۰
plusresetminus
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

انجمن تعزیه در جایگاه متولی مردمی و عقیدتی این هنر است

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۶
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ویژگی مذهبی و مردمی بودن هنر تعزیه، با اینکه با همه هنرها پیوند دارد، هنری منحصر به فرد و بسیار تأثیرگذار است، گفت: همین دو ویژگی، تعزیه را نیازمند آموزش‌های پیوسته محتوایی و هنری کرده است.
دیدار هیئت رئیسه انجمن تعزیه فارس با سید رسول موسوی نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
دیدار هیئت رئیسه انجمن تعزیه فارس با سید رسول موسوی نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ سید رسول موسوی‌نژادیان در دیدار با هیئت رئیسه انجمن تعزیه فارس گفت: تعزیه، با ویژگی گستردگی هنری خود، امروزه تنها با پرداختن به داستان‌های دینی و مذهبی، هنری کاملاً آیینی به شمار می‌آید.
موسوی‌نژادیان ادامه داد: ویژگی مذهبی و مردمی بودن هنر تعزیه، با این که با همه هنرها پیوند دارد، جداگانه راه خود را می‌رود. همین دو ویژگی، تعزیه را بسیار حساس و آسیب‌پذیر کرده است و باید با آموزش‌های پیوسته برای به روز نگه داشتنش، بالندگی و شکوفایی عقیدتی و هنری، از آسیب‌هایش نیز کاست.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نزدیک شدن ماه‌های محرم و صفر، بر آماده‌سازی گروه‌های تعزیه تأکید کرد و افزود: انجمن تعزیه در جایگاه متولی مردمی و عقیدتی این هنر، از بازوهای می‌تواند از بازوهای توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگ‌سازی دینی باشد؛ از این رو باید بر توان اندیشگاهی از یک سو و از سوی دیگر توانمندی‌های هنری خود را برای تأثیرگذاری بیشتر، با برگزاری دوره‌های آموزشی و پرورش هنرمندان جوان، به سوی بالندگی و شکوفایی گام بردارد و ما نیز در این راه، آنان را یاری خواهیم داد.
گفتنی است در این نشست پیرامون شناسنامه‌دار شدن، گرفتاری‌ها، وجه هنری و عقیدتی و افزایش هماهنگی گروه‌های تعزیه در راستای بدعت‌زدایی و بیان گفتمان اصیل اسلام و شیعه، گفتگو شد.
 
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۷۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما