۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری:

کسب درآمدبه قیمت جان مردم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
بیشتر تصادفات مرگ آور، در لحظه ای غفلت به وقوع می پیوندندو بیلبوردهای تبلیغاتی درسطح شهرها و راه های بین شهری،از عوامل موثر در کاهش دقت و حواس پرتی رانندگان و بروز حادثه های جبران ناپذیرند.
کسب درآمدبه قیمت جان مردم
به گزارش حافظ خبر، تابلوهای بزرگی که طراحان آن قصد دارند به هر قیمتی نظر مخاطبان را به امتیازات ومقاصد اقتصادیشان جلب نمایند،وقتی در قوسها ،پیچ ها ونقاط حساس نصب می گردند، مرگ آفرین می شوند.
تصاویر بزرگ،متنهای طولانی و گاها فریبنده، وعده های جذاب ومشتری پسند،دست به دست هم می دهند تا راننده را در خیالات وتوهمات غوطه ور نموده و او را مهیای ورود به یک حادثه شوم نمایند.
مجریان،واسطه ها ودلالان بازار مکاره و خونبار این بمب های تبلیغاتی،به تنها چیزی که نمی اندیشند،حفظ جان شهروندان است.
هرچه تابلو بزرگتر، در آمد افزون تر،هرچه متراژ بنرها طولانی تر، سود بیشتر،همه بازیگردانان این بیراهه هولناک، برسر سفره هایی نشسته اند که با اشتهای سیری ناپذیری، نان آلوده به خون همنوعانشان را می بلعند.
برای صاحبان وجدانهای بیدار،اگر در بین مدیران وتصمیم سازان یافت شوند، یک راه بیشتر نمی ماند وآنهم جمع آوری این اقلام تبلیغاتی تهدید کننده ایمنی و جان مردم می باشد.
استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، بازبینی وجانمایی مجدد بیلبوردهای تبلیغاتی با تاکید اجتناب ناپذیر بر امنیت مخاطبان، دو گزینه ی پیش روی متولیان امور در شهرداری و راهداری می باشد.
لازم است تا ستادهای بحران شهرستان واستان، بحرانها را به سیل وزلزله خلاصه ننموده واین نابسامانی بحران آفرین در حوزه تبلیغات واطلاع رسانی که ماحصل تصمیمات سودجویانه طمع ورزان است را مجدانه در دستور کار خود قرار دهند.
حسین خبیری
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما