۰
plusresetminus

کاهش 19درصد بارندگی در فارس نسبت به سال قبل

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
مدیرکل هواشناسی فارس گفت: میزان بارش در استان در سال زراعی ۹۳ – ۹۴ در مقایسه با سال زراعی گذشته آن ۱۹ درصد کاهش‌یافته است.
کاهش 19درصد بارندگی در فارس نسبت به سال قبل
به گزارش حافظ نیوز، عبدالکریم جامع بیان کرد: میانگین بارش باران در فارس طی سال زراعی ۹۴ – ۹۳معادل  ۲۰۸ میلی‌متر، طی سال زراعی ۹۳ – ۹۲معادل ۲۵۷.۱ میلی‌متر و میانگین بلندمدت ۲۹۶.۶  میلی‌متر بوده است.

وی گفت: آمار نشانگر آن است که میانگین بارش در استان طی سال زراعی ۹۴ – ۹۳ نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی فارس سپیدان را پربارش ترین شهرستان استان طی سال زراعی ۹۴ – ۹۳ معرفی کرد و افزود: میانگین بارش طی سال زراعی مذکور در این شهر ۵۰۶.۲ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میانگین ۶۷۳.۹ میلی‌متری سال گذشته آن ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۶۸۲ میلی‌متری آن ۲۶ درصد کاهش‌یافته است.

کاهش ۶۷ درصدی بارش در لامرد

جامع بابیان اینکه طی سال زراعی ۹۴ – ۹۳ شهرستان لامرد کم بارش ترین نقطه در استان بوده است، گفت: میانگین بارش در لامرد در سال زراعی ۹۳ – ۹۴، ۷۶.۴ میلی‌متر، در سال زراعی ۹۲ – ۹۳، ۲۳۱.۵ میلی‌متر و میانگین بلندمدت آن ۲۰۶.۴ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: یعنی میانگین بارش در لامرد طی سال زراعی ۹۴ – ۹۳ نسبت به سال گذشته آن ۶۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۳ درصد کمتر شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: در شیراز نیز میانگین بارش در سال زراعی ۹۳ – ۹۴، ۲۲۹.۴ میلی‌متر بود که در مقایسه با سال زراعی گذشته و میانگین بلندمدت به ترتیب ۱۶ درصد و ۲۹ درصد کاهش داشته است.

جامع افزود: میانگین بارش شیراز در سال زراعی ۹۴ – ۹۳، ۲۷۴.۴ میلی‌متر و در بلندمدت ۳۲۳.۱ میلی‌متر بود.

 
کد مطلب : ۱۱۵۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما