۰
plusresetminus
دادستان داراب:

شناسایی سارقان کابل‌های مخابرات در داراب

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
دادستان شهرستان داراب از شناسایی و دستگیری برخی سارقان کابل‌های مخابراتی و موبایل‌ فروشی‌ها در این شهرستان خبر داد.
شناسایی سارقان کابل‌های مخابرات در داراب
به گزارش حافظ نیوز، بهرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر گزارش‌هایی در خصوص سرقت کابل‌های مخابرات در نقاط مختلف شهرستان به‌ویژه بخش مرکزی، ارجاع شده بود لذا موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به وسعت شهرستان و اینکه سارقان از تاریکی شب استفاده می‌کردند، امکان شناسایی بسیار دشورا بود لذا اکیپ‌های کشت نیروی انتظامی و بسیج با همکاری مخابرات، ایجاد و با انجام مراقبت‌های ویژه، یک هفته قبل 2 سارق را شناسایی و دستگیر کردیم.

این مقام قضایی با اشاره به سابقه‌دار بودن متهمان بازداشت شده، گفت: این افراد در حین ارتکاب بزه دستگیر شده و فعلا پرونده آنان در شعبه سوم دادیاری در دست رسیدگی است. به محض تکمیل تحقیقات، قرارهای قانونی لازم، صادر و در کیفرخواست هم درخواست اشد مجازات را برایشان مطرح خواهیم کرد.

دادستان داراب در خصوص سرقت از موبایل‌فروشی‌ها در این شهرستان گفت: متاسفانه موارد سرقت از موبایل‌ فروشی‌ و چند مورد هم سرقت نافرجام گزارش شده است. طی عملیات‌های پلیس، یک متهم شناسایی و دستگیر شد و به انجام سرقت اعتراف کرد و نزدیک به 60 دستگاه تلفن همراه هم از وی کشف شده است. در مورد سایر سارقین و مشارکت کنندگان در سرقت از موبایل فروشی‌ها پرونده هنوز مفتوح است. کسانی که شاکی این پرونده هستند می‌توانند با مراجعه به دادگستری، شکایت و پیگیری کنند.

وی در خصوص شائبه کاهش حضور دادستانی در برخورد با برخی جرایم گفت: دادستانی همیشه جهادی رفتار کرده و خواهد کرد اما بعضی مواقع مسائلی پیش می‌آید که قرار نیست همه مطلع شوند. در بسیاری از پرونده‌هایی که وجود دارد، شخصا به‌عنوان دادستان حضور دارم اما نیازی به اطلاع‌رسانی نیست.

این مقام قضایی گفت: مردم در فضای جامعه احساس امنیت دارند زیرا در برخی جرائمی مثل سرقت 38 درصد نسبت به سنوات قبل کاهش داشته‌ایم، بنابراین بنده شخصاً در مواردی که نیاز باشد در کنار پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی خواهم بود.

بهرامیان همچنین در مورد افزایش موارد خودکشی در شهرستان داراب، این موضوع را از معضلات اجتماعی دانست و لزوم توجه مسئولان فرهنگی و متولیان مسائل اجتماعی را متذکر شد و گفت: باید ریشه‌یابی کرد تا علت یا علل وقوع این مشکل اجتماعی مشخص شده و با راهکارهایی از آن پیشگیری شود.

دادستان داراب به یادآوری اینکه چندین مورد خودکشی در این شهرستان حادث شده است، علت وقوع این حوادث را معضلات فرهنگی و مشکلات خاص خانوادگی دانست.

بهرامیان، حضور اتباع بیگانه در شهرستان داراب را نیز یکی دیگر از مشکلات این شهرستان، عنوان و با بیان اینکه بعضاً مردم و برخی مسئولین با استفاده از ابتاع خارجی به‌عنوان کارگر، به این مشکل دامن زده و می‌زنند، تاکید کرد: مقرر شده است که با کارفرمایانی که به هر نحوی از کارگران خارجی استفاده کنند، براساس قانون برخورد شدید قضایی شود.
کد مطلب : ۹۳۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما