۰
plusresetminus
امام جمعه موقت شیراز:

سومین مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود علوی اردکانی در حرم حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی گفت: استان فارس همیشه مأمن و پناهگاه اهل بیت(ع) بوده به طوری که بیش از 1400 بقعه متبرکه در این استان وجود دارد.
سومین مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود علوی اردکانی در حرم حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 19 مهر در جمع خبرنگاران که در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار شد، از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود علوی اردکانی در شیراز خبر داد و گفت: امسال سومین سال برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم فقید و مبارز است.

وی، وجود عالمان شاخص و بزرگ در شیراز را یکی از آثار فرهنگی این استان برشمرد و افزود: شخصیت‌های بزرگ و به‌نامی و همچنین تأثیرگذاری در حرم مطهر حضرت سیدعلی‌بن حمزه(ع) مدفون هستند که از جمله آن‌ها مرحوم آیت‌الله علوی اردکانی است.

 امام جمعه موقت شیراز گفت: این مراسم، 14 آبان ماه سال جاری با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب، علما و فضلا و همچنین جمعی از مسئولان ارشد استان در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی تکریم بزرگان را جهت ارائه الگوهای فاخر به نسل جدید بسیار ضروری ارزیابی کرد و گفت: مسئولان نیز باید میراث‌های ارزشمند و فرهنگی این دیار را به خوبی به نسل امروزی معرفی کنند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن مناقب و ویژگی‌های حضرت علی‌بن حمزه(ع) که نوه برادر امام رضا(ع) هستند، گفت: حرم مطهر آن حضرت در زمان آل بویه و دیالمه احداث شد و در دوره‌های صفویه و قاجریه نیز مرمت شد.

 امام جمعه موقت شیراز پیکر آیت‌الله محلاتی، آیت‌الله علوی، آیت‌الله طاهری، آیت‌الله سیدمحمد ذوالانوار و غیره را از جمله شخصیت‌هایی برشمرد که در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) مدفون هستند و گفت:‌  استان فارس همیشه مأمن و پناهگاه اهل بیت(ع) بوده به طوری که بیش از 1400 بقعه متبرکه در این استان وجود دارد.
کد مطلب : ۱۱۳۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما