۱
plusresetminus
گفتگو با الناز سهیلی بهاره:

نویسنده ای از دهه هشتاد

ادبی
مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۳
الناز سهیلی بهاره متولد 1383/8/13 ،در شیراز نویسنده کتاب آقای دبلیو و آنجایی که من بودم آسمانش هم ستاره نداشت.
نویسنده ای از دهه هشتاد
این نویسنده نوجوان در گفتگو با خبرنگار سایت حافظ خبر، لطفاً خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید:
الناز سهیلی بهاره هستم متولد 1383/8/13 ،در شیراز زندگی می کنم و در حال حاضر محصل رشته ی ریاضی فیزیک هستم. 

علاقه ی شما به ادبیات از چه زمانی شروع شد؟
از همان بچگی علاقه مند به نوشتن و کتاب خواندن بودم اما در حوالی سیزده سالگی شدت این علاقه بیشتر شد و خوشحال هستم که علاقه ی من نسبت به ادبیات روز به روز در حال افزایش هست و هر چه که بیشتر مینویسم بیشتر شیفته ی ادبیات می شم .

از چه زمانی نوشتن برای شما جدی شد؟
من از بچگی داستان نویسی میکردم و داستان هایی رو در گروه سنی خودم مینوشتم اما به طور جدی در سیزده سالگی اولین دلنوشته رو نوشتم و این آغازی بود برای شروع کردن نوشتن ، اما اگر بخوام جدی تر بگم ، در بهمن ماه سال نود و هشت در یک مسابقه ی اینستاگرامی شرکت کردم و تونستم در بین دو هزار نفر ، نفر نهمِ این مسابقه رو کسب کنم  و خب این اتفاق انگیزه ی زیادی رو در من به وجود آورد که بخوام به نوشتن یک کتاب فکر کنم  و بعد از اون مسابقه با یک انتشارات آشنا شدم و متن هام رو براشون ارسال کردم که خداروشکر مورد پسندشون بود و خیلی خوششون اومد  و همین اتفاقات باعث شد که من در اسفند نود و هشت و فروردین نود و نه اولین کتاب خودم رو یعنی " آنجایی که من بودم آسمانش هم ستاره نداشت " رو تایپ کنم و به چاپ برسونم.

نظر خانواده در مورد نویسندگی شما چه بود؟
خانواده ی من خانواده ی هنر دوستی هستند و در هر مسیری که قدم بگذارم همیشه حامی من هستند و از من حمایت میکنند، قطعا اگر حمایتی نباشد، هنری نیست و در این بین دوستان زیادی داشتم که همیشه نوشته های من رو میخوندند و تشویقم میکردند که بسیار ممنونشون هستم که من رو در این مسیر همراهی کردند .

در چه زمینه هایی بیشتر می نویسید؟ 
قالب اولین کتاب من "انجایی که من بودم آسمانش هم ستاره نداشت " دلنوشته هستش و قالب اصلی من دلنوشته هستش ،اما در قالب رمان هم مینویسم که قطعا یکی از کتاب های من در آینده رمان خواهد بود . 

در بین نویسندگان بعد از انقلاب کدام را موفق میدانید؟
در بین نویسندگان بعد از انقلاب خانم سیمین دانشور رو بسیار دوست دارم و نوشته هاشون رو با تمام وجودم درک میکنم و از نظرم بسیار نویسنده ی موفقی در سبک خودشون بودند.

به نظر شما نوشتن قابل یاد گرفتن یا ذاتی است؟ 
از نظر من نوشتن هم ذاتی ست و هم قابل یادگیری، من خودم در هیچ کلاس اموزش نویسندگی شرکت نکردم ، اما اگر کسی علاقمند هست به نوشتن ، میتونه در کلاس های آموزش نویسندگی شرکت کنه ، اما باید که دل حرف بزند که متاسفانه این روز ها کمتر شاهد این ماجرا هستیم .

موضوعات و مضامین نوشته های شما بیشتر چیست؟
من سعی می کنم در موضوعات مختلفی صحبت کنم و چیز هایی رو بازگو کنم که کمتر به آن ها پرداخته میشه وَ بیشتر راجع به مشکلات جامعه و مشکلاتِ مردم این قرن صحبت میکنم و صحبت خواهم کرد.

آثار چه نویسندگانی را بیشتر مطالعه میکنید و در نوشتن تحت تاثیر کدام نویسنده هستید؟
 هر کدام از ما باید کسی رو بیابیم که حرف هاش ما رو به پرواز در بیاره ، حالا اون شخص میتونه یک دوست خوب باشه یا یک نویسنده یا شاعر بزرگ یا اصلا هر آدم شگفت انگیز دیگری ، اسطوره ی زندگی من ، فروغ فرخزاد هست ، حرف های فروغ آدم رو وادار به فکر کردن می کنه. 
فروغ فرخزاد ، سیمین دانشور ، سهراب سپهری و دیگر بزرگان ...
من از خواندن متن هاشون بی نهایت لذت می برم .

چه آثاری از شما به چاپ رسیده؟
یک کتاب چاپ شده به نام "آنجایی که من بودم آسمانش هم ستاره نداشت " که در دی ماه نود و نه از انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده . و یک کتاب گروهی به نام (آقای دبلیو ) از انتشارات حوزه مشق به چاپ خواهد رسید . یک کتاب در حال تایپ ( برای دختری که نیست ) هم انشاالله در ماه های آینده به ناشر سپرده خواهد شد.

واما کلام آخر:
امیدوارم نوجوانان هم سن سال من به دنبال علاقه های خود شون برن تا در زندگی و آینده موفق باشند.
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله عزیز دایی انشاالله تو همه مراحل زندگی موفق باشی👏👏😘😘
نیایش سهیلی
feedback
Iran, Islamic Republic of
افرین گلم ،بسیار عالی،موفق باشی در تمام عرصه های زندگی، همین راه را ادامه بده تا به موفقیت های بسیار زیاد برسی ،تو میتوانی،وان شاءالله موفق خواهی شد،بانوی زیبا.