۰
plusresetminus
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس اعلام کرد:

اجرای 1412 برنامه به‌همت بسیج و سپاه در هفته دفاع مقدس/ تجلیل از شهیدان شاخص عملیات ثامن‌الائمه/ تقدیم بیش از 350 شهید روحانی فارس به انقلاب/ انتقاد از عدم فضاسازی شهری هفته دفاع مقدس در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
سردار مینایی‌فرد گفت: مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس فرمودند هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی می‌توانیم از آن استفاده کرده و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم.
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار مجتبی مینایی‌فرد در نشست خبری هفته دفاع مقدس با تصریح بر ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امام فرمودند من از خدا می‌خواهم که مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد؛ مقایسه این جمله با بسیاری از جملات دیگر نشان دهنده توجه ویژه امام به موضوع جنگ تحمیلی به ویژه شهدای آن است و همچنین می‌فرمایند جنگ حق و باطل و فقر و غنا و جنگ استضعاف شروع شده است.

وی افزود: امروز این فرمایشات به منصه ظهور رسیده و به تمام معنا همه استکبار در مقابل همه اسلام قد علم کرده است که نمونه‌های آن در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده مشهود است.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های بسیج و سپاه فجر فارس گفت: مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس فرمودند هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی می‌توانیم از آن استفاده کرده و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم.

مینایی‌فرد با یادآوری اینکه جنگ مقطع حساس در تاریخ همه ملت‌هاست، افزود: چگونه شد که همین جنگ در جمهوری اسلامی تبدیل به دفاع مقدس شد.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس گفت: سال 94 را در حالی آغاز کردیم که کشور شدیداً درگیر مسئله هسته‌ای بود و توجه تیم مذاکره کننده از طرفی جلو بوند تا در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح و سیاست مقابله کند و از طرفی نگاهش به مسائل داخلی بود که بحمد الهی به نحو مطلوبی همه افکار عمومی در کشور در حمایت این تیم قرارگرفتند اما به نوبه خود دچار مشکلات منطقه‌ای هم بودیم که بی تأثیر در این مسئله هم نبود و به همین دلیل برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌کنیم، توجه به این موضوع را مدنظر قرار داده است.

مینایی‌فرد ادامه داد: به طور کلی 1412 برنامه به‌همت بسیج و سپاه فارس در ایام هفته دفاع مقدس در شیراز و شهرستان‌های فارس اجرا خواهد شد که تعدادی از این برنامه‌ها به صورت ویژه است.

رئیس کنگره سرداران و 15 شهید فارس با بیان اینکه 229 برنامه به‌همت اقشار بسیج اعم از جامعه زنان، پزشکی، ورزشکاران و غیره در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت:‌ 29 برنامه ویژه و موضوعی نیز توسط معاونت‌های سپاه مثل رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های عمومی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، برپایی نمایشگاه‌ها، بازدید از خانواده‌های شهدا نیز در قالب 925 برنامه در سطح شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد.

مینایی‌فرد از اجرای 4 برنامه ویژه در سطح شهر شیراز در این ایام خبر داد و گفت: یکی از این ویژه برنامه‌ها برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در منطقه شمال غرب شیراز در ورودی شهرک گلستان تقاطع خلیج فارس و صدراست که بخش‌هایی از این نمایشگاه علاوه بر جنگ سخت، موارد جنگ نرم را تبیین می‌کند ضمن اینکه عملیات رمضان نیز به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن در این نمایشگاه شبیه‌سازی شده است.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس ادامه داد: نمایشگاه دوم ما در بلوار چمران به نام «بهشت خاکی» برپا شده است که در آن هر شب برنامه‌های نمایشی و پخش کلیپ صورت می‌گیرد که هر شب یکی از عملیات‌های دفاع مقدس بازسازی و معرفی می‌شود که البته تاکنون استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور که به نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده است، آغاز خواهد شد، گفت: رژه امسال به دلیل رعایت مسائل ترافیکی در بلوار پاسداران، به بلوار عدالت انتقال یافته است ضمن اینکه این رژه امسال با محوریت سپاه برگزار خواهد شد.

مینایی‌فرد با یادآوری اینکه روز اول مهرماه به نام «روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان» نامگذاری شده است، گفت: در این روز که مصادف با روز عرفه است دعای پرفیض عرفه، کمیل قرائت خواهد شد ضمن اینکه در این روز توجه به معنویت و عبادت، ‌تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: پنجشنبه، 2 مهر نیز به نام « شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده است که روز عید سعید قربان، روز ایثار و از خودگذشتن و تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان روز عبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار از جانبازان صورت خواهد گرفت ضمن اینکه در طول هفته دفاع مقدس از 1100 خانواده شهید فارس سرکشی به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» است که در این روز برنامه پیاده‌روی خانوادگی در تمام شهرستان‌ها به خصوص شیراز برگزار می‌شود و در شیراز مسیر این راهپیمایی از فلکه گاز تا آرامگاه حافظیه است که محل تجمع و اجرای برنامه‌های متنوع نیز در مقابل آرامگاه حافظیه صورت خواهد گرفت ضمن اینکه در این روز طرح «ما زنده‌ایم» به‌تأسی از کتاب «من زنده‌ام» نیز برای تمام بانوان کشور آغاز می‌شود.

مینایی‌فرد با اشاره به اینکه روز شنبه، 4 مهر روز دفاع «همه جانبه، جوانان، پیشتیبان مردمی و اصناف» است، گفت: بخش اعظمی از کمک‌های جبهه‌ها را مردم و اصناف در طول جنگ تحمیلی انجام می‌دادند که در این روز توجه دادن جوانا به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداخت به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که در این روز صورت می‌گیرد، پخش نان صلواتی به شیوه دفاع مقدس و ارائه برخی از خدمات خودرویی مثل تنظیم موتور و تعویض روغن که مکان‌های آن‌ها اعلام خواهد شد، انجام می‌شود.

وی، یکشنبه، 5 مهر روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» است که این روز مصادف با سالروزعملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان بوده است و در آن باید نقش ولایت و رهبری تبین شود و همچنین تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس صورت گیرد.

مینایی‌فرد با اشاره به اینکه بناست تا از شهیدان شاخص این عملیات همانند شهیدان سید حجت حسینی، عبدالرضا سجادی، پناهیان و شکوهی تجلیل شوند، گفت: عملیات ثامن‌الائمه یکی از عملیات‌های سرنوشت ‌ساز جنگ بود که اگر انجام نمی‌شد، شاید آبادان نیز به سرنوشت خرمشهر دچار شده و سقوط می‌کرد.

وی عنوان کرد:‌ دوشنبه، 6 مهرماه نیز به نام «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیدای اسلامی و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده است و اغلب برنامه‌های این روز نیز باید به این موضوع متمرکز شود و با عنایت به فرمایشات اخیر رهبری که ما در بحث هسته‌ای مذاکره کنیم و در سایر موضوعات با آمریکا مشکل داریم، باید به این مسئله نیز توجه ویژه شود.

مینایی‌فرد با بیان اینکه سه شنبه، 7 مهر روز «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه آفرینان» است، گفت: معمولاً فرماندهانی که در دفاع مقدس بودند خودشان از بازگو کردن و نشان دادن خودشان خودداری می‌کنند به همین دلیل بنا شد از فرماندهان شهید نظیر فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدروز و جهان آرا تجلیل شود.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس در ادامه از برگزاری یادواره 320 شهید شهرک‌های غرب شیراز در نمایشگاه دفاع مقدس گلستان خبر داد و گفت: تمام خانواد‌ه‌های شهدای این منطقه در این یادواره حضور خواهند یافت.

وی افزود: رونمایی از شش عنوان کتاب در شیراز و پنج عنوان در شهرستان‌ها، برگزاری 100 یادواره پایگاهی در سطح استان، 20 یادواره حوزه‌ای و 15 یادواره شهرستانی و 15 یادواره آبروی محله در هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف فارس از دیگر موارد هفته دفاع مقدس است.

مینایی‌فرد در ادامه سخنان خود به تشریح بخش‌هایی از فعالیت‌های اقشار مختلف بسیج استان فارس پرداخت و گفت: در قشر اصناف فعالیت‌هایی نظیر برپایی ایستگاه‌های صلواتی، قشر بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان در مناطق محروم و مراکز درمانی سپاه که مکان آنها اعلام می‌شود، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم، رونمایی از اولین سازه بیمارستان صحرایی متحرک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی در رژه نیروهای دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این هفته همایش‌هایی جهت تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار می‌شود ضمن اینکه استان فارس دومین استان کشور است که بیشترین شهدای روحانی یعنی بیش از 350 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس بیان کرد: به‌همت بسیج اساتید تجلیل از اساتید ایثارگر و استاد شهید رنجبر در شهرستان داراب، بسیج حقوقدانان تقبل 80 پرونده قضایی ویژه ایثارگران، بسیجیان و افراد بی‌بضاعت و همچنین مشاوره رایگان قضات دادگستری به 200 نفر از جمله برنامه‌هایی است که برای هفته دفاع مقدس اعلام شده است.

مینایی‌فرد اضافه کرد: در قشر بسیج دانش‌آموزی نیز در سال جاری توزیع لوازم‌التحریر اسلامی امین و سارا در حوزه‌های مقاومت، برخی نمایشگاه‌ها و مدارس صورت می‌گیرد و در قشر بسیج دانشجویی هم رونمایی از سایت بانک اطلاعات شهدای دانشجو، تولید و انتشار پوسترهای هفته دفاع مقدس در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و انتشار ویژه نامه دانشجویی جهت معرفی مفاخر حوزه ایثار صورت می‌گیرد.

وی گفت: به‌همت بسیج مهندسی نیز برنامه‌های مختلفی از جمله هماهنگی با معاونان فنی شهرداری جهت ارائه مشاوره به مردم و رسیدگی به مشکلات هر منطقه صورت می‌گیرد.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس بیان کرد: به‌همت بسیج مساجد و محلات نیز همایش مشترک بین کانون‌های فرهنگی مساجد، تبلیغات اسلامی و اوقاف برگزار خواهد شد و بسیج مداحان نیز برنامه‌های دعای عرفه، کمیل و ندبه را در هفته دفاع مقدس اجرا می‌کند و بسیج کارمندان هم برگزاری کارگاه آموزش پدافند غیرعامل را برای آموزش کارمندان ادارات و مداسر در دستور کار دارد.

مینایی‌فرد عنوان کرد: بسیج کارگری تجلیل از کارگران رزمند و همچنین اعزام راوی به کارخانجات انجام می‌دهد و بسیج عشایری نیز اعزام روحانی جهت پاسخگویی به شبهات و مشکلاتی که عشایر در مسیر کوچ دارند، انجام خواهند داد و بسیج فرهنگیان هم طرح روایتگری توسط فرهنگیان و رزمندگان بازنشسته آغاز می‌کنند زیرا آنان در زمان دفاع مقدس تحت قالب مدرسه ایثارگران برای دانش‌آموزانی که به جبهه می‌آمدند و می‌خواستند از تحصیل عقب نیفتند، در جبهه‌ها حضور می‌یافتند و در این راه شهدای زیادی به انقلاب تقدیم کردند ضمن اینکه شروع به کار مدرسه راویان در آخر هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی برنامه‌های بسیج هنرمندان را برگزاری جشنواره عکس بسیج، جشنواره دو سالانه فیلم کوتاه بسیج، اجرای تئاتر خیابانی و همچنین فعالیت‌های بسیج کشاورزی را ارائه مشاوره به کشاورزان و ایجاد شبکه‌ روستاها برشمرد و گفت: در بحث بسیج سازندگی و محصولات اقتصاد مقاوتی سعی شده تا محصولات این عرصه با تخفیف 40 تا 50 درصد صورت گیرد.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس ادامه داد: در موضوع بسیج جامعه زنان، نیز نهضت «ما زنده‌ایم» آغاز شده و برگزاری نشست‌های روشنگری و پاسخ به شبهات دانش‌آموزان و بازگشایی و افتتاح مهدهای قرآنی مساجد و پایگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به برنامه‌های بسیج رسانه اشاره کرد و گفت: نخستین همایش سراسری مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که قریب 500 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و بناست در روز 3 مهر اجرا شود و برنامه دیگر این قشر نیز ویژه نامه قاب سرخ برای عکاسان خبری است.


وی ادامه داد: اکنون دو روز به آغاز هفته دفاع مقدس مانده است اما متأسفانه هیچ فضاسازی شهری در شیراز دیده نمی‌شود در صورتی که فضاهای تبلیغاتی فراوانی وجود دارد و چرا باید مسئولان ما برای هر مناسبتی دعوتنامه داشته باشند؟

مینایی‌فرد همچنین بر لزوم توجه به بازماندگان شهدا به خصوص شهدایی که اخیراً در دفاع از حرم‌ها و همچنین مرزهای کشورمان به شهادت رسیده‌اند، تأکید کرد و گفت: سازمان‌های مختلف باید نسبت به این موارد توجه داشته باشند و در این راستا نیز به تمام نواحی خود ابلاغ کردیم که حتماً از خانواده‌های شهدا، منسوبان و بازماندگان آن‌ها در مراسم‌های مختلف دعوت کنند.

  وی با تأکید بر اینکه همدلی از همزبانی بهتر است، گفت: لازم است تا برای رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور اقشار مختلف مردم را دعوت کنیم تا حضور پیدا کنند ضمن اینکه انعکاس اخبار آن نیز به‌صورت کامل صورت گیرد.

مینایی‌فرد در پایان همچنین با بیان اینکه وضع فرهنگی شهر شیراز بسیار بد است و مسئولان فرهنگی هیچ قدمی در این راه برنمی دارند، گفت: ما می‌ توانیم حداقل بخشی از سیره شهدا را در این هفته یا مسائل مشابه نمایش دهیم تا شاید تلنگری باشد برای عده‌ای که این مسائل را نمی‌دانند.
کد مطلب : ۱۰۸۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما