۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

نخستین مانور بررسی و رفع مشکلات ترافیکی معابر کلان‌شهر شیراز آغاز شد

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
نخستین مانور بررسی و رفع  مشکلات ترافیکی معابر کلان‌شهر شیراز توسط نايب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز کلید خورد.
نخستین مانور بررسی و رفع مشکلات ترافیکی معابر کلان‌شهر شیراز آغاز شد
به گزارش حافظ خبر، محمدتقی تذروی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آغاز نخستین مانور بررسی و رفع مشکلات ترافیکی معابر کلان‌شهر شیراز، با توجه به ضرورت این مانور، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهری پیشرفته داشته باشیم باید فاکتورهایی برای ايمنی و کاهش حوادث ترافیکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید شهری که در دست ما امانت است، بسترهای ایمنی ترافیکی آن دیده شود و الزامات آن انجام شود.

نايب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر لزوم رضایتمندی مردم در مبحث ترافیکی عنوان کرد: برای رسیدن به این مقوله، دو فاکتور کاهش زمان و افزایش ایمنی در اولویت قرار دارد.

خبرهای خوشی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برای مردم داریم

سعید مصفا سرپرست شهرداری شیراز نیز در حاشیه برگزاری این مانور در سطح شهر گفت:  این گونه مانورها می‌تواند به ایمن‌سازی شهر  کمک کرده و در این راستا گام بردارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده، بیان کرد: موارد احصاشده در مانور امروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رفع نقص و تا پایان سال این روند ادامه پیدا می‌کند.

 سرپرست شهرداری شیراز گفت: در روزها و مناسبات پیش رو خبرهای خوشی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برای مردم داریم که شامل حوزه‌های اتوبوسرانی و هوشمندسازی ترافیکی می‌شود.

این مانور همزمان در مناطق ۱۱گانه با ظرفیت ۲۲خودروی عملیاتی و پنج خودروی نظارتی در سطح کلان‌شهر شیراز آغاز بکار می‌کند

هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با بیان اينکه این مانور به نوعی اولین مانور در سطح کلان‌شهرهای کشور است، گفت: همزمان در مناطق ۱۱گانه با ظرفیت ۲۲خودروی عملیاتی و پنج خودروی نظارتی در سطح کلان‌شهر شیراز آغاز بکار می‌کند.

وی افزود: در این مانور قریب به ۷۰ معبر از معابر سطح شیراز شناسایی شده که کارشناسان ترافیک و مستندنگاران با بررسی  ۱۸ مورد ترافیکی (علائم، تابلوهاي راهنما، خط كشي معابر و …)، به مشکلات آن پرداخته و سپس رفع نواقص، برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: دومین مرحله از این مانور در آبان‌ماه و سومین مرحله از آن در بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود که بعد از اجرای این سه مرحله، وضعیت شهر به لحاظ فاکتورهای ۱۸گانه حوزه حمل‌ونقل بررسی می‌ شود.

شه‌دوست شیرازی با تاکید بر این موضوع که در بحث ترافیکی باید عامل انسانی را حذف کنیم و این لازمه پیشرفت شهر است، گفت: استفاده از ‌سامانه‌ها و تجهیزات نوین هوشمند در اولویت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد که در هفته‌ دولت، دفاع مقدس و دهه فجر رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

همه متولیان و دستگاه‌‌های مرتبط حوزه حمل و نقل و ترافیک پای کار بیایند

ولی کریمی نماینده رئیس پلیس راهور شیراز نیز بیان کرد: یکی از اهداف پلیس راهور ایجاد نظم و ایمنی ترافیکی است که بخشی از این نظم و ایمنی و امنیت ترافیکی توسط پلیس راهور در بحث انتظام‌بخشی ترافیک انجام می‌شود و بخش‌هایی از آن نیز در مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز که متولی امر ترافیک هستند، انجام می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌هایی که در این حوزه انجام شده، افزود: برای داشتن شهری ایمن در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک باید همه متولیان و دستگاه‌‌های مرتبط با این حوزه پای کار بیایند تا در بحث تصادفات، کمترین تصادف و آمار فوتی را داشته باشیم.

 کریمی بیان کرد: ادامه تعاملات پلیس راهور و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی معابر شهر و رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما