۰
plusresetminus
نشست خبری مجموعه مدیریت شهری با اصحاب رسانه:

۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز ،گفت: از جمله محرومیت زدایی و توسعه سومین حرم اهل بیت(ع) از مهمترین اهداف شورای شهر شیراز است که برای محرومیت زدایی ۵۲۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.
۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شد
به گزارش حافظ خبر سید ابراهیم حسینی، ظهر امروز در نشست خبری مجموعه مدیریت شهری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بیان اینکه مبلغ کل بودجه سال ۱۴۰۱، پانزده هزار ۳۸۵ میلیارد تومان است، بیان کرد: در مقایسه با بودجه سال گذشته ۲ و نیم برابر شده، شورای ششم با یک متمم که انجام داده عدد از ۶ هزار و ۶۰۰ به بیش از ۹ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان در مسیر اهداف سومین حرم در خصوص بافت فرسوده، است، افزود: بودجه سال جدید در مقایسه با سال گذشته افزایش 2 و نیم برابری داشته است .
 
حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بودجه سال جدید با موارد اعلام شده به دست می آید ، افزود: 5 هزار و 800 میلیارد تومان عوارض شهری ( پرداخت عوارض ساختمانی و ... )، هزار و 800 میلیارد تومان بابت مالیات های ملی و محلی است که سهم شهرداری ها مشخص است .
 
همچنین علاوه بر این جدول درآمدی 800 میلیارد تومان وام و هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شده ، که حدود 4 هزار میلارد تومان فروش املاک نیز پیش بینی شده است .
به گفته این عضو شورا برای ستاد باغات امسال هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که افزایش نه برابری داشته و این منبع به عنوان کمک های دولت که حدود 400 میلیارد تومان است.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه خوشبختانه وابستگی به منابع بانکی امسال کمتر شده است ، عنوان کرد : وابستگی سال گذشته بیست درصد منابع بانک و اوراق مشارکت بوده و که در سال جاری به ۱۵درصد رسیده است.
 
همچنین فروش زمین یعنی املاک از لحاظ عددی 2 هزار و 300 میلیارد تومان سال گذشته بوده و امسال نیز همین مقدار یعنی حدود 25 درصد است، از لحاظ عوارض و مالیات نیز رشد مطلوبی داشته ایم، در حوزه مالیات ها با توجه به اینکه در چند ماه گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته و به همین دلیل درآمد ملی و محلی را دو برابر کرده است.
 
وی با توجه به اینکه در حوزه عوارض ساختمانی نیز افزایش داشته ایم و به طور طبیعی عوارض نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بیان کرد : از حیث هزینه دو بخش اصلی هزینه های جاری که شامل حقوق و غیره می شود امسال 2 هزار و 440 میلیارد تومان تمام هزینه جاری شهرداری شیراز است و ما بقی آن هزینه های عمرانی است،که نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم و نسبت به سال گذشته کمتر از نصف شده است.
 
بدهی شهرداری شیراز چقدر است 
 
حسینی با طرح این سوال که چرا شهرداری اینقدر بدهکار است، گفت: طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط شهرداری و شورای شهر در دی ماه 5 هزار و 600 میلیارد تومان بدهی قطعی شهرداری شیراز بوده است، که اکنون شهداری هزار و دویست و 2 میلیارد تومان از این بدهی را با توجه به بودجه تصویب شده پرداخت می کنند و پیش بینی شده دوباره بیش از هزار میلیارد تومان دیگر را پرداخت کنیم‌
 
به گفته این مقام مسول دو هزار بدهی باقی می ماند که یک مورد طبیعی است .
 
وی در ادامه سخنان خود ضمن اینکه شورای ششم در دو مورد حساسیت ویژه ای دارد ، تاکید کرد : محرومیت زدایی و ساماندهی سومین حرم اهل بیت از این موارد است .
 
حسینی ضمن اینکه برا محرومیت زدایی ۵۲۵میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است ، اظهار کرد:از کل این بودجه ،۲۲۵میلیارد برای کار های زیر ساختی و 300 میلیارد تومان آن با محوریت شناسایی محلات کم برخوراد است.
همچنین 700 میلیارد تومان بودجه در مسیر اهداف سومین حرم در خصوص بافت فرسوده و اطراف حرم اختصاص داده شده است .
 
وی در پایان از ۴برابر شدن بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود : 600 میلیارد تومان بودجه به حوزه فرهنگی  اختصاص داده شده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما