۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

800 هزار دانش‌آموز در فارس به مدرسه می‌روند/ حمایت از توزیع لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
آذری گفت: در استان فارس قریب به 800 هزار دانش‌آموز، هشت هزار مدرسه و 70 هزار معلم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
سال تحصیلی جدید
سال تحصیلی جدید
 به گزارش "حافظ نیوز"، حمیدرضا آذری در نشست خبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: در استان فارس قریب به 800 هزار دانش‌آموز، هشت هزار مدرسه و 70 هزار معلم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود 75 هزار دانش آموز سال اولی به آموزش و پرورش فارس اضافه می‌شود، گفت: در این راستا جشن آغاز سال تحصیلی جدید در روز چهارشنبه، اول مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس برگزار خواهد شد و طی آن زنگ مدرسه به صدا در می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: قریب 40 دارالقرآن در استان فارس فعالیت می‌کنند که این تعداد در شهرستان‌های مختلف به صورت متفاوت توزیع شده است.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته ما تقریبا 200 معلم متخصص قرآن را جذب کردیم که هم اکنون در حال فعالیت در آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس  گفت: ما به دلیل اجرای نظام 6 3 3 کمبود شدید معلم ابتدایی داریم و با توجه به محدودیت‌های قانونی که وجود دارد امکان تأمین معلمان بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه اگر مازاد معلم در آموزش و پرورش داشته باشیم در بخش متوسطه است که از تعدادی از آن‌ها برای مقطع ابتدایی استفاده می‌کنیم، گفت: سهیه سرباز معلم نیز بسیار کم است و جوابگوی این نیاز نیست.

آذری اظهار کرد: البته برای دانشگاه فرهنگیان نیز تدابیری اندیشیده می‌شود که دو ترم تابستان برای آن‌ها برگزار شود تا مهرماه سال آینده وارد آموزش و پرورش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به طرح بازسازی مدارس فرسوده اشاره کرد و گفت: در این طرح اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما به علت تعداد زیاد و کمبود اعتبار امیدواریم در آینده بتوانیم جوابگو باشیم.

وی از اضافه شدن 83 مدرسه نوساز در سال تحصیلی جدید به جمع مدارس استان فارس خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته نیز چهار مدرسه هوشمند به‌صورت آزمایشی در فارس داشتیم که امسال این تعداد در سال جاری دو برابر شده است و امیدواریم که این مداسر توسعه یابند.

آذری با بیان اینکه مدرسه هوشمند باید دارای سه مؤلفه معلم توسعه یافته مسلط به کامپیوتر، محتوای استاندارد و تجهیزات است، گفت: اگر این سه مؤلفه وجود داشته باشد ما می‌توانیم در هوشمندسازی موفق باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی در فارس به‌همت بسیج دانش‌آموزی با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه شده است که ما به مدارس خود اطلاع دادیم و اولویت دادیم تا آن‌ها را خریداری کنند.
کد مطلب : ۱۰۹۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما