۰
plusresetminus
رئیس حوزه‌های علمیه کشور:

ظرفیت حوزه‌های علمیه را نمی‌توان نادیده گرفت/ تعداد زیاد شهدای روحانی گواه سربلندی این قشر در انقلاب است

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
آیت‌الله حسینی بوشهری با تصریح بر چگونگی استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در دوره پس از انقلاب در تمام عرصه‌ها حضور فعالی دارد و برای تمام قسمت‌های اصلی نظام نیرو تربیت می‌کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری
آیت‌الله حسینی بوشهری
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سیده‌اشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس، با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه شیعه در دنیا گفت: تعداد طلاب و فضلای ما زیاد است که در طول تاریخ تشیع هیچگاه تا این حد طلاب و روحانیت نداشته‌ایم.

وی با تصریح بر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ بیان کرد: روحانیت در دوره پس از انقلاب در تمام عرصه‌ها حضور فعالی دارد و برای تمام قسمت‌های اصلی نظام نیرو تربیت می‌کند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ظرفیت 800 امام جمعه در سراسر کشور که همگی تربیت شده همین حوزه‌های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: امروز بار سنگین بعد معنوی انقلاب و هرجا که نیاز به روحانی است بر دوش حوزه‌های علمیه و حوزه علمیه قم است و تمام این‌ها ظرفیت‌های حوزه است که به خوبی از آن استفاده می‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تعداد شهدای روحانی نیز نسبت به سایر اصناف گفت: روحانیان زیادی شهید شدند تا این انقلاب به ثمر رسید و امروز از تمام آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی با اشاره به اعزام فضلایی برای تبلیغ دین به خارج از کشور ابراز امیدواری کرد: تا چند سال آینده فضایی درست خواهد شد که این فضلا، جوانان سراسر دنیا را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: قریب چهار هزار مبلغ دینی حوزه علمیه قم در قالب طرح هجرت به دور افتاده‌ترین نقاط کشور می‌روند که حتی آبی برای نوشیدن نیست اما آنان به همراه خانواده خود به این مکان‌ها برای تبلیغ دین می‌روند که این اقدامات همگی ایثار و فداکاری است.

وی گفت: امروز با تمام این مسائل، در تمام نقاط کشور مساجدی وجود دارند که نیاز به روحانی دارند و این یکی از کاستی‌های ماست که نتوانستیم به تعداد لازم و متناسب با نیازهای خود طلبه داشته باشیم.

مدرس حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ظرفیت و مساحت محدود حوزه‌های علمیه در کشور بیان داشت: زمانی که بحث فرهنگی مطرح می‌شود، همه می‌گویند حوزه‌های علمیه ورود پیدا کنند اما امکانات و محدودیت‌های این حوزه‌ها بسیار زیادی است در حالی که روحانیان همگی دارای قناعت هستند و با تمام مشکلات زندگی خود را می‌گذرانند.
کد مطلب : ۱۰۵۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما