۰
plusresetminus
امروز

نخستین دادستان خرامه معرفی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲
طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دادگاه بخش کربال به دادگستری شهرستان ارتقا یافت و علی برزگر به عنوان نخستین دادستان خرامه معرفی شد.
نخستین دادستان خرامه معرفی شد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خرامه، رئیس پیشین دادگاه عمومی این شهرستان بعدازظهر امروز در آیین معارفه نخستین دادستان خرامه از توجه و پیگری‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس‌کل دادگستری فارس، امام‌جمعه و فرماندار خرامه در راستای ارتقا دادگاه بخش کربال به دادگستری شهرستان کرد.

محمدعلی یعقوبی در مورد عملکرد خود در زمان تصدی این پست اظهار داشت: عملکرد دادگاه از رتبه 27 به رتبه یک ارتقا یافته و ازنظر پیشگیری از وقوع جرم 28 درصد کاهش جرائم داشته‌ایم که باعث شده خرامه به یکی از شهرستان‌های امن استان فارس تبدیل شود.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ارتقا دادگاه بخش کربال به دادگستری خرامه را یکی از مطالبات به‌حق مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: خرامه گرچه ازنظر تقسیمات کشوری شهرستان است اما تاکنون حوزه قضایی آن به‌صورت بخش اداره شده است و امروز شاهد ارتقا آن به دادگستری هستیم.

داریوش اسماعیلی قضا و قضاوت را به‌عنوان آخرین امید مردم برای احقاق حق‌وحقوق خود دانست و بیان داشت: خدا را شاکریم که عملکرد و جهت‌گیری قوه قضائیه به سمت اجرای عدالت در جامعه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از دکتر بهشتی به نیکی یاد کرد و او را اسوه اجرای عدالت در جامعه امروز دانست. این نماینده مجلس همچنین تشکیل شوراهای حل اختلاف را به‌عنوان یک تجربه موفق بعد از انقلاب دانست و یادآور شد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نقایص و کاستی‌های این شورا مرتفع شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای و توافق ایجادشده بین ایران و کشورهای 1+5 این توافق را بیانگر حقانیت و پیروزی ملت ایران دانست و گفت: باوجوداینکه مجلس شورای اسلامی به تیم مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد کامل دارد اما به دلیل خباثت‌های آمریکا و دشمنان ایران اسلامی، بررسی کامل این توافق را وظیفه خود می‌داند و جلو هرگونه  نفوذ و رخنه دشمنان را می‌گیرد.

در ادامه معاون قضایی دادگستری فارس نیز ضمن تبریک ارتقا دادگاه بخش کربال به دادگستری شهرستان، این ارتقا را برحسب حکم و نظر قانون‌گذار دانست و اظهار داشت: مردم ما فداکارترین و قانع‌ترین مردم هستند که شایسته و لایق خدمتگزاری‌اند.

ارسلان اشرافی از همکاران خود خواست خدمت‌رسانی صادقانه و تکریم ارباب‌رجوع را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حفظ استقلال قضایی خواستار تعامل دستگاه قضا با سایر ادارات و نهادهای این شهرستان شد و گفت: باوجوداینکه اعتقاد به استقلال دستگاه قضایی داریم اما منکر تعامل این دستگاه با سایر ادارات و نهادهای جامعه نبستیم.

این مقام مسئول همچنین آشنایی کافی همکاران خود را در مورد اخلاق، روحیات، رسم و رسوم و فرهنگ مردم شهرستان محل خدمت لازم و ضروری دانست و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم از عهده دستگاه قضا به‌تنهایی خارج است و باید از سایر ظرفیت‌های این شهرستان در این زمینه استفاده شود.
کد مطلب : ۹۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما