۰
plusresetminus
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

از شرایط ناراضی هستیم

ایجاد امید در کشور از اولویت های اساسی است
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی دهیم؛ در حالی که ما مکرر تذکر داده و می دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است؛ اما اینکه چرا صدا و سیما تذکرات مراجع را منعکس نمی کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند‌
دیدار آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیرازی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
دیدار آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیرازی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش حافظ خبر؛ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن  تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها با بیان این که مردم از اوضاع اقتصادی به شدت گلایه مند و نگران هستند، فرمودند: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی توانند آن را حل کنند.
ایشان افزودند: شرایط به گونه ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورّم در بعضی کالاها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است.
معظم له تأکید کردند: مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور فرمودند: وابستگی پایه های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار در کشور شده، اما از مسئولین تصمیم گیری خاصی دیده نمی شود.
ایشان از بانک ها به عنوان مشکلی بزرگ در کشور یاد کرده که به صورت لجام گسیخته به پیش می رود و افزودند: بانک ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند، مبالغی که وام می دهند هرچند کم و ناچیز است اما برای آن سودهای کلان دریافت می کنند.
معظم له تأکید کردند: مجلس می تواند با اصلاح قانون، جلوی انحراف بانک ها را بگیرد و اجازه بدهد مردم زندگی کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد مسائل اخیر کشور نیز فرمودند: نباید مسائل کوچک را بزرگ جلوه دهیم؛ آشوب گران کوچک تر و ناچیزتر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام و کشور ایجاد کنند.
ایشان با اشاره به اینکه باید بهانه ها به خصوص بهانه های اقتصادی را از اغتشاشگران گرفت، افزودند: آنها به همین بهانه باعث ایجاد ناامنی در کشور می شوند که باید بهانه را از دست آنها گرفت؛ علاوه بر اینکه لازم است از تندروی های غیر ضروری هم خودداری شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد امید در کشور را از اولویت های اساسی برشمرده و فرمودند: باید جلسات سه قوه بیشتر شود و به صورت هفتگی و شفاف برای مردم گزارش داده شود که چه کارهایی صورت گرفته و برای آینده چه برنامه هایی دارند.
ایشان تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات را از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی دانسته و افزودند: مجلس می تواند با هم اندیشی با دیگر قوا و بیان مطالب و مشکلات در حل مشکلات به دولت کمک کند.
معظم له فضای مجازی را تریبون خوبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و برهان دانسته و افزودند: نباید فضای مجازی را به دشمنان واگذار کرد، بلکه باید مطالب مفید را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم بتوانند خوب و بد را ببینند و مقایسه کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه مند به نظام دانسته و افزودند: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است؛ اما اینکه چرا صدا و سیما تذکرات مراجع را منعکس نمی کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.
ایشان در پایان این دیدار ابراز داشتند: ما برای دولت و مسئولین دعا می کنیم، اما از اوضاع ناراضی هستیم.
 
کد مطلب : ۲۶۷۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما