۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

در صورت به تعویق افتادن تعهدات درخواست استیضاح شهردار را مطرح میکنیم

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۹
رییس شورای شهر شیراز خطاب به شهردار این کلانشهر گفت: در صورت به تعویق افتادن عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های بزرگ مقیاس در خواست استیضاح وی را مطرح می‌کنم.
در صورت به تعویق افتادن تعهدات درخواست استیضاح شهردار را مطرح میکنیم
به گزارش حافظ خبر، ﻣﻬﺪی ﻃﺎﻫﺮی خطاب به مسئولان استان و نمایندگان مردم شیراز در مجلس تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای جذب و تخصیص اعتبارات دولتی بویژه برای بزرگراه‌های استان و بویژه کمربندی‌های شیراز به کار گمارند.
 
وی گفت: متاسفانه در دولت قبل و با بهانه کمبود اعتبارات دولت، شهرداری شیراز را به مسلخ برده و اعتبارات توسعه شهر را که همه از محل پرداخت مردم عزیز شیراز است صرف احداث یا تکمیل کمربندی‌های شیراز کنند.
 
طاهری با انتقاد از اینکه این داد را به کجا باید برد که برخی از استان‌های مجاور فارس نه تنها کمربندی‌های اصلی بلکه مشغول اجرای رینگ‌های چهارم مرکز استان خود هستند، گفت: آیا در دولت فعلی و با حضور وزیر کنونی جهادی راه و شهرسازی که دوشادوش ما در جبهه‌های دفاع مقدس هشت ساله و دفاع از حرمین حضور داشته باز هم باید شاهد همان بهانه‌ها باشیم.
 
طاهری گفت: مگر جان مردم کم ارزش شده و یا خون دیگر هم وطنان عزیز رنگین‌تر از ماست که در خصوص مرکز استان بزرگ فارس اینچنین تفکری را شاهد باشیم.
 
این مقام مسئول خطاب به ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر رئیسی گفت: شما را به خون مقدس شهداء دستور بررسی صادر کنید. ما باید فریادمان را کجا ببریم که به گواه مستندات آماری، فارس در موضوع راه و آب محروم‌ترین استان کشور است و شوربختانه نجابت ما شیرازی‌ها که صورت خود را در تاریخ با سیلی سرخ نگاه داشته ایم، مانع از دیده شدن این حد از محرومیت شده است.
 
اجتناب از مانور‌های نمایشی
او به اعضای ششم شورا، گفت: برای سومین بار به خود و شما یادآور و متذکر می‌شوم که شورا یک جمع است و نه یک یا چند فرد. در برخی نشست و برخواست‌ها که امیدوارم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشی تلقی نشوند، ارائه برخی نقطه نظر‌های فردی در قالب نظر شورا و یا وعده دادن‌هایی که از زبان شورا مطرح می‌شوند، نمی‌توانند وجاهت قانونی داشته باشند. عاجزانه تقاضا دارم از این دست مانور‌های نمایشی اجتناب بورزیم و صرفا در همان دو حوزه‌ی مسئولیتی یعنی تقنین و نظارت همت بگذاریم.
 
اعضای شورای شهر مجاز به تحکم و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری نیست
طاهری گفت: گاهاً از زبان برخی مدیران شهرداری شنیده می‌شود که ادبیات گفتاری و نوشتاری برخی از اعضای محترم شورا، آمرانه و از نوع تحکم‌های اجرایی تلقی می‌شوند. اعضای محترم شورا، تحت هیچ شرایطی ما مجاز به تحکم و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری نه به معنای عام و در معنای خاص به شخص شهردار و مدیران شهرداری نیستیم.
 
رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز گفت: جلسات کمیسیون‌ها با حضور مدیران شهرداری در ساعات غیر اداری تشکیل شوند، چرا که از نظر اینجانب ساعات اداری شهرداری متعلق به مردم و ارباب رجوع است و موضوعات مطروحه در کمیسیون‌ها به راحتی در ساعات غیر اداری قابل رسیدگی هستند. ما عملاً مفیدترین ساعات عملیاتی مدیران شهرداری را آنهم در کمیسیون‌هایی که تعداد آن‌ها قابل کاهش است، میگیریم.
 
درب‌های شورا برا روی مردم باز است
او گفت: اخیراً اخبار و شایعاتی در فضای مجازی شنیده می‌شود که تلاش‌های شبانه روزی شورا و شهرداری را نشان رفته و این روز‌ها تیغ افترا از رو بسته اند. قبل از هر چیز متعجب از واکنش مدیران بزرگوار استانی و شهرستانی شده ایم که قبل از آنکه در چهارچوب مذاکرات فنی و روابط حسنه موجود فی مابین مسائل را بررسی کنند.
 
طاهری گفت: درب‌های شورا مثل همیشه باز است و نیازی به مصاحبه‌های اینچنینی نیست. یقیقناً ما باید در یک جبهه واحد و بدور از هر شبهه‌ای مسائل مهم تری را حل و فصل کنیم که در این مسیر کوچکترین شکافی میتواند سبب خشنودی دشمنان انقلاب اسلامی شود.
 
رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز گفت: با توجه به شبهاتی که در موضوع عوارض ساختمانی و جرائم ساخت و ساز و امثال‌هم در سال جاری مطرح شده است، بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت مالی و اقتصادی و اداره درآمد شهرداری شیراز در هفته ان شاا... یک کنفرانس مطبوعاتی مقرر خواهد شد تا به پرسش‌های تخصصی در این زمینه پاسخ داده شود.

او گفت: اینجانب همانطور که از ابتدای حضور در شورا بر «برنامه محور» بودن شورا به عنوان نه یک امتیاز بلکه به عنوان تنها راهبرد موفقیت آن تاکید کرده ام، با تجدید احترام به تلاش‌های مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت برنامه ریزی شهرداری، کماکان در انتظار مشاهده برنامه مدون تا ۱۴۰۴ هستم و البته تمام قد آماده همکاری هستم.
 
طاهری از فرماندار شیراز خواست تا برای کاهش تعداد مصوبات ابهامی فی مابین شورا و فرمانداری دو اقدام را، البته به صلاحدید در پیش گیرند. اولاً با اعزام نماینده‌ی مطلع خود در کمیته انطباق شورا در قالب مشاور، نقش مشاوره‌ای خود را در شکل و ماهیت مصوبات شورا ایفا کردده و ثانیاً در زمان بررسی مصوبات نماینده حقوقی مطلع شورا را در موضوعات مورد ابهام فراخوانی کرده چه بسا با هم اندیشی موضوع ابهام برطرف شود.
 
شهردار شیراز احدی را به مرکز پژوهش‌های شورا معرفی نکرده
رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز گفت: به رسانه‌ها عرض می‌کنم تا این گلایه ام را یادداشت کنند، خواسته‌ی این حقیر را به عنوان نماینده مردم اهل دیار علم و فرهنگ شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر. تا این تاریخ و پس از درخواست‌های مکرر، شهردار محترم شیراز احدی را به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر معرفی نکرده اند. نمی‌دانم در بین کارکنان شهرداری افراد محقق و متفکری وجود ندارد و یا اگر وجود دارند، که یقیناً وجود دارند، ایشان را به جای اینکه در محیط علمی و مطالعاتی مدیریت شهری بکار بگمارند در محیط اداری و اجرایی بکارگیری می‌کنند. به عنوان نماینده مردم شریف شیراز، اینجانب گزارش این بند را به نوبت به رسانه‌ها منعکس خواهم کرد.
 
جامعه انقلاب اسلامی نمی‌تواند شاهد قبح شکنی‌ها باشد
او از رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی خواست تا با بکارگیری یک کارگروه مطالعاتی بررسی دقیق و همه جانبه‌ای از نقش پروژه‌هایی که تحت عنوان پیاده راه‌های سلامت شناخته می‌شوند و کارکرد آن‌ها در ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و همزمان تزاید بی عفتی تا حد شکستن قبح بی حجابی، تمرکز برای ایجاد کولونی‌های ضد فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ بی بند وباری، و راه‌هایی برای رفع این دست از نگرانی‌ها را صورت دهند. جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نمی‌تواند شاهد چنین قبح شکنی‌هایی آنهم از سوی عده‌ای اندک باشد.
 
 طاهری خطاب به شهردار شیراز یادآور شد که اگر تا پایان نیمه نخست امسال عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های بزرگ مقیاس مندرج در بودجه مصوب آغاز نشوند و اگر دلیل قانع کننده‌ای نبینم اینجانب از جمله تنظیم کنندگان درخواست استیضاح ایشان، علی‌رغم میل باطنی خواهم بود. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما