۰
plusresetminus
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس:

افزایش ۵درصدی بیمه شدگان در استان فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس امروز پنجشنبه ۱۹اسفند در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه امسال شاهد  روند افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی بودیم ، گفت: این رقم پنج درصد افزایش از خود نشان می دهد.
افزایش ۵درصدی بیمه شدگان در استان فارس
به گزارش حافظ خبر،  ابراهیم کشاورز با اشاره به اینکه طی 6 ماهه دوم سال 1400 روند افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی را شاهد بودیم، گفت: تعداد این افراد 761 هزار نفر در اسفند 99 بود که به 799 هزار نفر در بهمن 1400 رسید و پنج درصد افزایش از خود نشان داد .
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با یادآوری این مطلب که توسعه خدمات غیرحضوری در دستور کار قرار گرفت و 40 خدمت پرمخاطب استان فارس را در سامانه غیرحضوری را اجرایی می کردیم و 9 میلیون بار مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کمتر انجام شده است، اظهار کرد: با مراجعه خدمات غیرحضوری در کمتر از چند دقیقه می توان خرید خدمت را انجام داد و تاکنون 115 هزار و 271 نفر خدمات غیرحضوری خرید خدمت سربازی را انجام داده اند.
 
وی با اشاره به اینکه مردم می توانند برای دریافت غرامت دستمزد، می توانند از طریق این سامانه انجام دهند، یادآور شد: بیش از 20 هزار نفر از افرادی که تست کرونا مثبت داشتند و 2 هفته استراحت پزشکی استفاده کردند و از این طریق ثبت نام کرده و بیش از 50 میلیارد تومان غرامت استراحت پزشکی را پرداخت کردیم.
 
کشاورز با اشاره به اجرای بیمه فراگیر زنان خانه دار ایرانی، اضافه کرد: استقبال خوبی از آن شد 10 هزار و 974 نفر در فارس از این بیمه استفاده کردند و در سه نرخ 12، 14 و 18 درصد بیمه شدند.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با یادآوری این مطلب که یک هزار و 662 نفر از دانشجویان از خدمات تطبیق ایام دانشگاهی استفاده کردند، افزود: کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در مقایسه با اسفند 99 را شاهد بودیم که این رقم در اسفند 99 میزان 13 هزار و 600 نفر بود و اکنون به 11 هزار و 799 نفر رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 36 درصد افزایش بیمه کشفی را شاهد بودیم، تاکید کرد: افرادی که در محلی مشغول به کار هستند و بیمه نشده اند می توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری آدرس کارگاه خود را ارائه کرده تا به صورت محرمانه از کارگاه بازرسی انجام شود.
 
کشاورز با اشاره به اینکه 28 هزار کارفرمای 38 گانه از معافیت بیمه ای استفاده می کنند، افزود: سه شعبه در فارس راه اندازی می شود سپس با 37 شعبه ارائه خدمت به مردم خواهیم کرد.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با یادآوری این مطلب که در رابطه با بیمه قالیبافی و کارگران ساختمانی هم باید گفت: افراد زیادی وارد بیمه قالیبافی شده بودند بدون اینکه حق شان باشد، که بیمه آنان قطع می شود و معادل آن افراد قالیباف جدید را جذب کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه کارگران ساختمانی فارس بیش از سایر استان ها در جذب بیمه شده کارگر ساختمانی اقدام کردیم و 57 هزار نفر بیمه کارگر ساختمانی را ثبت کرده ایم و در رتبه نخست کشور هستیم، افزود: افراد زیادی در صف هستند و امیدوارم موضوع بیمه کارگران ساختمانی جدید، تداوم داشته باشد.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: در فارس یک هزار میلیارد تومان کسری از بیمه کارگران داریم که بخشی از معافیت از بیمه کارگران ساختمانی را باید شهرداری ها ارائه کنند که برخی شهرداری ها همکاری نمی کنند.
 
کشاورز در پاسخ به سئوالی در خصوص تغییر قرارداد بیمه شدگان کارگر ساختمانی به آزاد، هم گفت: احتمالا اینگونه افراد تداخل سابقه داشته اند که قرارداد کارگر ساختمانی اش زیر سئوال می رود مثلا فردی پروانه کسب داشته و از بیمه کارگر ساختمانی برای استفاده از معافیت استفاده می کرده است و بر اساس بازرسی کشفی شغل واقعی آنان را پیدا می کنیم و بسیاری از این عزیزان کارگران ساختمانی نیستند، بازنشستگی کارگر ساختمانی و آزاد هیچ تفاوتی ندارد، بر اساس دستمزد اعلام شده، حقوق بازنشستگی مشخص می شود.
 
وی گفت: نزدیک به 40 درصد افراد فرار بیمه ای دارند و به دنبال بازرسی کشفی هستیم و تنها با اطلاع رسانی فرد شاغل می توان این بازرسی را انجام داد و افزایش سه و 9 دهم درصدی افزایش بیمه شده را شاهد بودیم که بخشی از آن به خاطر بازرسی کشفی است.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان از کرفرمایان استان طلب کار هستیم و 800 میلیارد تومان به بیش از 230 هزار نفر مستمری پرداخت می شود.
 
وی در پایان یکی از معضلات کرونا را افزایش هزینه های درمان عنوان کرد و گفت: مردم برای ارائه شکایات و پیشنهادات خود می توانند از طریق نرم افزار «واتس آپ» به شماره 09028010873 طرح نظر و یا شکایت کنند
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۹۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما