۰
plusresetminus
آیت‌الله خاتمی در همایش ولایتمداران فارس:

پرونده انگلیس به اندازه آمریکا در اسلام‌ستیزی سیاه است/ قانون‌مداری به عنوان خط ولایت و اسلام است و همه باید در برابر قانون تمکین کنند/ نظارت استصوابی شورای نگهبان یک قانون است و نظریه‌ای حزبی نیست

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
عضو شورای خبرگان رهبری با تأکید بر این موضوع که در عرصه عمل ولایی، مقام معظم رهبری نظر دارد که ولایی‌ها مستند و مستدل سخن بگویند و بشنوند، گفت: طبق آیه قرآن تقوا داشته باشید و حرفی بزنید که قابل اثبات باشد و از گفتن شایعات خودداری کنید؛ چراکه درشأن حزب‌الله شعار دادن دروغ و شایعه گویی نیست.
ایت الله خاتمی
ایت الله خاتمی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سید احمد خاتمی در هفتمین همایش هم‌اندیشی ولایت‌مداران استان فارس در حرم علی بن حمزه(ع) با تاکید بر این موضوع که با طبق روایات با دو گروه ولایت‌شعار و ولایت‌مدار مواجه هستیم، گفت: آنچه که مایه نجات است ولایت‌مداری است.
 
وی با بیان اینکه تعبیر ولایتمداری بسیار سنگین است که باید در اعمال ما متجلی باشد، تصریح کرد: ولایتمداری به دو مؤلفه بصیرت و عمل ولایی بستگی دارد و چه بسا عمل ولایی باشد اما بصیرت نباشد و چنانچه کسانی ولایت را خشک می فهند اما در عمل بصیرت ندارند؛ این دو بایستی باهم باشد تا فرد ولایت مدار شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توافق هسته‌ای بیان داشت: توافق تنها مربوط
تعبیر ولایتمداری بسیار سنگین است که باید در اعمال ما متجلی باشد
به مسئول هسته‌ای آن‌هم با کشورهای 1+5 بوده و هیچ‌گونه توافق دیگری صورت نگرفته است؛ اما بعضی از جریان‌ها بر این عقیده‌اند که پس از توافق هسته‌ای، ایران و آمریکا آشتی می‌کنند اما مقام معظم رهبری از ابتدای خطبه عید فطر تاکنون در پی باطل کردن این توهم بوده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید مراحل قانونی آنچه توافق شده طی شود و بر اساس اصل 77 قانون اساسی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و توافق خوب آری و توافق بد ذلت آمیز هرگز، خاطرنشان کرد: با این مقدمات قصه توافق به معنای آشتی با آمریکا و آب شدن یخ‌ها بین ایران و آمریکا نیست.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با ذکر روایتی از امام صادق در باب ولایت که شیعه ما نیست کسی که به زبان بگوید ولایی هستم اما همراه عملی نباشد، تصریح کرد: خط امام خط قطع رابطه بود وهم چنان آمریکا شیطان بزرگ است و نباید با
خط نفرت از استکبار و قطع رابطه با آمریکا با داشتن خصومت 70 ساله در خط ولایت است
آن ارتباط برقرار کرد؛ خط ولایت هم برگرفته از این خط است.

 وی افزود: در وضعیت کنونی خط ولایت که برگرفته از قرآن و روایات است، خط نفرت از استکبار و قطع رابطه با آمریکا با داشتن خصومت 70 ساله در خط ولایت است.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: ما می‌دانیم انگلیس سیاه‌ترین پرونده را در قبال اسلام و بلاد اسلامی دارد و پرونده این کشور به اندازه آمریکا در اسلام‌ستیزی سیاه است و این نفرت در فتنه 88 به اوج خود رسید.

عضو شورای خبرگان رهبری با تأکید بر این موضوع که در عرصه عمل ولایی، مقام معظم رهبری نظر دارد که ولایی‌ها مستند و مستدل سخن بگویند و بشنوند، گفت: طبق آیه قرآن تقوا داشته باشید و حرفی بزنید که قابل اثبات باشد و از گفتن شایعات خودداری کنید؛ چراکه درشأن حزب‌الله شعار دادن دروغ و شایعه گویی نیست.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی برای بیمه شدن مردم در برابر خبرهای دروغ، راهی جز فرهنگ
: اولین قانون مدار شخص پیامبر(ص) بود و همه باید در برابر قانون تمکین کنند
مستند گفتن و مستند شنیدن حتی نسبت به دشمنان نیست و باید حریم ولایت و رهبری کشور را حفظ کرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر قانون‌مداری به عنوان خط ولایت و اسلام، بیان کرد: اولین قانون مدار شخص پیامبر(ص) بود و همه باید در برابر قانون تمکین کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق اصل 99 قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و مراجعه به آرای عمومی را بر عهده دارد، اضافه کرد: این نظارت استصوابی است و کسی که این نوع نظارت را قبول دارد، نتیجه آرا هم قبول می‌کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: نظارت استصوابی یک قانون است و یک نظریه حزبی نیست و از مسئولان نظام انتظار می‌رود در خط مقدم قانون ‌مداری باشند.

وی با اشاره به وجود سه اصل در انتخابات گفت: با این شروط باید از انتخابات استقبال کرد و جشن سیاسی گرفت؛ انتخابات جای عرضه سلایق مختلف است و میدان وزن‌شناسی گروه‌ها و سلیقه‌های
انتخابات میدان وزن‌شناسی گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی پای صندوق رأی است و مسئله اول حضور پرشور انتخابات است و هیچ نگرانی از حضور سلایق مختلف در پای صندوق نیست
سیاسی پای صندوق رأی است و مسئله اول حضور پرشور انتخابات است و هیچ نگرانی از حضور سلایق مختلف در پای صندوق نیست.

عضو هیئت‌رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس امانت شهیدان است، گفت: قانون اساسی شورای نگهبان را قرار داده است، چرا که رأی مردم حق آنهاست و نباید اجازه داد عاملان فتنه به مجلس بروند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام روی اخلاق تاکید داشتند و این اخلاق است که همه دم می‌زنند و تخلف دارند، افزود: مجریان و ناظران باید متعهد به اخلاق اسلامی باشند، جابجایی آراء خلاف اخلاق و شرع است و فضای جامعه را ملتهب و جشن سیاسی مردم را تلخ نکنند که حوادث تلخ 88 تمکین نکردن به قانون است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم مصلحت همه در آرامش جامعه و وحدت جامعه است و در جامعه ملتهب استدلال و منطق وارونه می‌شود و این خط اسلام و قرآن است که تفرقه در شأن جامعه اسلامی نیست.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: تشکل‌های ولایی، تشکل‌های خداپسندانه‌ای هستند که در رأس آن ولی فقیه حجت شرعی باشد و کسانی که ولایت خدا و رسول را بپذیرند، حزب الهی هستند.
کد مطلب : ۱۰۲۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
علیرضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام.خواهشمندم جهت اخبار محرمانه بنده را عضو نماایید.
علیرضارستمی
09357112468