۰
plusresetminus
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس:

تداوم سازندگی در زیرساخت های درمانی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس از توسعه و ارتقا چشمگیر خدمات و زیرساخت های درمانی در سطح استان خبر داد.
تداوم سازندگی در زیرساخت های درمانی
به گزارش حافظ خبر، جلال شجاعت در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد با بیان این که جمعیتی بالغ بر دو میلیون و سیصد هزار نفر در استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند، اظهار داشت: در سطح استان فارس 21 مرکز درمانگاهی و یک بیمارستان به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ارایه خدمات درمانی می کنند و این در حالی است که با پنج درمانگاه و یک بیمارستان در حال احداث، بیشترین پروژه های تامین اجتماعی در سطح کشور را به فارس اختصاص داده ایم.

وی با تقدیر از حمایت ها و نگاه مثبت دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی استان فارس در حوزه سلامت و درمان اظهار داشت: در ماه های اخیر شاهد تحولات شگرفی در حوزه توسعه زیرساخت های درمانی سازمان تامین اجتماعی استان فارس بوده ایم که این امر بدون حمایت های همه جانبه مدیرعامل سازمان دست یافتنی نبود.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که در مدت چهارماهه مسئولیت تلاش های وافری برای پیشبرد پروژه های درمانی انجام شده اظهار داشت: عملیات احداث پروژه بیمارستان 320 تختخوابی ملاصدرا واقع در بزرگراه الهاشمی از سال 1399 آغاز شد و تا اواسط اسفندماه 1400 در حدود 31 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز اول داشت. طی چهار ماه اخیر با تلاش های صورت گرفته این پروژه 21 درصد پیشرفت کار داشته و به 52 درصد رسیده است. امیداوریم در انتهای اسفندماه سال جاری فاز اول آن به بهره برداری برسد.

دکتر شجاعت در ادامه از رونق پروژه های درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های فارس خبر داد و افزود: درمانگاه های مهر و خرم بید در زمره پروژه هایی قرار می گیرند که از 18 ماه گذشته عملیات اجرایی آن متوقف شده بود و با پیگیری های انجام شده در هفته تامین اجتماعی شاهد تداوم عمرانی درمانگاه مهر و کلنگ زنی درمانگاه خرمبید هستیم.

او در ادامه بیان داشت: پروژه های درمانگاهی فیروزآباد با وجود 80 درصد پیشرفت به دلیل کمبود اعتبار و عدم پیگیری دچار وقفه و تعطیلی شده بود و با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، استاندار محترم جناب آقای دکتر ایمانیه و دکتر فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی ، مبلغی معادل 10 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد و امیدواریم پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس از خیران به عنوان بازوان توانمند نظام سلامت یاد کرد و اظهار داشت: درمانگاه خیرساز اقلید و زرقان پس از وقفه طولانی در دست عمران و سازندگی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که طرح ارتقا درمانگاه ها در دستور کار مدیرت درمان تامین اجتماعی قرار دارد اظهار داشت: تبدیل درمانگاه های تک شیفت به شبانه روزی در شهرستان کازرون فارس یکی از خواسته های جدی و برحق مردم بود که با استخدام نیروی انسانی جدید در دستور کار قرار گرفته 

این مقام ارشد سازمان تامین اجتماعی در استان فارس در ادامه بخشی از فعالیت های بیمارستان شهید بهشتی را تشریح کرد و افزود: این مرکز درمانی مصوبه 300 تخت خوابی داشته و هم اکنون دارای 220 تخت فعال است و با بهره گیری از این ظرفیت در سال 1400 بیش از 20 هزار بیمار بستری داشته است.

او با بیان این که در سه ماهه اول سال جاری جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی بهره مند شده اند اظهار داشت: در سال گذشته 2480 زایمان در این بیمارستان صورت گرفته و 9600 جراحی در زمینه های قلب، کلیه، ام آر آی و بقیه موارد داشته ایم.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس در ادامه عنوان کرد: بیمارستان شهید بهشتی مجهز به یک پلی کلینیک تخصصی است و ضریب اشغال تخت آن معادل 70درصد ارزیابی می شود.

وی از ارتقا خدمات در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت و شبانه روزی آماده ارایه خدمات خواهد شد. همچنین برنامه هایی برای ارتقا خدمت رسانی مرکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت در دست انجام است.

دکتر شجاعت با اشاره به این موضوع که خدماتی که در بیمارستان شهید بهشتی به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارایه می شود، رایگان است اظهار داشت: استان فارس به عنوان مرکز درمانی جنوب کشور ارزیابی می شود و بیش از 20 درصد از مراجعه کنندگان به مرتکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی از سایر استان ها به کلانشهر شیراز برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می کنند.

او با ارایه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت های صورت گرفته افزود: استان فارس در حوزه معاونت خرید راهبردی مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و با  423 پزشک متخصص و فوق تخصص، 669 پزشک عمومی، 80 دندان پزشک، 847 داروخانه، 638 مرکز پاراکلینک، 143 مرکز درمانگاهی و پلی کلینیک، 77 مرکز بیمارستان و دی کلینیک اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و خیریه با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس با بیان این که استان در حوزه طرح پزشک خانواده و نسخه الکترونیک پیشتاز است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از 70درصد نسخه ها در سال 1400 به صورت الکترونیک انجام می شد که این رقم در سال جاری به 87 درصد ارتقا یافته است.

شجاعت در ادامه با اشاره به آمار و ارقامی پیرامون فعالیت های صورت گرفته بیان داشت: در سال 1400 در طرح پزشک خانواده مبلغی بالغ بر 252 میلیارد تومان خرید خدمت انجام شده و در حوزه مراکز دانشگاهی 1750 میلیارد تومان خرید خدمت صورت گرفته است و بطور کلی بودجه درمان غیرمستقیم تخصیص یافته در سال گذشته مبلغی بالغ بر2000 میلیارد تومان در استان فارس هزینه شده و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان این که در راستای افزایش مراکز طرف قرارداد گام بر می داریم اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی با پنج دانشگاه علوم پزشکی سطح استان به منظور ارتقا خدمات بهتر و بیشتر به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی داریم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما