۰
plusresetminus
200 مدیرمسئول و سردبیر نشریه دانشجویی فارس خطاب به روحانی:

تفکر «عوض کردن آمریکا با مذاکره» اشتباهی استراتژیک است/ ایجاد دوقطبی و جلوگیری از فضای نقد است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹
در این نامه آمده است: ایجاد جو دوقطبی انقلاب‌گرا و غرب‌گرا در جامعه و جلوگیری از ایجاد هرگونه فضای نقد و تحت فشار قراردادن منتقدان با عناوین و القاب ناپسند است؛ پروژه‌ای که به موازات طرح تطهیر آمریکا در کشور در حال اجرا است.
مذاکره با آمریکا/ نشریات دانشجویی
مذاکره با آمریکا/ نشریات دانشجویی
به گزارش "حافظ نیوز"، 200 مدیرمسئول و سردبیر نشریه دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در نامه ای سرگشاده خطاب به سحن روحانی تذکراتی را نسبت به مسائل سیاسی داخلی و خارجی به وی دادند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلحه‌های سرد و گرم، یعنی قلم و بیان و مسلسل خود را از نشانه گیری به روی یکدیگر، منحرف و به سوی دشمن‌های انسانیت، که در رأس آن آمریکاست نشانه بروید. امام خمینی (ره)
ریاست محترم  جمهوری اسلامی ایران 

جناب آقای دکتر  حسن روحانی 
سلام علیکم

ما دانشجویان و فعالین نشریات بسیج دانشجویی از دیار سومین حرم اهل بیت (ع) و دیار ۱۵۰۰۰ شهید سرفراز استان فارس  ضمن عرض خدا قوت خدمت شما، مطالبی چند به اختصار به عنوان خواست  و حرف دل دانشجویی خود عرض می‌نماییم.
 
جناب آقای دکتر روحانی  همانگونه که حضرتعالی مستحضر هستید شعار مرگ بر آمریکا در جامعه ما به عنوان هویت انقلاب اسلامی مطرح است و مردم  آن را به عنوان یک نفرت مقدس از استکبار می‌دانند. شعار مرگ بر آمریکا روضه مصیبت‌های فراوانی است که بر سر انسان‌های مظلوم جهان آمده است. شعار مرگ بر آمریکا خلاصه اشک‌های مظلومیتی است که این مردم ریخته‌اند. شعار مرگ بر آمریکا حرف دل خانواده‌های شهدای ترور، شهدای امنیت، شهدای وحدت، شهدای بصیرت، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است. وقتی سر بریدن‌ها، سوزاندن  انسان‌ها، ترور دانشمندان،   قتل عام‌ها، قطعه قطعه کردن کودکان مظلوم کشورها و هزاران جنایت دیگر که در کشورهایی همچون سوریه، عراق، یمن و...حتی در حق حیوانات هم روا نمی‌شود  در حق انسان‌ها روا داده شده را می‌بینیم  جز اثر انگشت آمریکا چیز دیگری در آنجا نمی‌بینیم. ایدئولوژی آمریکا ظلم است و هیچ نقطه مشترکی با ایدئولوژی انقلاب اسلامی ندارد. این فکر که با ادامه روند این دو سه سال گذشته، با مذاکره و گفتگو می‌توان آمریکا را عوض کرد این یک اشتباه فاحش و استراتژیک است و مطمئناً ضررهای این شیوه فقط متوجه ایران نخواهد بود و همه مسلمانان دنیا را خوار خواهد کرد. برجسته کردن  موضوع مذاکره با آمریکا و ربط دادن هر موضوعی در کشور را به مسئله حل مشکلات ما با آمریکا سنت ناپسندی است که نه تنها موضع انقلاب اسلامی را درعرصه بین الملل در  انفعال قرار داده است بلکه  اصل خود کفایی کشور و رونق اقتصادی کشور را به حاشیه رانده و مردم را به یک نگرانی بلند مدت و بی نتیجه دچار کرده است.
 
موضوع دوم مسئله سوریه است. جبهه ای که در مقابل جمهوری اسلامی ایران گشوده شده است و مسلماً خط مقدم مقاومت ما هم، هست و خواهد بود. گروه‌های تروریستی که در سوریه و عراق جنایت‌های وحشیانه ای را مرتکب می‌شود آنقدر کارنامه سیاهی دارند که برای هر انسان عاقلی  اثبات شده است که مذاکره با کسی که از سربریدن کودک  شش ماهه هم نمی‌گذرد کاری عبث و بیهوده است. ما دانشجویان نسبت به حضور جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای که همه حامیان و برنامه ریزان این جریان تکفیری در آن حضور دارند مخالف هستیم و آن را خیانت در حق مردم مظلوم  سوریه و عراق می دانیم. به نظر ما مذاکره در باره سوریه با این مشی که غرب آن را دنبال می‌کند  به معنای داد و ستد امتیاز است در حالی که گروه تکفیری و هر کسی که در سوریه نقش  چالشی ایفا می‌کند هیچ سهمی نه در حال و نه در آینده سوریه ندارد  . ما دانشجوبان از وزیر امور خارجه درخواست می‌کنیم نسبت به حضور در جلسات، اعلام مواضع و سخنرانی‌های خود همسو با نقش سپاه قدس جمهوری اسلامی در سوریه و عراق و جبهه مقاومت با صلابت، فعال وبا ابهت و بدون انفعال  اقدام کنید چرا که ما اکنون بر سر حقوق مردم یک کشور مسلمان دیگر  صحبت می‌کنیم و انتظار مردم کشورهای مسلمان این است که جمهوری اسلامی ایران تمام قد از حقوق آن‌ها دفاع کند. 

موضوع سوم مسئله  اقتصاد بعد از اجرای  تعهد  هسته ای است. جناب آقای رئیس جمهور پس از فراهم شدن همه زمینه‌ها در راستای اجرایی شدن طرح توافق هسته ای، بعد از فراز و نشیب‌های طولانی، اکنون دو انتظار از دولت تدبیر و امید وجود دارد ابتدا اینکه دولت تدبیر و امید  نسبت به اجرای کامل منویات رهبر انقلاب و شروطی که رهبر معظم انقلاب به عنوان ضوابط قبل از اجرای توافق  بیان کرده‌اند جدیت  و توجه خاص  داشته باشد. چرا که اجرای عجولانه و بدون ضمانت این تعهد نامه آنچانان ضربه ای به این انقلاب خواهد زد که دولت‌های بعد  هم نخواهند توانست این صدمات را جبران کنند. انتظار دیگر ما این است که همانطور که در قبل از نهایی شدن این تعهد نامه اکثر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و توسعه و پیشرفت کشور در زمینه‌های صنعت، بهداشت، علم  و تکنولوژی، کشاورزی و قدرت خرید مردم  به اجرای برجام موکول شد اکنون و همزمان با  اجرایی شدن این تعهد  ، مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی کشور بهبود اساسی یافته و انتظار طولانی مدت مردم جهت دیدن آثار برجام به یک نتیجه قابل درک توسط مردم منتهی شود و خدای ناکرده به مسائل جزء و حاشیه ای موکول نگردد.  
 
موضوع چهارم پیگیری مسئله فاجعه منا است. اتفاقی که  دل مردم ایران را به درد آورد و  عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد. فاجعه منا  و به تبع آن پاسخگو نبودن دولت سعودی  اوج مستکبری شاهزاده‌های سعودی را نشان داد. احترام به مردم  از ملزومات هر سیاستمدار و مسئولی در هر کشور است. ما دانشجویان و بالطبع  عموم مردم انتظار داشتیم  حد اقل به احترام مردم   و به احترام جانباختگان منی هم که شده سفر شما نیمه تمام  می‌شد  چه رسد به اینکه شما مأمور بودید بر اینکه به ظلمی که در حق مردم بی دفاع  در منی گذشته بود، رسیدگی عاجل کنید. هم اکنون نیز ما در تبعیت از دستور مقام معظم رهبری از شما انتظار داریم این فاجعه منی  نباید در کشاکش مصلحت اندیشی های سیاسی بین المللی فراموش شود و باید به جد پیگیری شود خصوصاً مدیریت ضعیف رژیم سعودی در مجامع بین المللی زیر سؤال برود و اعاده حق گردد.
 
موضوع پنجم ایجاد جو دوقطبی انقلاب‌گرا و غرب‌گرا در جامعه و جلوگیری از ایجاد هرگونه فضای نقد و تحت فشار قراردادن منتقدان با عناوین و القاب ناپسند است؛ پروژه‌ای که به موازات طرح تطهیر آمریکا در کشور در حال اجرا است. آقای دکتر روحانی نمی‌دانیم حضرتعالی  چقدر ما را می‌شناسید. ما متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ هستیم انقلاب را ندیده‌ایم. مشقت جنگ تحمیلی را نچشیده‌ایم اما پای مکتب رهبری عزیز بزرگ شده‌ایم، سربازان رهبری هستیم اما  بی شناسنامه نیستیم. دانشجو و قشر تحصیل کرده هستیم اما بی سواد نیستیم، ما حاضریم در راه انقلاب و عزت این مردم جان خود را فدا کنیم اما تند رو نیستیم،  انتقاد می‌کنیم اما  دشمن دولت و نظام اسلامی نیستیم هیچ قرابتی با مسئولان رژیم صهیونیستی نداریم. ما از کسی برای انقلابی بودنمان پول نمی‌گیریم و  دنبال هیچ نوع منفعتی از قراردادهای  دولت‌ها نیستیم. شاید جرم ما این است که ما آمریکا را قبول نداریم. اما آقای رئیس جمهور در مدت بر سر کار آمدن دولت اعتدال چه نسبت‌های ناپسندی که به مذهبی‌ها روا داشتند وجز رهبری بزرگوار کسی موضع نگرفت بعضی از اعضای دولت اعتدال هم به این امر دامن زدند. آقای دکتر حسن روحانی آیا این تهمت‌ها که به ما می‌زنند شما را یاد آن میدانی نمی‌اندازد که عده ای جمع شده بودند و علیه شهید مظلوم بهشتی (رض) شعار می‌دادند و آن کسی که  بالا ایستاده بود  حمایت می‌کرد و با غرور می‌گفت: تندروها کاری نکنید که بگویم  شما را از میدان بیرون بیاندازند. آیا تیتر روزنامه‌های زنجیره ای و فضای سخنرانی‌های جریانات سیاسی که در لوای دولت اعتدال در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند  این مسیر را دنبال نمی‌کند؟؟؟ ما دانشجویان و فعالان نشریات بسیج دانشجویی با پشتوانه نشریاتی بالا، لغو سخنرانی‌های نیروهای انقلابی را در دانشگاه‌ها و گزینشی عمل کردن در تأیید سخنران‌ها را اقدامی نا پسند و دور از شان دانشجو و دانشگاه دانسته و  از جنابعالی انتظار داریم که این فضای سیاسی حاکم بر صاحبان تریبون را مدیریت انقلابی کنید زیرا ادامه این مسیر به وحدت در انقلاب ضربه خواهد زد  . شما می دانید ماهم شنیده‌ایم که این مذهبی‌ها از جمله کسانی بودند  که سینه سپر کردند و جلو دست درازی به این انقلاب را گرفتند و الان هم اگر جای آن باشد خواهند گرفت. 

اما کلام آخر اینکه جناب آقای دکتر روحانی ما دانشجویان  بر خود  فرض دانستیم  تا دغدغه خود را در حوزه سیاست خارجی و داخلی و مبارزه با استکبار و اقتصاد، خدمت شما عرض کنیم  امید داریم که شما نیز ضمن توجه به خواست دانشجویان، نسبت به پیگیری این امور و دفع این نگرانی جدیت لازم را مصروف دارید.  انتظار می‌رود تا روز ۱۶ آذر  تغییراتی محسوس در موضوعات مطرح شده رخ دهد.
از خداوند منان برای عموم خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  اجر کثیر مسألت می‌نماییم.
والسلام علی من التبع الهدی و رحمه الله و برکاته
 
مدیران مسئول و سردبیران یکصد نشریه بسیج دانشجویی  دانشگاه‌های استان فارس
نگاه نو – طلوع – گفتمان - نگاه دانشجو – سلسبیل - فردیس فرهنگیان - خط تیره – فانوس - علم الهدی - تب و تاب - سلام دانشجو -بابا آب داد -اندیشه - کاغذ سفید – ماهان – فانوس – آسمان – پژوهندگان – اسوه – طلیعه – رهسپار – فتح – باران – موج – پالس - شب روشن – پیشتاز – دیان – نور – فتح - سیب ترش - زبان سرخ – موج - جرقه - 9 دی - 22 بهمن – مشکات – گلستان – مضمار – عهد - دیده بان - ماوراء بنفش – پیشرو – جرعه – طلوع – انعکاس – ظهور - یک لیوان دریا - منتظران ظهور – انتظار - نقطه سر خط –همت -راه زندگی – نسیم -آئین آسمان – طلوع سبز -  جرعه –مضمار –میثاق – روحانی –موج –شفق - ندای دانشجو - آوین قلم - یادگار نرگس – تلنگر – نجوی – پایگاه - راه روشن – فانوس -من از نگاه من – اباصالح - عطر یاس – باران –پلاک – چکاوک –گرا -کاغذ سفید – پلاک  - بی پرده –سراج – شفا – افق – طنین – مسیر – جوانه - یافته‌های علمی - دامپزشک جوان - ترنم ولایت  - تراش – مهدویت – الف – آستان شهادت  و... 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : ۱۱۸۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما