۰
plusresetminus
عزای امت اسلام/ واکنش آیت‌الله ایمانی به فاجعه منا:

تاریخ آل سعود جز جنگ و آدم‌کشی در کارنامه خود ندارد/ مسلمانان جهان با فاجعه منا از خواب بیدار شوند

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۴
امام‌جمعه شیراز گفت: این یک فاجعه عظیم و دردناک است که تا الان ما چنین حادثه‌ای را در این سال‌های اخیر و شاید ده‌ها سال اخیر سراغ نداشته‌ایم و بیش از چند هزار نفر در یک دره منا به فجیع‌ترین شکل و سخت‌ترین شکل جان بدهند، گرفتار شوند.
ایت الله ایمانی
ایت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه «منا» گفت: این فاجعه بزرگ‌تر و عظیم‌تر از آن است که در قالب کلمات، انسان بتواند آن را ادا کند و عمق فاجعه را آنچه هست بیان کند.

وی افزود: مردمی که به عنوان مهمانان پروردگار عالم از اموال و زندگی خودشان چشم‌پوشی می‌کنند و برای ادای مناسک حج عازم بیت‌الحرام می‌شوند بعد با یک صحنه‌های این چنینی روبه‌رو می‌شوند، گناه و جنایتی است که جز قدرت پروردگار عالم هیچ قدرتی نمی‌تواند قصاص کند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: این بدبختی دنیای اسلام است که امروز به حاکمانی که جز شهوت و شکم، چیز دیگری برای آن‌ها معنا ندارد، مبتلاست و برای اینکه زودتر از دیگران رمی جمره خود را انجام بدهند راه را بر صدها هزار نفر حاجی ببندند و اجازه حرکت به آن‌ها ندهند و آن‌ها را در آن وضعیت رها کنند و بعد به قول خودشان اعمال انجام بدهند و بروند دنبال کار خودشان.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: این یک فاجعه عظیم و دردناک است که تا الان ما چنین حادثه‌ای را در این سالهای اخیر و شاید ده‌ها سال اخیر سراغ نداشته‌ایم و بیش از چند هزار نفر در یک دره منا به فجیع‌ترین شکل و سخت‌ترین شکل جان بدهند، گرفتار شوند و اکنون هزاران خانواده در کل دنیا بی خبر از عزیزان مفقود خودشان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: از اینکه خدای متعال وسیله‌ای فراهم کند که انتقام خون این بیگناهان را از آل سعود بگیرد و مسلمانان جهان این بار از خواب بیدار شوند و حرمین شریفین را از شر این اشرار و این ستمگران تاریخ نجات بدهند.

وی با بیان اینکه‌ مراجعه به تاریخ آل سعود جز جنگ، آدم کشی، قتل، غارت اموال، آتش زدن خانه و خانواده‌ها چیزی در این یک قرن در کارنامه خود ندارند، گفت:‌متاسفیم که آمریکای جنایتکار و انگلیس و دیگر کشورهای زورگوی عالم تا امروز از این جورثومه‌های زشت و کثیف و آلوده حمایت کردند و دفاع کردند و امکانات در اختیار آن‌ها گذاشتند که آن‌ها در یمن آن فاجعه ها را ایجاد کنند، در بحرین آن بیچارگی‌ها را برای مردم ایجاد کنند، تروریست‌ها را در عراق و بعد همین جنگ تحمیلی که با ما داشتند و 30 میلیارد دلار هزینه کردند که این جنگ تحمیلی صدام علیه ما به پیروزی برسد.
کد مطلب : ۱۱۰۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما