۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از اختتامیه نخستین جشنواره استانی رسانه‌های دفاع مقدس در شیراز؛

فرمانده سپاه فجر فارس: خیانت برخی اصحاب رسانه در دوران دوم خردادی‌ها به نظام اسلامی و اسلام مستدل است/ استراتژی آمریکا برای این منطقه بالکانیزه کردن است/ رسانه خاکستری نداریم

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۲
سردار غیب‌پرور گفت: اگر اصحاب رسانه بصیرت دینی، انقلابی و معرفت مکتبی نداشته باشند، حتی ناخواسته به دشمن کمک می‌کنند و بسیاری از مطبوعات را در فتنه 78 و 88 را دیدیم و آرشیوهای آنان موجود است که نسبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) چه چیزهایی نوشتند.
اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس
اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس
به گزارش "حافظ نیوز"، نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس فارس با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تأثیرگذاری خواص جامعه گفت: قطعاً اصحاب رسانه جزو خواص جامعه هستند و بعید می‌دانم که بتوانیم ادعا کنیم که ما مطبوعات و رسانه خاکستری داریم زیرا یا مطبوعات و رسانه‌ها دارای وجه مثبت هستند یا در خلاف جهت آن؛ بنابراین یک بحث استدلالی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم که بسیجی داشته باشیم اما خنثی و بی‌طرف باشد.

وی با اشاره به سابقه بسیار طولانی خواص رسانه بیان داشت: نقش مثبت یا منفی رسانه به عنوان خواص در تحولات جامعه در انقلاب به خوبی مشهود است و این رسانه‌ها بودند که نقش خود را در برهه‌های مختلف نظام اسلامی به خوبی ایفا کردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر نقش خواص رسانه تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس رسانه‌ها نبودند آیا ما می‌توانستیم ادعا کنیم که چنین استقبالی از فرمان امام می‌شد؟ امام در جماران بیاناتی می‌فرمودند اما کدام عناصر و عولمل رسالت داشتند که این مطالب را به اقصی نقاط کشور برسانند و در بعد از دفاع مقدس هم این نقش کماکان موجود است البته گاهی اوقات رسانه‌های ما در آسیاب دشمن هم آب ریختند نه اینکه از سر تعمد و مغرضانه بوده است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به خیانت برخی اصحاب رسانه در دوران دوم خرداد به نظام اسلامی و حتی اسلام گفت: آن زمان عده‌ای در روزنامه‌هایشان تیتر می‌زدند «خون در برابر خون» و به مقدسات دینی و قیام امام حسین(ع) توهین می‌کردند.

به اعتقاد فرمانده سپاه فجر فارس، اگر اصحاب رسانه بصیرت دینی، انقلابی و معرفت مکتبی نداشته باشند، حتی ناخواسته به دشمن کمک می‌کنند و بسیاری از مطبوعات را در فتنه 78 و 88 را دیدیم و آرشیوهای آنان موجود است که نسبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) چه چیزهایی نوشتند.

وی با تاکید بر حراست تمام عیار اصحاب رسانه از ارزش‌های اسلامی گفت: انسان نباید دین خود را با دنیای دیگران معامله کند و این منطقی نیست.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه کدام اسلام است که استقلال واقعی را برای نوع بشر طلب می‌کند و از زیر یوغ دشمنان، خدا را ترویج می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی خاستگاه اسلام ناب است و این انقلاب مملکت و اسلام باید صیانت شود اما چه کسانی باید این صیانت را انجام دهند؟

وی بیان داشت: مسلماً بخش عمده‌ای از این صیانت به عهده اصحاب رسانه است لذا وقتی می‌گوییم بسیج رسانه یعنی اصحاب رسانه باید در ظرف بزرگ بسیج نقش مهمی را ایفا کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس با برخی رسانه‌ها که ملون بازی می‌کنند، گفت: رسانه باید نقش خود را در زمینه انقلاب اسلامی به طور صحیح ایفا کند و حریت، معرفت دینی و انقلابی باید جزو لوازم اصلی اصحاب رسانه باشد.

سردار غیب‌پرور در ادامه با تشریح استراتژی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت: استراتژی آمریکا برای این منطقه بالکانیزه کردن است که دارای دو ویژگی ایجاد کشورهای کوچک و ایجاد درگیری و نزاع با نگاه قومی و قبیله‌ای است.

به گفته این ارشد نظامی، این یک راهبرد است و شاید آمریکایی‌ها در تاکتیک‌ها تغییراتی دهند اما در راهبرد تغییر نمی‌دهند و اینکه می‌گوییم که چرا برخی‌ها به آمریکا لبخند می‌زنند به همین دلیل است زیرا راهبرد آمریکا اعلامی است نه پنهانی و وقتی که خود آنها اعلام می‌کنند استراتژی آن‌ها این است ما دنبال چه هستیم؟

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به شش مؤلفه راه نفوذ آمریکا به کشورمان گفت: عدول از ارزش‌ها، غفلت، ترویج بی‌بند و باری و اباهه‌گری، ترویج اشرافی‌گری، عدم یکپارچگی و اتحاد ملی، دوری از تلاش علمی، اقتصادی و فرهنگی از مؤلفه‌های نفوذ آمریکا در کشورمان است و باید در موضوع اقتصاد و فرهنگ مواظب باشیم راه را به بیراهه نرویم و به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به بیرون از کشور نگاه کنیم.

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در اختتامیه نخستین جشنواره استانی رسانه‌های دفاع مقدس در شیراز با بیان اینکه در هر مقطعی با توجه به شرایط زمانی و همچنین، اتفاقاتی که رخ می‌دهد، تکالیف خاصی به عهده ماست، گفت: بعد از 1400 سال اولین حکومت شیعه بعد از زمان رسول‌الله(ص) در ایران شکل گرفت که این مسیر ادامه دارد اما ما کجای این مسیر هستیم و انتهای آن کجاست و چگونه باید در این مسیر ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: به‌درستی ایستادن در مسیر سخت است که همیشه شعار آن را می‌دهیم، اما وقتی در این باره تأکید می‌کنیم نشان می‌دهد که در پایان مسیر یک خوشبختی و سرافرازی است که بتوانیم حکومت اسلام را به صاحب آن بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در این میان باید بررسی کنیم که آیا در طول مسیر امام عصر و فتنه‌های زمان خود را می‌شناسیم؛ چراکه امروزه دشمن به آن شکلی که در دوران دفاع مقدس بود، وجود ندارد و اتفاقاً سخت‌ترین مقابله نیز ندیدن دشمن مقابل رو است و اگر آن زمان سلاح ما توپ، تانک و تفنگ بود، امروز رسانه، حرف و گفتگو سلاح ما هستند و امروز کسی نمی‌تواند منکر شود که رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای ندارند.

بصیری با بیان اینکه امروز جنگ‌ها نیابتی شده‌اند و مدت‌هاست که آمریکا و اعوانش حاضر نیستند مستقیماً وارد جنگ شوند بلکه از طریق تروریست‌های خود کار خود را پیش می‌برند، افزود: امروز تروریست‌هایی که در سوریه و عراق هستند در واقع سربازان آمریکا هستند و بسیاری از تروریست‌هایی که اکنون در عراق و سوریه می‌جنگند برای پول نیست بلکه بسیاری از آن‌ها فریب رسانه‌های دشمنان خورده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به تأثیر رسانه در پیشبرد اهداف تروریست‌ها گفت: گروه تروریستی داعش طی سال گذشته چهار میلیارد دلار صرف رسانه‌های خود کرده است و هفت هزار خبرنگار در سرزمین‌هایی که اشغال کرده را در اختیار گرفته است و هدف آن‌ها ایجاد رعب و وحشت در دنیاست.

بصیری افزود: دشمن خطرناک‌تر از داعش و تروریست‌ها کسانی هستند که چهره خشنی مانند آ‌نها ندارند بلکه دارای چهره‌ای فریبنده هستند و امروز کاری که دشمنان ما در فضای مجازی انجام می‌دهند دقیقاً در همین راستاست و تلاش می‌کنند تا زندگی غرب را بسیار راحت و دلپذیر جلوه دهند و همگان گمان می‌کنند که چنین چیزی است در حالی که 40 میلیون نفر در آمریکا وجود دارند که نگران وعده بعدی غذای خود هستند.

وی بیان کرد:  تجربه نشان داده است هر زمان که به غرب نزدیک شدیم شرایط ما بدتر شده است و زمانی که به آن‌ها نزدیک شده‌ایم نرخ سرمایه‌گذاری در کشورمان به شدت کاهش داشته است و این‌ها نکاتی است که در رسانه‌ها گفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که مسیر را به ما نشان دهند و اینکه می‌گوییم ما تا آخر ایستاده‌ایم یعنی در مسیری که از صدر اسلام آغاز و با قیام امام حسین (ع) ادامه یافت و با انقلاب اسلامی به اوج رسید، حرکت می‌کنیم.

رئیس بسیج رسانه‌های کشور ادامه داد: چرا در آمریکا تنها هشت کانال مجانی برای مردم وجود دارد اما در جمهوری اسلامی 168 کانال مجانی برای ما درست کرده‌اند و یا اینکه چرا هیچ وقت در اوج تحریم‌ها با تحریم رایانه و نرم افزارهای مختلف مواجه نشدیم و یا اینکه واردات موبایل و سیگار هیچ‌گاه قطع نشد و یا اینکه چرا ارزش افزوده یک موبایل به مراتب بیشتر از یک بشکه نفت است؟

وی با تأکید بر اینکه رسانه فقط تیتر و لید زدن نیست، گفت: رسانه یک ظرف است و محتوای درون آن ارزش دارد و اگر این محتوا ارزشی و تقویت شود، می‌تواند از تمام سرمایه‌های کشورمان استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: انصافاً اگر شیعه نتواند با کار و تلاش الگوی مناسبی به دنیا ارائه دهند، نباید توقع داشته باشد که دیگران آن را بپذیرند زیرا تاریخ اسلام این تأکید را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز کشور نیاز به سازندگی و حفظ ارزش‌های خود دارد و این بسیار مهم است که ما تا آخر راه شهدا را ادامه دهیم.

بصیری گفت: در سال آینده اگر بتوانیم این جشنواره را به‌صورت ملی برگزار خواهیم کرد و اختتامیه آن را یا در شیراز و یا در تهران برگزار خواهیم کرد.

میلاد امیری‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار در کشور در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کاملاً تخصصی این جشنواره بیان کرد: در فراخوان اولیه این جشنواره بیش از 500 اثر در مدت زمان مشخص شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این باعث افتخار بود که از هشت استان دیگر نیز آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد اما در نهایت چون این جشنواره مربوط به استان فارس بود، تنها آثار استان فارس به مرحله نهایی راه یافت.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با یادآوری اینکه این جشنواره از هفته دفاع مقدس 93 تا پایان هفته خبرنگار سال 94 در 9 رشته برگزار شد، گفت: قریب 300 اثر به مرحله احصای اولیه جشنواره راه یافت و پنج استاد مطرح دانشگاه تهران داوری این جشنواره را به عهده داشتند.

امیری‌نژاد گفت: بنا داریم با حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده سپاه فجر فارس بتوانیم این جشنواره را سال آینده به‌صورت منطقه‌ای یا ملی برگزار کنیم.

قرائت بیانیه هیئت داوران، رونمایی از ماکت کتاب جشنواره، تقدیر از فرمانده سپاه فجر فارس توسط رئیس بسیج رسانه کشور و تجلیل از نفرات برگزیده از دیگر برنامه‌های اختتامیه نخستین جشنواره استانی رسانه‌های دفاع مقدس در شیراز بود.
کد مطلب : ۱۱۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
بصیری عجب حرف هایی زده. میشود متن صوتی آن را در سایت بگذارید؟