۰
plusresetminus
نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع)؛ 2-

سردار غیب‌پرور: دفاع مقدس عرصه‌ای برای هنرنمایی دینی دوستداران مکتب امام حسین(ع) بود/ اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع) باید بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی در فارس باشد/ هیئات مذهبی واقعاً در حفظ امنیت ملی نقش داشته‌اند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بعد از اجلاسیه شهدا در سال 90، تجلیل از پیرغلامان می‌تواند دومین گام مهم فرهنگی فراگیر در استان فارس باشد.
فرمانده سپاه فجر فارس
فرمانده سپاه فجر فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار غلامحسین غیب‌پرور در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: بعد از اجلاسیه شهدا در سال 90، تجلیل از پیرغلامان می‌تواند دومین گام مهم فرهنگی فراگیر در استان فارس باشد.

وی با بیان اینکه تأثیرات فرهنگی در این اجلاسیه بسیار مهم است، افزود: اجلاسیه پیرغلامان باید بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی در استان فارس باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در زمان کنونی که اسلام و مکتب تشیع به شدت در مظلومیت قرار گرفته است و در اکناف عالم اتفاقات فراوانی علیه مسلمانان رخ می‌دهد، هیچ چیزی جز فرهنگ حسینی نمی‌تواند نجات‌بخش باشد لذا باید این مسئله هدف‌گذاری و تبیین شود که در این اجلاسیه چه می‌خواهیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، اهداف استانی تعریف شود، گفت: باید جلسه‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌های جنوبی فارس تشکیل شود تا یک کار قوی انجام دهیم.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: در شیراز صدها هیئت مذهبی وجود دارد و هر کدام از آنان باید در این اجلاسیه سهمی داشته باشند البته منظور سهم مالی نیست بلکه سهمی که هر هیئت می‌تواند در محله،‌ مسجد، حسینیه و تکایای خود داشته باشد لذا باید مردمی این اجلاسیه حفظ شود.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: تجلیل از مداحان استانی در این اجلاسیه به طور شایسته انجام شود و تجربه ثابت کرده است هیئات مذهبی واقعاً در حفظ امنیت ملی نقش داشته‌اند و در تاریخ ایران اینگونه بوده است که حتی در خفقانی که عزاداری امام حسین(ع) ممنوع بود، فرهنگ حسینی را زنده نگه داشتند و در خانه‌های خود مجلس عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌کردند.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس ویژگی و برجستگی خاصی دارد و اکنون باید این فضا را آماده کنیم که بگوییم در طول دفاع مقدس هم روحانیت، هم دانشجو و هم کارگر و هم مداح حضور داشته است یعنی دفاع مقدس عرصه‌ای است که همه دوستداران مکتب امام حسین(ع) برای هنرنمایی دینی توفیق حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه سپاه با تمام نیرو در خدمت برگزاری این اجلاسیه است، گفت: سپاه تنها برای برقراری امنیت در این اجلاسیه حضور پیدا نکرده است بلکه به تأسی از نماینده ولی فقیه صاحب ایده است و در این قضایا ایده‌پردازی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد.

سردار غیب‌پرور گفت: امسال بنا داریم تا در اربعین حسینی بین نجف و کربلا موکب بزرگی برپا کنیم تا بتوانیم دو آشپزخانه 15 هزار نفری را در آنجا راه بیندازیم.
کد مطلب : ۱۰۱۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما