۰
plusresetminus
استانداری فارس:

همه دستگاه های پای کار گروههای جهادی باشند

رفع معضل آب در روستاها با کار جهادی امکان پذیر است
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۴
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی بیان کرد: تلاش های خوبی در زمینه رفع مشکل آبرسانی در مناطق مختلف استان فارس در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد اما باید بدانیم معضل آب یک مساله ملی است و بویژه در استان فارس دغدغه های بیشتری در این زمینه وجود دارد و پیش بینی های زیادی در سطح دنیا در خصوص بحران های آبی مطرح می شود.
همه دستگاه های پای کار گروههای جهادی باشند
به گزارش حافظ خبر وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب گفت: رفع مشکلات در این زمینه نیازمند حرکت های جهادی و تلاش شبانه روزی است با منتظر ماندن به تزریق اعتبارات و در گیر شدن به فرایند های اداری کار به جایی نخواهد رسید بلکه باید به صورت جهادی اقدام کرد و تدبیر خوبی در سطح کشور صورت گرفته که مشکلات در حوزه آبرسانی در قالب کار و حرکت های جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج رفع شود.

 ایمانیه اظهار کرد: استان فارس در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده و در این مساله نیز توقع می رود که جز اولین استان هایی باشیم که بیشترین عملیات اجرایی در روستاها جهت رفع معضل آب را شاهد باشیم و مطمئنا این مساله خواسته اصلی روستانشینان می باشد و حتی میتواند از بروز بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت نیز جلو گیری کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: انتظار داریم که با تلاش همگانی و کار جهادی هر چه سریعتر پروژه های آبرسانی به روستاها را انجام دهید و مدت زمان عملیات اجرایی آن را تا جایی که میتوانند کاهش دهید تا زودتر مردم از این خدمات بهرمند شوند. تجربه موفق خوبی در کار هماهنگ و جهادی داریم که موفقیت آمیز بوده است مانند ایام نوروز که کارهای خوبی در خدمات دهی به مسافران و تلاش در کاهش تصادفات جاده ای انجام شد که با همان کار هماهنگ و جهادی بویژه در هفته دوم نوروز محقق شد.

*وعده استاندار فارس برای تجهیز تعدادی گروه های جهادی عمرانی*

در ادامه جلسه قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی استان فارس؛ محمد هادی ایمانیه با تجهیز تعدادی از گروه های جهادی عمرانی استان فارس موافقت کرد.

در این جلسه برابر پیشنهادهای صورت گرفته مبنی بر حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی در خصوص تامین البسه جهادگران و همچنین تجهیز ابزارالات مهندسی گروه های جهادی عمرانی، مقرر گردید طی چند ماه آینده هزینه های این پشتیبانی تامین اعتبار شود.

اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی  نیز در این جلسه بیان داشت: هم اکنون ۴۴۳۷ گروه جهادی در سطح استان فارس از طریق سامانه اطلس ثبت شده اند و در عرصه های مختلف از جمله عمرانی، علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی،  بهداشت و درمان، اشتغال زایی، مقابله با حوادث و بحرانها، کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و ... فعالیت می کنند که بسیاری از گروه ها به صورت تخصصی در حوزه خاصی فعالیت می کنند که یکی از حوزه ها مربوط به امور عمرانی و ساخت ساز مسکن برای محرمان می باشد.

جانشين قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: تجهیز این گروه های جهادی در تسریع امور و همچنین در پشتیبانی از آنها می تواند نقش آفرین باشد و انتظار داریم از گروه های جهادی عمرانی حمایت شود.

وی با اشاره به این احداث، ترمیم و مرمت پروژه های کوچک  محرمیت زدایی گروه های جهادی فعالیت می کنند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ گروه های جهادی ۱۳۱۲ طرح را در قالب ۳۴۵ مورد ساخت و ۳۲۷ پروژه تکمیلی و ۶۴۰ مورد مرمت و بهسازی فعالیت و انجام دادند.

قزل سفلی اضافه کرد:در ادامه فعالیت های هدفمند گروه های جهادی، رزمایش خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و بیش از ۶۴۰ گروه جهادی به استعداد بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و در ۳۴۵ منطقه و نقطه محروم استان فارس در مدت ۱۰ روز مشغول فعالیت خواهند شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما