۰
plusresetminus
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

طرح نوروزی آرامش بهاری در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز چهارشنبه ۲۵اسفند در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از اجرای  طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۹۰ بقعه استان و شهرستان شیراز از ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد .
طرح نوروزی آرامش بهاری در فارس
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام سید عباس موسوی چهارشنبه ۲۵ اسفند در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه امسال هشتمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: دو سال به دلیل شیوع کرونا همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها تحت الشعاع قرار گرفته بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۹۰ بقعه استان فارس و شهرستان شیراز از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود، اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا در آخرین پنج‌شنبه سال در روز ۲۶ اسفند نیز پیش‌بینی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۰ مبلغ غیربومی از قم و ۱۰۰ مبلغ بومی از فارس به بقاع متبرکه فارس اعزام می‌شوند، تاکید کرد: خیمه معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه برپا می‌شود که شامل غرفه‌های چندرسانه‌ای، مجموعه نمایشگاهی عرضه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه تبلیغی چهره به چهره خواهد بود.
 
موسوی همچنین با اشاره به اینکه راه‌اندازی ۹۰ ایستگاه صلواتی شبانه روزی در بقاع متبرکه و محورهای تردد زائران نوروزی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، افزود: همچنین فعالیت‌های شبانه روزی در ۱۰ مسجد بین راهی تدارک دیده شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه ۱۴۳ باب زائرسرا در جوار امامزادگان استان راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: این زائرسراها در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان اسماعیل (ع) فسا، سید حسین (ع) کازرون، سید حسین (ع) جهرم، سید حسین (ع) سعادت شهر، سید محمد (ع) خوش آب، نظام الدین موجین (ع) و «شهید (ع) فراشبند، احمد (ع) و جعفر (ع) بهمن آباده، سید علی (ع) ایزدخواست، سید محمد (ع) شورجستان آباده و همچنین مسجد بین راهی سورمق تجهیز و راه‌اندازی و پیش‌بینی و آماده سازی ۲۰۰ حسینیه برای ایام تعطیلات و در صورت نیاز برای موارد اضطراری استفاده می‌شود.
 
حجت الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس نیز در خصوص جشن‌های نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: ۲۰۰ جشن نیمه شعبان در حرم مطهر امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود که به مدت یک هفته از میلاد حضرت علی اکبر (ع) این جشن‌ها آغاز شده است.
 
او با یادآوری این مطلب که ۵۰ مراسم سال تحویل هم در جوار امامزادگان برگزار می‌شود، افزود: مراسم ویژه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر حضرت سید علی بن حمزه (ع) برگزار می‌شود.
 
صفری گرایی با اشاره به اینکه همه بقاع متبرکه شاخص استان فارس مراسم سال تحویل و قرائت دعای سال تحویل را خواهیم داشت و پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش خواهد شد، اظهار کرد: هفت کاروان «نسیم انتظار» با موضوع جشن‌های خیابانی در نقاط مختلف فارس برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مراسم احیای شب نیمه شعبان در اماکن مذهبی فارس، اظهار کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار می‌شود.
 
صفری گرایی با اشاره به اینکه خدمات رسانی بهداشتی را به زائرین و مسافرین نوروزی خواهیم داشت، بیان کرد: فارس پتانسیل ویژه‌ای در بحث گردشگری دارد و وجود نازنین امامزادگان باعث شده است تا زائرین برای زیارت این نوادگان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه بالغ بر سه میلیارد تومان به بیمارستان‌های کرونایی، کادر درمان و بیماران کمک رسانی شد، تاکید کرد: طرح «قرار دوازدهم» در روز دوازدهم هر ماه به نام امام زمان (عج) اجرایی می‌شود و تعدادی بسته معیشتی تهیه می‌شود و در اختیار نیازمندان و نیازمندان مجاور امامزادگان هم توزیع می‌شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: در رابطه با آزادسازی زندانیان غیرعمد هم در طول سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ زندانی غیرعمد آزادسازی شدند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما