۰
plusresetminus
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

نور باران شهر شیراز در شب نیمه شعبان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در این کلانشهر پرداخت.
نور باران شهر شیراز در شب نیمه شعبان
به گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان چهارشنبه ٢٥ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از شکل گرفتن ستاد بزرگداشت نیمه شعبان به دستور شهردار شیراز با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بهمن ماه امسال، این سازمان نیز در تدارک برگزاری هرچه‌ بهتر برنامه‌های نیمه شعبان برآمده است. 
وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شهروندی برای زائران، مسافران و شهروندان شیرازی در نظر گرفته شده تا جشن‌های باشکوه نیمه شعبان به بهترین شکل برای شهروندان شیرازی خاطره‌ساز شود.  معاون شهردار شیراز ادامه داد: بر همین اساس، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز علاوه بر آذین‌بندی، فضاسازی و تزئینات شهری با محوریت مناطق یازده گانه، با برپایی ۲۰۰ موکب در سطح شهر، پذیرای شهروندان بوده است. 
 مشفقیان با بیان اینکه برگزاری مراسمات جشن و مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی و پذیرایی از شهروندان، از برنامه‌های این موکب‌ها است، گفت: با نزدیک شدن به سالروز میلاد مبارک منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، در راستای حمایت و اعتلای سنت آذین‌بندی محلات در نیمه شعبان، پویش مردمی "کوچه‌های انتظار" راه‌اندازی شده که ضمن آن، تصاویر آذین‌بندی‌های مردمی در فضای مجازی ارائه و بازنشر می‌شود.
  وی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه پویش مردمی کوچه‌های انتظار به درخواست مخاطبان کارگاه تولید کتیبه و پرچم دست‌ساز برگزار شده است که شرکت‌کنندگان در این کارگاه کتیبه‌ها و پرچم‌ها را طبق سلیقه خود نقاشی کردند تا در آذین‌بندی سردر خانه و فضای بیرونی منازل به کار برند.
  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: همچنین ویژه برنامه نورافشانی در شب نیمه شعبان، در ۲۵ نقطه شهر شیراز راس ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد. 
مشفقیان گفت: علاوه بر این، برنامه‌های متنوع ورزشی از جمله مسابقات در محله‌ها، مسابقات فوتسال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان و پیادروی خانوادگی با در نظر گرفتن مخاطب‌های مختلف و با پیش‌بینی رده‌های سنی متفاوت در مناطق یازده‌گانه شیراز در حال برگزاری است.
  وی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی شهرداری با برگزاری برنامه‌های جشنواره وقت خوب ازدواج، تقدیر از نوعروس و دامادها در مراسم عقدشان در حرم احمدی و محمدی، برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با عنوان محلات منتظر و برگزاری تورهای یک‌روزه تفریحی با محوریت خانه محلات برای دانش‌آموزان به استقبال ایام نیمه شعبان می‌رود.    
معاون شهردار شیراز گفت: همچنین در ایام مبارک نیمه شعبان همۀ فرهنگسراهای سطح شهر با برگزاری جشن، نمایشگاه‌ها، مسابقات و برگزاری تئاتر و نمایش در مکان‌های مختلف شهر به استقبال نیمه شعبان رفته‌اند. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما