که این افراد هر چه بتوانند کار را از اسلام جدا کنند؛ مطالب را از اسلام جدا کنند. و شما و ما می‌خواهیم که هر چه کار می‌شود اسلامی باشد... خیال نکنید که شورای شهر یک چیز آسانی است، یک چیز کمی است.»
 (صحیفه امام، ج 10، ص 251)
 
جناب آقای مهندس مهدی طاهری 
ریاست محترم شورای اسلامی شهر شیراز
 
   همانطور که مطلع هستید در روز های اخیر انتشار اخبار تصویب طرح الزام شهرداری شیراز به اعزام بیست نفر از مدیران ارشد ، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو2020 دبی در فضای مجازی و رسانه های محلی باعث نگرانی و آزردگی خاطر شهروندان وکنش گران انقلابی شهر شهیدپرور شیراز شده است. آنچه در خصوص این طرح که بعد از تصویب با عنوان «تصمیم شورا» مطرح شده است باعث نگرانی و بدبینی افکار عمومی نسبت به مجموعه شورای ششم شده است این است که موضوع مذکور بدون درخواست شهرداری شیراز در قالب لوایح مرسوم و در قالب طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز به صحن شورا آورده شده است و در کمال تعجب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با حداکثر آراء کلیات طرحی را مصوب می کنند که نه تنها توجیهات عقلایی لازم را به همراه نداشته بلکه جزئیات هزینه سرانه برآوردی برای هر فرد اعزام شونده از بودجه امانتی مردم در نزد مجموعه شهرداری و شورا مشخص نبوده است.
   پیرو رصد اخبار مرتبط و برقراری تماس با چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و برگزاری جلسه نماینده این تشکل دانشجویی با سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز برای این تشکل محرز گردیده است که مطرح شدن موضوع این سفر با هزینه های گزاف حتمی آن و تصویب آن در صحن علنی شورا علی رغم عدم درخواست شهرداری برای اعزام مدیران و کارشناسانش به این نمایشگاه ، نه تنها بر خلاف مصالح شهر مقدس شیراز بوده است بلکه از سوء مدیریت و اولویت ناشناسی برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نشات گرفته است.
   چه خوب است که آقایان و خانم های محترم در شورای اسلامی شهر شیراز به شعار های زمان انتخابات شوراها بازگشته و این اقدام را با لیست اولویت های مشکلات شهر شیراز تطبیق دهند. اولویت هایی مثل توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری ، محرومیت زدایی ، ارتقاء معنوی ، فرهنگی و اجتماعی ، ارتقاء سلامت ، حفظ و حراست از باغات و محیط زیست و ...که رنگ و بوی آرمان های انقلاب اسلامی ، مکتب حضرت امام خمینی (ره) و رهنمود های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را داشت. اما امروز چه می شود که در بین تمام این اولویت های حیاتی به یکباره سر و کله ی سفر به نمایشگاهی که کمترین سنخیت را با شیوه اداره شهرها و زیرساخت های شهری ما دارد پیدا شده و در اولویت صحن شورای انقلابی قرار می گیرد ؟
   لذا با توجه به توضیحات فوق الذکر و جریحه دار شدن افکار عمومی شهروندان به ویژه ساکنین مناطق محروم و کم برخوردار شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس ضمن محکوم کردن این اقدام نابخردانه از سوی شورای اسلامی شهر شیراز ، از جنابعالی که ریاست این شورا را برعهده دارید درخواست می نماید «فورا و با اولویت» دلایل مطرح شدن این طرح توسط کمیسیون گردشگری و زیارت و همچنین اقبال اکثریت شورا به تصویب طرحی که هزینه گزافی بر دوش شهرداری شیراز خواهد گذاشت را به اطلاع عموم رسانده و ضمن بازگشت از این تصمیم و جلوگیری از تضییع بیت المال مسلمین ، مراتب جلوگیری از اقدامات مشابه را در دوران عضویت خود و همکارانتان در شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار قرار دهید.
 
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس
مولف : آرش جوکار
کد مطلب : ۲۴۵۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما