۰
plusresetminus
مسعود زارعی عضو شورای شهر شیراز:

حضور نوجوانان و جوانان در اماکن مذهبی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

مساجد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸
طی مراسمی با حضور زارعی عضو و ناظر شورا در شهرداری منطقه سه، مصطفی مشفقیان معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و مسئولین ستاد اقامه نماز شهرداری منطقه سه از جوانان و نوجوانان نمازگزار در مسجد امام موسی کاظم(ع) در شهرک سعدی قدردانی شد. 
حضور نوجوانان و جوانان در اماکن مذهبی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد
به گزارش حافظ خبر،  عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و محافل معنوی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

 مسعود زارعی در میان جوانان نمازگزار بیان کرد: با وجود هجمه های بسیاری که از سوی کشورهای غربی به کشور عزیز اسلامی مان ایران وارد می شود اما *حضور شما نوجوانان و جوانان در این محافل نقطه قوت و امید نظام اسلامی محسوب میشود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به شرایط جامعه نسبت به درک و شناخت جوانان از مسجد و توجه آنها به نماز تأکید و بیان کرد: بایستی از حضور جوانان در این محافل معنوی قدردان باشیم، چرا که حضور در چنین مکان هایی باعث کاهش آسیب های اجتماعی، رشد فکری و ایجاد فرهنگ تعاملی را در بر دارد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین بر ایجاد برنامه ریزی های فرهنگی و ورزشی با استفاده از ظرفیت مساجد تأکید کرد و این اقدامات را ارزشمند دانست. 

 در ادامه این مراسم همچنین مصطفی مشفقیان معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بر اهمیت نقش مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد می تواند پایگاه موثر در ایجاد ارتباط مستقیم بین مسئولین و مردم باشد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و محافل مذهبی نشانگر حداقل تاثیر هجوم دشمن بر کشور در حوزه های مختلف است به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می خواهید،  خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.

مشفقیان همچنین با اشاره به اجرای طرح مسجد محوری، گفت: مساجد میتوانند با ثبت نام در این طرح از خدمات شهرداری برای مساجد بهرمند شوند .

 در پایان این مراسم ضمن تقدیر از نوجوانان نمازگزار ، مقرر شد تا مسئولین ستاد اقامه نماز در مناطق با همکاری و هماهنگی معاونت فرهنگی ضمن بررسی نقاط قوت مساجد در مناطق، طرحی جامع در جهت اشاعه فرهنگ نماز و تاثیرات اجتماعی آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۹۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما