۰
plusresetminus
رییس فدراسیون ورزش های همگانی:

تغییر سبک زندگی موازی با کم تحرکی در جامعه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۸
افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش های همگانی در سفر به شهر شیراز و نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در حال حاضر سبک زندگی مردم نسبت به گذشته در حال تغییر است و همین موضوع باعث شده کشور به سمت کم تحرکی حرکت می کند. 
عکاس : امین برنجکار
عکاس : امین برنجکار
به گزارش حافظ خبر، وی ادامه داد:در آخرین آمار گرفته شده در ایران مشخص شد ۶۴ درصد جمعیت بانوان ایران دچار کم تحرکی هستند که همین مسئله باعث شکل گیری آسیب های زیادی برای آن ها خواهد شد و مادران آینده این سرزمین و فرزندان آن ها با آسیب های جدی روبرو خواهد کرد.
افشین ملایی بیان کرد: ما در ورزش کشور الگو برداری را از غرب کرده ایم در حالی که در غرب متناسب با توسعه خود برنانه ریزی شده و فدراسیون ورزشی شما گرفته اند و باید در این زمینه یک بازبینی صورت بگیرد.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: باید فکر اساسی برای کم تحرکی در کشور انجام شود و تمامی ارگان و فدراسیون های ورزشی با برنامه ریزی وارد کار شوند اما در حال حاضر با کم توجهی هایی که در این حوزه صورت گرفته باعث شده نشاط و تندرستی کم تر مورد توجه قرار بگیرد و تمامی اهداف به سمت ورزش حرفه ای و قهرمانی برود که این هدف گذاری ضرر هایی برای جامعه به همراه دارد.
وی اظهار کرد: برای داشتن یک جامعه ایده آل و کاهش هزینه های پزشکی باید جامعه بیشتر به سمت ورزش همگانی روی آورد که این برنانه در کشور های توسعه یافته در حال اجرا است.
افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: همه مردم کشور مربیات و ورزشکاران تیم ملی را می شناسند اما ما مربیان گمنامی که در محلات کم برخوردار برای توسعه ورزش همگانی تلاش می کنند را نمی‌شناسیم که برای آن باید فکری اساسی کنیم که باذحمایت شهرداری ها که نقش اصلی و کلیدی را در سطح شهرها برعهده دارند می توان برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد و زیر ساخت های خوبی برای توسعه ورزش همگانی را فراهم کرد.
او با اشاره به استفاده از امکانات شهری مانند بیلبوردها برای بسترسازی برای توسعه ورزش میان مردم گفت: در شهر شیراز یا سایر کلان شهرهای ایران  از بیلبوردها برای آگاهی بخشی مردم هیچ استفاده ای نمی شودو فقط برای تجاری کارهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد اما در کشور های فعال در توسعه ورزش های همگانی بیلبوردها راهی برای آگاهی بخشی مردم است.
افشین ملایی اظهار کرد:براساس  آمار سازمان ملی کشور در سال۹۶، توسعه ورزش همگانی در ایران ۵۱ درصد بوده که این آمار در سال ۹۹ به ۴۶ درصد تقلیل یافته و جای سوال است چرا هیچ کسی بازخواست نشد چرا مردم ایران ورزش نمی کنند یا برای کسی مهم است که کودکان ایران چرا دچار اضافه وزن هستند و نگاه ما به سلامت آحاد مردم و نگاه کلان سیاست گذاران به هیچ عنوان شایسته سلامت جامعه و ورزش همگانی نیست.

وی عنوان کرد:  امروزه برای برنامه ریزان شهری ساخت اتوبان ها، خیابان هاو معابرجدید شهری و توسعه حمل و نقل عمومی مهمتر از ایجاد زیرساخت توسعه ورزش همگانی در کلان شهر ها است که اگر امروز به فکر اصلاح وصعیت همگانی نباشیم خسارات زیادی را می دهیم که قابل بازگشت نیست.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ما مخالف توجه به ورزش قهرمانی نیستیم اما بی توجهی به ورزش همگانی باید بازنگری شود و نگاه ما توجه له رشته های ساده و در دسترس و سرمایه گذاری کدر آن ها بوده تا با مشارکت حداکثری مردم مواجه شویم.
کد مطلب : ۲۴۹۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما