۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری:

تداخل وظایف

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
در متن قانون اساسی ودیگرمتون قوانین جاری کشور به روشنی به وظایف جایگاه های انتصابی (وزرا، استانداران،فرمانداران،مدیران کل و..) وانتخابی(رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و..) اشاره شده است.
تداخل وظایف
به گزارش حافظ خبر، اما رفتارها و اظهار نظرهای این طیف، گویای نوعی تداخل وظیفه خود خواسته در امور محوله شان می باشد.
شکل مضحک آن این است که اخیرا بعضی از متصدیان انتخابی وانتصابی امور،در جایگاه مطالبه گر وکنشگر وبیش فعالان اجتماعی قرار گرفته اند و مردم را مخاطب مشکلات وکاستی ها قرار می دهند،گویی این مردمند که در انجام وظایفشان کوتاهی کرده اند، خودشان حق خودشان را خورده اند، وخودشان باید به این وضعیت تاسف باری که به بار آورده اند پایان دهند.
نماینده ای که قرار است اوضاع تقنینی کشور را براساس منافع جمعی با تکیه بر خرد جمعی، بهبود بخشد و در ایفای نقش نظارتی مجلس دراندیشه تسری نگاه تسهیل گرا در اجرای مطلوب قوانین و بهبود وارتقاع وضعیت ایرانیان در همه امور باشد،فعالانه به مداخله وسهم خواهی در عزل ونصب مدیران از عالی ترین سطوح تا پایین ترین سطح اجرایی ، می پردازد،گوشش هم بدهکار هیچ ندای ناصحانه ای نیست و هیچ محدودیت قانونی و اخلاقی برای بازدارندگی او در دستور کار هیچ یک از دستگاه های نظارتی نیست یا اگر هست،دست کم شکل عینی وعملی آن هرگز برای شهروندان عادی قابل مشاهده نیست.
از سوی دیگر،اگر چه وظیفه ی ذاتی دولت ودستگاه های دولتی عمل گرایی واقدام است، امادر مواردی با ورود مدیران سفارشی فاقد تجربه مرتبط و وجاهت علمی و تخصصی متناسب باحوزه ی مسئولیت و ماموریتشان ، شرایط مطلوب برای انجام حداقل های وظایف سازمانی نیز فراهم نمی گردد.
سلفی های بیشمار،شعارهای پرتکرار،وعده های بی نشان، دید وبازدیدهای پرتعداد و وپیام های مسلسل وار و فاقد ارزش اجرایی،عمده فعالیت های این وصله های ناهمگون بر بدنه ی ساختار اجرایی شهر واستان را تشکیل می دهند.
حسین خبیری
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما