۰
plusresetminus
عزای امت اسلام/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

سعودی‌ها می‌خواهند فاجعه منا را عادی جلوه دهند/ بی‌توجهی سعودی‌ها باعث افزایش آمار کشته‌ها شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
حجت‌الاسلام رضایی گفت: در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر حضور پیدا می‌کنند اما اتفاقی نمی‌افتد، چگونه است که با حضور دو میلیون نفر می‌خواهند این تعداد کشته را عادی جلوه دهند.
فاجعه منا
فاجعه منا
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام محمد رضایی در جلسه جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اتفاقات فاجعه منا گفت: موضع خوب جمهوری اسلامی باعث شد تا دنیا متوجه این فاجعه بشود در حالی که عربستان دنبال فرافکنی است و حتی از یک عذرخواهی از جهان اسلام نیز دوری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها می‌خواهند موضوع را عادی جلوه دهند، اظهار داشت: بی کفایتی سعودی‌ها در خصوص اداره مناسک برای همه دنیا معلوم و روشن شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی برخی تجمعات ما به هفت میلیون نفر نیز رسیده است ولی خون دماغ کسی ریخته نشد، اضافه کرد: در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر حضور پیدا می‌کنند اما اتفاقی نمی‌افتد، چگونه است که با حضور دو میلیون نفر می‌خواهند این تعداد کشته را عادی جلوه دهند.

حجت‌الاسلام رضایی با یادآوری این مطلب که با توجه به آمار مفقودین پیش بینی می‌شود تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها افزایش یابد، اظهار داشت: سعودی‌ها هنوز از تحویل اجساد طفره می‌روند و مقرر شده است تا پیکر تمام جانباختگان طی یک هواپیما به تهران تحویل شود.

وی بر لزوم برگزاری تشیع جنازه با عظمت در شیراز و شهرستان تاکید و تصریح کرد: بی‌توجهی سعودی‌ها باعث شد آمار کشته‌ها افزایش یابد و تاکنون 464 نفر از هموطنان در این واقعه تلخ کشته شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که عرب‌های سعودی دنبال این بودند که اجساد را در گورهای دسته جمعی دفن کنند، افزود: اما با واکنش مناسب و به موقع رهبری معظم انقلاب، عربستان سعودی مجبور شد تمام اجساد را ایرانیان را پس بدهند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای تند و متکبرانه ای نسبت به ایرانیان دارند، افزود: عربستان را شعار کرامت انسانی می‌دهد اما با لودر، احساد انسان‌ها را جابجا می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه عربستان باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد، تاکید کرد: بی کفایتی و ضعف مدیریت سعودی‌ها در مناسک حج از گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و هنوز هم ادامه دارد و تاکنون نیز عذرخواهی نکرده‌اند.
کد مطلب : ۱۱۱۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما