۰
plusresetminus
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع):

تشریح برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به مناسبت دهه کرامت

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امروز دوشنبه ۹خرداد در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در دهه کرامت و ایام بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) را اعلام کرد .
تشریح برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به مناسبت دهه کرامت
به گزارش حافظ خبر، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)  گفت: دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با میلاد امام رضا (ع) به پایان می رسد و در میانه این دهه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است.
 
حجت الله طلایی افزود: حضرت شاهچراغ (ع) در طول عمر با برکت خود یک هزار نفر برده را خریداری و آزاد کردند این خود یک مانیفست حقوق بشری است که غربیان داعیه دار حقوق بشر هستند می توانند روی این موضوع توجه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه ها از شب میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و بیشتر برنامه ها در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) قرار می گیرد، اظهار کرد: اولین شب مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا، مولودی خوانی و سخنرانی آیت الله «حدائق» برگزار می شود.
 
طلایی با اشاره به اینکه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در سه مکان مقدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و همچنین سایر حرمه های مطهر امامزادگان (ع) برگزار می شود، افزود: مراسم «پیوندهای آسمانی» در حرم مطهر را برگزار می شود و ازدواج با هزینه اندک و با هدف ازدواج آسان انجام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه محفل انس با قرآن ویژه بانوان در صبح روز میلاد حضرت معصومه (س)، یادآور شد: بعد از ظهر روز چهارشنبه 2 برنامه برگزار می شود که تجمع خدام خواهر در حرم مطهر داریم که به خواهران خدام حرم مطهر روز چهارشنبه به «ام احمد (س)» مراجعه می کنند و ضمن زیارت آن حرم مطهر را گلباران کرده و بعد از بازگشت ضریح مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم گلباران می شود.
 
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) اظهار کرد: اجتماع عظیم «دختران فاطمی» را در حرم مطهر خواهیم داشت و مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (س) با حضور بانوان و دختران برگزار می شود، در حاشیه این مراسم جشن گلریزان برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه سرود جمع خوانی حضرت احمد بن موسی (ع) توسط گروه سرود شهرستان آباده در روز میلاد حضرت معصومه (س) اجرا می شود، افزود: تعدادی از دانش آموزان کشورهای غربی که شیعه شدند در این مراسم حضور می یابند و از خاطرات پذیرش دین اسلام صحبت می کنند.
 
طلایی با اشاره به اینکه پس از نماز مغرب و عشا، نورافشانی در حرم مطهر خواهیم داشت و پس از نماز مغرب و عشا، سخنرانی حجت الاسلام «فرحزاد»، کارشناس برنامه «سمت خدا» خواهیم داشت، افزود: کارگاه ویژه ای برای بانوان با حضور حجت الاسلام «فرحزاد» خواهیم داشت.
 
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: عیادت از بیماران بیمارستان در ایام دهه کرامت خواهیم داشت و در روز میلاد حضرت معصومه (س)، روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و روز میلاد امام رضا (ع) اجرا می شود.
 
وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه مراسم «پیوند آسمانی» در تالار «پیوند آسمانی» خواهیم داشت و حجت الاسلام «فرحزاد» سخنرانی می پردازد، افزود: روز شنبه 14 خرداد مراسم ارتحال امام (ره) را در ساعت 18 تا 20 خواهیم داشت که حجت الاسلام «قاضی عسکر» تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) به سخنرانی می پردازد.
 
وی با اشاره به اینکه شب ولادت حضرت شاهچراغ (ع) با حضور حجت الاسلام «پناهیان» مراسم سخنرانی خواهیم داشت، اضافه کرد: روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) ساعت 10 صبح با حضور تولیت، کارکنان حرم، خدام، شورای اداری استان مراسم تجدید میثاق با حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.
 
طلایی با تاکید بر اینکه ساعت 18 روز دوشنبه همایش «افتخار خدمت» با حضور 2 هزار خادم افتخاری برگزار می شود و خطبه خوانی انجام می شود، افزود: بعدازظهر روز دوشنبه 2 گروه سرود به انجام می شود.
 
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: همایش آموزش حجاج بیت الله الحرام هم در حرم مطهر در روز حضرت شاهچراغ (ع) روز 17 خرداد برگزار می شود.
 
وی با اشاره به اینکه ساعت 10 صیح با حضور 10 طراح بزرگ کشوری ورکشاب طراحی پوستر گرافیکی حضرت شاهچراغ (ع) اجرا خواهد شد، اضافه کرد: هر روز قبل از نماز مغرب و عشا نقاره خانه حرم مطهر به اجرای نقاره زنی می پردازد و در صیح روز میلاد حضرت معصومه (س)، روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و روز میلاد امام رضا (ع)، نقاره زنی انجام می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «امیرعباس حقیقی»، مدیر روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) هم گفت: سامانه keramat.shahechragh.ir برای ثبت کرامت حضرت شاهچراغ (ع) آماده سازی شده است و کرامات ایشان را به همراه سند و مدرک جمع آوری می کند تا مجموعه ای از کرامات حضرت شاهچراغ (ع)، مهیا و تدوین شود و همچنین سامانه shahechragh.ir/keramat ویژه ایام دهه کرامت از فردا آغاز به کار می کند و اخبار، ویدئو، کلیپ، عکس و پوسترهای باکیفیت پیرامون دهه کرامت جهت استفاده عموم روی آن بارگزاری می شود
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما